[ANIMO] 1x100W TK2050 Class-D amplifier

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Interesse in een goede en goedkope Class-D versterker?

JA
18
69%
NEEN
8
31%

Totaal aantal stemmen: 26

b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

[ANIMO] 1x100W TK2050 Class-D amplifier

Bericht door b_force »

Sommigen van jullie kennen denk ik wel de bordjes die gebaseerd zijn op de TK2050. Zo verkoopt 41Hz de AMP11 en is er ook een erg goed bordje bekend van Sure Electronics.

Van Sure Electronics is een 2x100W bordje bekent dat absoluut niet onaardig presteert. Dat alles voor 40 dollar = 28 euro op het moment van schrijven. Nu ben ik met hun aan het communiceren of ze ook een mono versterker kunnen maken om bv subwoofers aan te sturen.

Dit zal ongeveer hetzelfde presteren als:
http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... Xqxyrq.pdf

Ik denk ook dat de prijs nog lager zal liggen. Tussen de 20-25 euro wellicht?
Samen met een SMPS van bv Meanwell is een heel erg goedkoop maar zeer goed presteren subwoofer versterker te maken. Doordat een class-d en SMPS zeer efficiënt zijn worden ze ook nauwelijks warm (tov bv een Class A/B)

Ik vroeg me af of nog meer mensen interesse in zoiets hebben. Hiermee bedoel ik in zijn algemeenheid, niet op korte duur. Dus meer of mensen interesse hebben in een dergelijk versterkertje (niet direct, maar ooit :P)

Zelf ben ik al een tijdje opzoek om goedkoop een subwoofer versterker te kunnen maken. Er zijn er zat die je kant en klaar kunt kopen, maar de opties vind ik niet altijd even goed. Mijn idee is dus om zelf een te maken en natuurlijk GOEDKOPER en BETER! 8)

Aangezien ik nu met Sure Electronics aan het handelen ben, is het heel erg zinvol om enkel je naam te noemen als je bv enkel interesse hebt!
JBHC

Bericht door JBHC »

Ik heb intresse.
TH0M
Contacteer:

Bericht door TH0M »

Idem
hovingtim

Bericht door hovingtim »

Zeker wel intresse, voor mij zal het in iedergeval om 4 stuks gaan!
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Je hoeft niet direct iets te bestellen oid, ik wil in eerste instantie weten of er überhaupt (voldoende) animo voor is.
Aantallen zijn dan dus wel weer handig :)
Twynn

Bericht door Twynn »

Interesse wel, maar 't zou nog leuker zijn als je dan ook meteen een filter-pcb of kant-en-klare print hebt met een laag doorlaat filter en subsonic filter (en eventueel ook nog een in/uitschakelbare bas-boost en een somversterker zodat je ook een stereo-high level input kunt maken).
Dan is het namelijk helemaal bruikbaar als subamp.
Koss
Contacteer:

Bericht door Koss »

Is zoeits een beetje makkelijk te doen voor iemand die weinig ervaring heeft met solderen?
Als het te doen is ben ik geïnteresseerd voor misschien wel 2 of 3.
Als ik beter met iets makkelijkers kan beginnen hoef je mij niet mee te tellen.

Groeten!
Koss
pietje

Bericht door pietje »

Lijkt me tof, wil sowieso nog ooit een versterker bouwen. Lijkt me leuk en leerzaam projectje.
JBHC

Bericht door JBHC »

Twynn schreef:
Interesse wel, maar 't zou nog leuker zijn als je dan ook meteen een filter-pcb of kant-en-klare print hebt met een laag doorlaat filter en subsonic filter (en eventueel ook nog een in/uitschakelbare bas-boost en een somversterker zodat je ook een stereo-high level input kunt maken).
Dan is het namelijk helemaal bruikbaar als subamp.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar dan zou die van mij nog veel uitgebreider mogen worden :D
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Koss schreef:
Is zoeits een beetje makkelijk te doen voor iemand die weinig ervaring heeft met solderen?
Als het te doen is ben ik geïnteresseerd voor misschien wel 2 of 3.
Als ik beter met iets makkelijkers kan beginnen hoef je mij niet mee te tellen.

Groeten!
Koss
Voor zo ver ik weet is deze kit gesoldeerd en wel. Je hoeft volgens mij enkel de kabeltjes vast te maken en klaar is Kees.

Een dergelijke filter print is in feite absoluut niet moeilijk te maken. Het verbaast me ook heel erg dat er nog geen enkel bedrijf is die dit voor een normale prijs verkoopt (prijzen van 60-70 euro en meer slaan echt nergens op).

