Bedankt voor de info in elk geval.
Hypex 2-channel DSP versterker! (ook met USB Audio en SPDIF)
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
mooi product Jan-Peter,
eindelijk een DIY oplossing met een digitaal-in.
1. Dus met een SPdif signaal rechtstreeks van een digitale bron binnen komen en is er nergens D/A, A/D omvorming tussen de bron en het DSP gebeuren.
2. De verdere verbinding naar de (ingebouwde) eindtrappen, hoe loopt die?
De UCD versterking werkt volgens het PWM princiepe als ik het goed begrijp. Gaan jullie dan van het digitale signaal rechtstreeks naar een PWM signaal, of is er eerst een D/A conversie en daarna een analoog/PWM conversie?
3. Lyngdorf regelt het geluidsvolume dmv de voedingsspanning van de PWM versterkers. Is dat eventueel een optie op de UCD module?
4. wat is één Biquad? kan met één Biquad één volledige parametrische equaliser bediend worden. Voor DSP in het laag heb je slechts 2 of 3 smalbandige notches nodig, dus dan zouden 3 Biqueds voldoende moeten zijn om het grootste ruimteprobleem in het laag te corrigeren.
Ben alvast benieuwd naar die High-end voortrap.
Denken jullie daarbij ook aan surround (4 of 5+1 bvb) mogelijkheden? ... zal dan wel via 'analoog in' moeten omwille van decodering van meerkanaals software.
Ed.
eindelijk een DIY oplossing met een digitaal-in.
1. Dus met een SPdif signaal rechtstreeks van een digitale bron binnen komen en is er nergens D/A, A/D omvorming tussen de bron en het DSP gebeuren.
2. De verdere verbinding naar de (ingebouwde) eindtrappen, hoe loopt die?
De UCD versterking werkt volgens het PWM princiepe als ik het goed begrijp. Gaan jullie dan van het digitale signaal rechtstreeks naar een PWM signaal, of is er eerst een D/A conversie en daarna een analoog/PWM conversie?
3. Lyngdorf regelt het geluidsvolume dmv de voedingsspanning van de PWM versterkers. Is dat eventueel een optie op de UCD module?
4. wat is één Biquad? kan met één Biquad één volledige parametrische equaliser bediend worden. Voor DSP in het laag heb je slechts 2 of 3 smalbandige notches nodig, dus dan zouden 3 Biqueds voldoende moeten zijn om het grootste ruimteprobleem in het laag te corrigeren.
Ben alvast benieuwd naar die High-end voortrap.
Denken jullie daarbij ook aan surround (4 of 5+1 bvb) mogelijkheden? ... zal dan wel via 'analoog in' moeten omwille van decodering van meerkanaals software.
Ed.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Jan-Peter, ik probeer wat soep voor mezelf te maken van de manier van importeren van meet data, en dan in het bijzonder wat nou de aanpak is voor frequenties in het grijze gebied, dus onder het punt waar de quasi-anechoic klopt. er wordt in de handleiding gesproken over combineren van near-field met de gated meting, maar (en misschien lees ik niet goed) mij is niet duidelijk hoe dat in de praktijk te doen is.
andere vraag: hoe gaat de filter designer om met het nivo van de subwoofer? er is immers maar 1 sub en 2 sats, maar in de filterdesigner doe je 1 sub en 1 sat...
andere vraag: hoe gaat de filter designer om met het nivo van de subwoofer? er is immers maar 1 sub en 2 sats, maar in de filterdesigner doe je 1 sub en 1 sat...
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Hallo allemaal, even een kleine introductie. Ik ben Matthijs, werkzaam bij Hypex en mede verantwoordelijk voor producten als de AS2.100. Vandaar dat ik hier ook antwoorden zal gaan geven.
>2 Inderdaar de UcD's van Hypex werken volgens een PWM principe, maar dit moet niet verward worden met een digitaal signaal. Digitaal is een 1 óf 0 met een bepaald spannings niveau. PWM is een puls met een onbepaalde breedte, dus er komt geen clock, 1 of 0 aan te pas. En daarom kan het ook niet digitaal bewerkt worden. Ik ben er wel van op de hoogte dat er versterkers zijn waar wel digitaal in kan worden gegaan maar dit is zeker niet het geval bij de UcD modules.
Wel gaan we volledig gebalanceerd van de DAC naar de amps.
>3 Sorry dit antwoord kan ik niet met zekerheid beantwoorden, maar ik zou zeggen van niet omdat ik nog nooit zoiets heb gehoord bij ons.
>4 Een Biquad kan gezien worden als een digitaal 2e orde filter. Het kan dus als hf / lp / notch etc worden ingevult. De gebruiker is hier volledig vrij in. Is ook makkelijk te zien in de Hypex filter software.
Paul:
Mark d.:
Mvg
>1 Digitaal in, wordt wel omgezet naar een ander digitaal formaat maar dit komt zeker ten goede van de audio kwaliteit.asterduc schreef:mooi product Jan-Peter,
eindelijk een DIY oplossing met een digitaal-in.
1. Dus met een SPdif signaal rechtstreeks van een digitale bron binnen komen en is er nergens D/A, A/D omvorming tussen de bron en het DSP gebeuren.
2. De verdere verbinding naar de (ingebouwde) eindtrappen, hoe loopt die?
De UCD versterking werkt volgens het PWM princiepe als ik het goed begrijp. Gaan jullie dan van het digitale signaal rechtstreeks naar een PWM signaal, of is er eerst een D/A conversie en daarna een analoog/PWM conversie?
3. Lyngdorf regelt het geluidsvolume dmv de voedingsspanning van de PWM versterkers. Is dat eventueel een optie op de UCD module?
4. wat is één Biquad? kan met één Biquad één volledige parametrische equaliser bediend worden. Voor DSP in het laag heb je slechts 2 of 3 smalbandige notches nodig, dus dan zouden 3 Biqueds voldoende moeten zijn om het grootste ruimteprobleem in het laag te corrigeren.
Ben alvast benieuwd naar die High-end voortrap.
Denken jullie daarbij ook aan surround (4 of 5+1 bvb) mogelijkheden? ... zal dan wel via 'analoog in' moeten omwille van decodering van meerkanaals software.
Ed.
>2 Inderdaar de UcD's van Hypex werken volgens een PWM principe, maar dit moet niet verward worden met een digitaal signaal. Digitaal is een 1 óf 0 met een bepaald spannings niveau. PWM is een puls met een onbepaalde breedte, dus er komt geen clock, 1 of 0 aan te pas. En daarom kan het ook niet digitaal bewerkt worden. Ik ben er wel van op de hoogte dat er versterkers zijn waar wel digitaal in kan worden gegaan maar dit is zeker niet het geval bij de UcD modules.
Wel gaan we volledig gebalanceerd van de DAC naar de amps.
>3 Sorry dit antwoord kan ik niet met zekerheid beantwoorden, maar ik zou zeggen van niet omdat ik nog nooit zoiets heb gehoord bij ons.
>4 Een Biquad kan gezien worden als een digitaal 2e orde filter. Het kan dus als hf / lp / notch etc worden ingevult. De gebruiker is hier volledig vrij in. Is ook makkelijk te zien in de Hypex filter software.
Op dit moment kan onze software alleen overweg met een impuls meting, welke één waarde per sample heeft, voor minimaal 32k samples. Maar we zijn nog aan het uitzoeken wat de beste import mogelijkheid zal worden zodat iedereen tevreden gesteld kan worden.ik probeer wat soep voor mezelf te maken van de manier van importeren van meet data
Paul:
Klopt, (ben er zelf ook al enthousiast over) die komt deze week (of volgende week) met foto's op de webshop en zal niet lang daarna leverbaar zijn.k las op diyaudio iets over een touchpanel als bedieningsoptie
Mark d.:
Als het goed is staat er in dat deze 10k isIk zag in de documentatie zo snel niet de ingangsimpedantie van 't apparaat staan.
Mvg
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Dag Matthijs en welkom op dit forum.
Bedankt voor de deskundige en waardevolle uitleg.