Misschien is voor een dergelijke print ook wel iets te regelen (desnoods enkel een PCB ofzo). Dat moet ik even bekijken. Nadeel is alleen dat je bv voor een echte 4e orde filter perse een 4 kanaals potmeter moet hebben. Deze zijn bijna nergens te vinden, tenzij je er meerdere koopt.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Over welke kit van Sure Electronics gaat het nu eigenlijk Bart? Die link die je postte gaat alleen over de chip zelf.
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

Ik heb op zich wel interesse in zoiets voor die toekomstige basversterker. Da's iets heel anders dan een sub-versterker, dus alleen als ie daar ook geschikt voor is..
pietje

Bericht door pietje »

Sorry ik moet beter lezen. Ik las dat het 2x100 watt was, maar jullie willen ze specifiek aan laten passen naar 1x100 watt. Ik wou eigenlijk een "normale" versterker bouwen. Dan moet ik helaas passen (of 2x mono bouwen maar dan zoek ik anders)
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Pjotr schreef:
Over welke kit van Sure Electronics gaat het nu eigenlijk Bart? Die link die je postte gaat alleen over de chip zelf.

Lijkt me toch overduidelijk in de start post te staan. :roll:
Maar het gaat over een 1x100W TK2050 versterker. Deze is er nog niet, maar Sure Electronics wil misschien deze wel maken. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier interesse voor hebben. Wellicht helpt ze dat over de streep (dat hoop ik althans). Of misschien willen ze wel wat betekenen als we een grotere hoeveelheid hebben.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ok, dacht dat je een group buy wilde voor een bestaand product: een 2x 100W, die ik overigens niet op hun web site terug kan vinden. Daar heb ik wel belangstelling voor.

Voor 1x 100W niet niet.
JBHC

Bericht door JBHC »

b_force schreef:

Een dergelijke filter print is in feite absoluut niet moeilijk te maken. Het verbaast me ook heel erg dat er nog geen enkel bedrijf is die dit voor een normale prijs verkoopt (prijzen van 60-70 euro en meer slaan echt nergens op).

Misschien is voor een dergelijke print ook wel iets te regelen (desnoods enkel een PCB ofzo). Dat moet ik even bekijken. Nadeel is alleen dat je bv voor een echte 4e orde filter perse een 4 kanaals potmeter moet hebben. Deze zijn bijna nergens te vinden, tenzij je er meerdere koopt.
Zowiezo is het wel heel erg leuk om een print te (laten) maken waarmee:

- De basboost regelbaar is (en dan bedoel ik niet alleen het volume maar ook de frequentie waarop je boost en hoe breed je dit frequentiegebied maakt. )

- Je de fase (traploos?) kan verschuiven

- high/low input mogenlijk wordt

- er een regelbaar lpf is

- er een (regelbaar?) subsonic filter is

en misschien nog wel meer?

Zo zou je wel de ingredienten hebben om een subversterker te bouwen die enor breed inzetbaar is.
Laatst gewijzigd door JBHC op do 03 sep 2009, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zoek even op Ebay, daar kun je zeker die 2x100W vinden.
Raar genoeg kon ik niet meer de 4x100W vinden.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

??? Loopt daar dan een group buy?
SuperR

Bericht door SuperR »

Groupbuy voor een product dat thuis wordt afgeleverd voor nog geen 30 euro? Lijkt me niet nodig.

http://cgi.ebay.com/2-100W-4-TK2050-Cla ... 286.c0.m14
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Precies 8)
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Misschien is dat een beetje voorbarige conclusie. Ik geloof dat ik al studenten zag die een groupbuy zouden willen als ze iets van 5,- voor 4,90 kunnen bemachtigen. Waarschijnlijk dezelfden die adviseren om onderdelen niet te kopen maar te samplen. :)
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

?????????????????????????????????????????
daniel

Bericht door daniel »

Financieel gezien vraag ik me af of het zinnig is, want als je zoiets in grote aantallen gaat invoeren bestaat de kans dat er invoerheffingen betaald moeten worden. Dan moet het dus juist technisch interessant zijn, iets dat anders niet te krijgen is.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Klopt, Ik meen dat onder een waarde van 50 euro er in de praktijk geen invoerheffing geheven wordt omdat dan de kosten niet tegen de baten opwegen, bij de belastingsdienst dan.

Overigens Super zo'n E-Bay link die al verlopen is :roll: Anyway, suc6 Bart met de mono versie.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Hoe komen jullie opeens bij een groupbuy? :roll:
Overigens die stereo module vinden is toch niet ZO lastig? Ga naar ebay.com en zoek op TK2050.
Plaats reactie