Ik kon het nog net vatten
Dat gedoe met PCM, PWM en andere digitale en analoge vormen is voor menig DIYer toch nog niet echt duidelijk. Dat merk ik regelmatig als het onderwerp ter sprake komt. Misschien voer voor een apart topic!
Ed
Bedankt voor de deskundige en waardevolle uitleg.
Ik kon het nog net vatten
Dat gedoe met PCM, PWM en andere digitale en analoge vormen is voor menig DIYer toch nog niet echt duidelijk. Dat merk ik regelmatig als het onderwerp ter sprake komt. Misschien voer voor een apart topic!
Ed
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Lees wikipedia even hoe class-d werkt, dat moet wel te snappen zijn.
Zal toch een stukje proberen uit te leggen.
Maar het is enigszins een beetje te vergelijken als modulatie zoals AM en FM.
Wat je doet is een sinus aansijden met een zaagandsignaal dmv een comparator. Gevolg is dat je een blokgolf signaal krijg dat in breedte varieert op de sinus. Hierdoor is het niet daadwerkelijk een digitaal signaal. Wat wel mooi is dat je wel bepaalde dingen kunt schakelen met logische porten (zo heeft International Rectifier via een AND port beveiligingen ingebouwd, maybe tipje voor Hypex??).
Hierna gaat het signaal door een MOSFET driver die twee mosfets aanstuurt (een beetje zoals een class-b schakeling). Deze driver zorgt er tevens voor dat het signaal voor de bovenste (HI) en odnerste (LO) MOSFET goed zitten qua delay tijd.
De MOSFETS schakelen vervolgens het signaal vol naar de voedingspanning, waarna een passief laagdoorlaat filter volgt om zo weer een sinus terug te krijgen. (daarom zul je altijd wat residu vinden van je modulatie signaal).
Dit is in een notendop het basisprincipe van een class-d versterker. Per merk en ontwerp zal dit uiteraard verschillen.
Maargoed doordat je dus een pulsbreedte gemoduleerd signaal hebt van twee analoge signalen kun je dus niet zomaar een digitaal signaal als input gebruiken. Het wordt nmlk een beetje moeilijk om een stuk gegeven, dat gecodeerd is in enen en nullen, te combineren met een een ander signaal. Je krijgt dan als output onzin zegmaar. Een digitaal signaal hoeft nmlk niet per definitie een soort modulatie zijn op een analoog signaal. Je zult dus met andere woorden volgens mij altijd een DA convertor nodig hebben.
Maargoed misschien zijn er best vernuftige technieken voor om zoiets te gebruiken. Daar heb ik me nog niet verder in verdiept.
Zal toch een stukje proberen uit te leggen.
Maar het is enigszins een beetje te vergelijken als modulatie zoals AM en FM.
Wat je doet is een sinus aansijden met een zaagandsignaal dmv een comparator. Gevolg is dat je een blokgolf signaal krijg dat in breedte varieert op de sinus. Hierdoor is het niet daadwerkelijk een digitaal signaal. Wat wel mooi is dat je wel bepaalde dingen kunt schakelen met logische porten (zo heeft International Rectifier via een AND port beveiligingen ingebouwd, maybe tipje voor Hypex??).
Hierna gaat het signaal door een MOSFET driver die twee mosfets aanstuurt (een beetje zoals een class-b schakeling). Deze driver zorgt er tevens voor dat het signaal voor de bovenste (HI) en odnerste (LO) MOSFET goed zitten qua delay tijd.
De MOSFETS schakelen vervolgens het signaal vol naar de voedingspanning, waarna een passief laagdoorlaat filter volgt om zo weer een sinus terug te krijgen. (daarom zul je altijd wat residu vinden van je modulatie signaal).
Dit is in een notendop het basisprincipe van een class-d versterker. Per merk en ontwerp zal dit uiteraard verschillen.
Maargoed doordat je dus een pulsbreedte gemoduleerd signaal hebt van twee analoge signalen kun je dus niet zomaar een digitaal signaal als input gebruiken. Het wordt nmlk een beetje moeilijk om een stuk gegeven, dat gecodeerd is in enen en nullen, te combineren met een een ander signaal. Je krijgt dan als output onzin zegmaar. Een digitaal signaal hoeft nmlk niet per definitie een soort modulatie zijn op een analoog signaal. Je zult dus met andere woorden volgens mij altijd een DA convertor nodig hebben.
Maargoed misschien zijn er best vernuftige technieken voor om zoiets te gebruiken. Daar heb ik me nog niet verder in verdiept.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Door een technisch probleempje tijdens vakantietijd staat hij nog niet op de webshop maar vanaf volgende week is hij daadwerkelijk te bestellen.Paul schreef:ik las op diyaudio iets over een touchpanel als bedieningsoptie, ik ben erg benieuwd......

Deze komt ter vervanging van de huidige controller met drukknoppen. Door de touchknoppen is het paneel ook luchtdicht!
Ik heb m'n stereo setjes subwoofers nu met de AS2.100 aan de praat, en e.e.a. draait als een zonnetje. 
2 vragen nog:
Als ik m'n universele afstandsbediening (Logitech Harmony) wil programmeren zodat ik de AS2.100 kan bedienen, wat voor codes kan ik dan gebruiken? Of is er misschien een voorbeeldapparaat met overeenkomende codes?
En het zou handig zijn als de software (het filter-design window) naast een horizontale ook een verticale scrollbar zou kennen, zodat op de wat lage resolutie van m'n HTPC schermpje (800x600) je er nog mee uit de voeten kunt.
2 vragen nog:
Als ik m'n universele afstandsbediening (Logitech Harmony) wil programmeren zodat ik de AS2.100 kan bedienen, wat voor codes kan ik dan gebruiken? Of is er misschien een voorbeeldapparaat met overeenkomende codes?
En het zou handig zijn als de software (het filter-design window) naast een horizontale ook een verticale scrollbar zou kennen, zodat op de wat lage resolutie van m'n HTPC schermpje (800x600) je er nog mee uit de voeten kunt.
Naais!Matthijs_Hypex schreef:Door een technisch probleempje tijdens vakantietijd staat hij nog niet op de webshop maar vanaf volgende week is hij daadwerkelijk te bestellen.Paul schreef:ik las op diyaudio iets over een touchpanel als bedieningsoptie, ik ben erg benieuwd......
Deze komt ter vervanging van de huidige controller met drukknoppen. Door de touchknoppen is het paneel ook luchtdicht!
Als je de digtiale inputmodule (met meerdere digitale ingangen als ik het goed begrijp) bij de nog op te leveren 6channel high end dsp neemt, is dan de sourcekeuze dmv deze module te bedienen? / hoe werkt dat uberhaupt?
Nog een vraagje; voor roomcorrectie gebruik ik nu een behringer fbq2496 met analoge ingang; deze clipt / vervormt / hoe je het maar wilt noemen keihard als de cd speler een te hoog signaal uitstuurt . (
De cd speler is een gewone denon dcd1500 AE met een uitgangsvoltage van 2 volt.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
bvd
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
1: We maken gebruik van standaard Philips RC5 commando's, onder andere de code van een Philips Miniset MCD-908 zou werken maar hier nog de codes voor mensen die daar wat mee kunnen:Mark D. schreef:Ik heb m'n stereo setjes subwoofers nu met de AS2.100 aan de praat, en e.e.a. draait als een zonnetje.
2 vragen nog:
Als ik m'n universele afstandsbediening (Logitech Harmony) wil programmeren zodat ik de AS2.100 kan bedienen, wat voor codes kan ik dan gebruiken? Of is er misschien een voorbeeldapparaat met overeenkomende codes?
En het zou handig zijn als de software (het filter-design window) naast een horizontale ook een verticale scrollbar zou kennen, zodat op de wat lage resolutie van m'n HTPC schermpje (800x600) je er nog mee uit de voeten kunt.
> Device= 0 (TV1)
> On/off= 12
> Vol up= 16
> Vol down=17
> Mute = 13
2: Oke, misschien een goed idee. Ben net met het updaten bezig dus dat moet geen probleem zijn. hij is vast gezet zodat de grafiek niet geschaald buiten beeld valt.
Paul:
Dit touchpanel is alleen nog voor de AS2.100. De bedoeling is dat de 6channel een geheel eigen platform wordt, met eigen ingangsselectie board, knoppen panel, display panel etc. De gebruiker kan dan zelf kiezen hoe hij zijn totaal systeem samenstelt. Maar voor nu gaat het alleen om de 6 kanaals DSP print en daarna kijken we verder.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Software en firmware versie
Even een mededeling voor gebruikers van de AS2.100, de nieuwe firmware versie en software versie is te downloaden vanaf onze website. Een aantal functionaliteiten zijn toegevoegd, onvolkomenheden weggelaten en en 3tal biquads op the subwoofer kanaal toegevoegd.
Gr.
Gr.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
ff voor de duidelijkheid: zowel de software als de firmware zitten in deze download
http://www.hypex.nl/docs/AS2.100/HypexF ... erv1.2.zip
manual download
http://www.hypex.nl/docs/AS2.100/Manual ... 20V1.2.pdf
http://www.hypex.nl/docs/AS2.100/HypexF ... erv1.2.zip
manual download
http://www.hypex.nl/docs/AS2.100/Manual ... 20V1.2.pdf
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Ik ben nieuw hier, dus hallo allemaal.
Heb vanmiddag mijn twee as2.100 opgehaald, ziet er strak uit. Alleen vallen me twee dingen op ten opzichte van de eerste batch:
1. Op de hoodprint zit nu aan de onderzijde een heel klein printje op de pinnen van het dspbordje gesoldeerd en loopt er een draadje vandaan naar een ic. Ontwerpfoutje ontdekt nadat de productie van de 2e batch gestart is?
2. Om de dsp electronica te voorzien van spanning is er een extra wikkeling om de trafo gemaakt, in de eerste batch was dit gedaan met geisoleerd draad en een net stekkertje op de print. In de 2e batch is er gelakt dun koperdraad voor gebruikt en rechtstreeks op de print gesoldeerd met een klodder smeltlijm er op.
Dit ziet er nogal knullig uit.
Verder valt het mij op dat er nog een header genaamd J7 op de print zit die niet genoemd wordt in de manual, waar is deze voor?
Groet Gerhard
Heb vanmiddag mijn twee as2.100 opgehaald, ziet er strak uit. Alleen vallen me twee dingen op ten opzichte van de eerste batch:
1. Op de hoodprint zit nu aan de onderzijde een heel klein printje op de pinnen van het dspbordje gesoldeerd en loopt er een draadje vandaan naar een ic. Ontwerpfoutje ontdekt nadat de productie van de 2e batch gestart is?
2. Om de dsp electronica te voorzien van spanning is er een extra wikkeling om de trafo gemaakt, in de eerste batch was dit gedaan met geisoleerd draad en een net stekkertje op de print. In de 2e batch is er gelakt dun koperdraad voor gebruikt en rechtstreeks op de print gesoldeerd met een klodder smeltlijm er op.
Dit ziet er nogal knullig uit.
Verder valt het mij op dat er nog een header genaamd J7 op de print zit die niet genoemd wordt in de manual, waar is deze voor?
Groet Gerhard
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Hallo,
1. Inderdaad een aanpassing ten opzichte van de eerste batch, verbetering voor de Sub-out uitgang
2. Klopt, dit is gewoon een hulpspanning. Koperdraad is gebruikt omdat dit een stuk dunner is dan het geisoleerde draad van de eerste batch.
Verder wordt J7 niet gebruikt omdat dit alleen voor het programmeren is.
Groeten Matthijs
Vragen staat vrij en gelukkig weet ik de antwoorden:ds23man schreef:Ik ben nieuw hier, dus hallo allemaal.
1. Op de hoodprint zit nu aan de onderzijde een heel klein printje op de pinnen van het dspbordje gesoldeerd en loopt er een draadje vandaan naar een ic. Ontwerpfoutje ontdekt nadat de productie van de 2e batch gestart is?
2. Om de dsp electronica te voorzien van spanning is er een extra wikkeling om de trafo gemaakt,
Verder valt het mij op dat er nog een header genaamd J7 op de print zit die niet genoemd wordt in de manual, waar is deze voor?
Groet Gerhard
1. Inderdaad een aanpassing ten opzichte van de eerste batch, verbetering voor de Sub-out uitgang
2. Klopt, dit is gewoon een hulpspanning. Koperdraad is gebruikt omdat dit een stuk dunner is dan het geisoleerde draad van de eerste batch.
Verder wordt J7 niet gebruikt omdat dit alleen voor het programmeren is.
Groeten Matthijs
Hoi Ed,asterduc schreef:Dag Matthijs en welkom op dit forum.
Bedankt voor de deskundige en waardevolle uitleg.
Ik kon het nog net vatten![]()
Dat gedoe met PCM, PWM en andere digitale en analoge vormen is voor menig DIYer toch nog niet echt duidelijk. Dat merk ik regelmatig als het onderwerp ter sprake komt. Misschien voer voor een apart topic!
Ed
Er zijn verschillende keuzes van het gebruik van PWM in een versterker. Een mogelijkheid is om het digitale ingangsignaal direct om te zetten naar PWM, waarna de converterende power stage komt. Dit gebeurt in de digitale versterkers van TACT bv. Die zijn daarmee volledig open loop. De UcD van Bruno werkt zeer bewust niet volgens dit principe. Bruno gebruikt een tegenkoppeling van het analoge uitgangsignaal, dat per definitie analoog is anders kan je luidspreker er niks mee, waarmee het noodzakelijk is dat het ingangsignaal analoog is. Er moet dus eerst DA conversie plaatsvinden voordat het signaal de UcD versterker in kan.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Software en firmware versie
nog een extra reden om frd bestanden te kunnen inlezen, dan kan je die biquads tenminste gebruiken om t laag aan de ruimte aan te passenMatthijs_Hypex schreef:....en en 3tal biquads op the subwoofer kanaal toegevoegd
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
is er een reden dat de delay beperkt is tot 1ms? ik zat te denken aan een systeem met de subs verder weg van de mains, zoals bv bij het Lyngdorf systeem met de subs in de hoek.
nu we t toch over subs hebben:
nu we t toch over subs hebben:
leg eens wat meer uit. dat bij 1 sub je L+R moet kiezen snap ik, dan wordt er dus van links en rechts het signaal samen gevoegd en een mono naar de sub. maar waar moet je dan het filter voor de sub instellen? in de master unit? en dan dus L or R, hoezo verschillend? ik zou denken dat dit voor stereo subs is, dan dus gewoon 1 per kant?de handleiding schreef:The output signal of the subout channel van be controlled in the “Subout control” panel.
Normally this will be set to L+R to use one subwoofer, but if you want to use a subwoofer on both sides you can set the subout to only use left or right input signal.
Als die delay beperkt is tot 1 ms, dan staat de afstand verkeerd gespecificeerd in de handleiding van de AS2.100 V2. Er staat 340.3 cm, maar dat zou dan 34 cm moeten zijn.
Wel jammer trouwens, cornerwoofers doen het leuk in vergelijking met dipool heb ik net ontdekt:
viewtopic.php?p=1439304#1439304
Dan heb je toch al gauw 3 ms nodig. Een As2.100 per kanaal is voldoende, het midhoog kan dan gewoon passief.
Wel jammer trouwens, cornerwoofers doen het leuk in vergelijking met dipool heb ik net ontdekt:
viewtopic.php?p=1439304#1439304
Dan heb je toch al gauw 3 ms nodig. Een As2.100 per kanaal is voldoende, het midhoog kan dan gewoon passief.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
oei, dat is inderdaad weinig.Henkjan schreef:is er een reden dat de delay beperkt is tot 1ms?
Ik kom met de 17msec van de Lyngdorf bij sommige opstellingen al in de problemen!
Ik heb mij trouwens al dikwijls afgevraagd hoe ze voor mekaar krijgen om al die real-time informatie zo lang vast te houden.
Nml 16bit, 100kHz, 4 onafhankelijke delays tot 17msec. ... hoe doe je dat? gaat die datastream in een buffergeheugen of zo of ... en in welke orde van grootte is zo'n geheugenblik dan uitgevoerd.
