transformator 400/24VA over aarde ??

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
hoolly
Berichten: 4
Lid geworden op: za 29 aug 2009, 13:04

transformator 400/24VA over aarde ??

Bericht door hoolly »

transformator vraagje

ik heb 2 transformator liggen waarvan eentje 400/24VAC is met 2 x 24 VAC

Deze zat in een schakelkast,en wilde deze gebruiken.
mijn vraag is waarom zat er een kabel op 24VA klem aangesloten en de andere kabel op de aarde aangesloten.
wat is daar de reden voor om dat te doen.

Alvast bedankt Fans
:?:
Laatst gewijzigd door hoolly op zo 30 aug 2009, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hallo,

Lees je tekst zelf nog eens en kijk of je zelf je vraagstelling snapt. Ik in elk geval niet.

Groeten,
Mischa
hoolly
Berichten: 4
Lid geworden op: za 29 aug 2009, 13:04

Bericht door hoolly »

ik ben deze opstelling niet eerder tegen gekomen op de uitgang van de 24v en de andere op de aarde aangesloten
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Een tekeningetje of foto maakt je vraag een stuk duidelijker.
hoolly
Berichten: 4
Lid geworden op: za 29 aug 2009, 13:04

Bericht door hoolly »

foto
Bijlagen
Tekening1.jpg
Gebruikersavatar
Wouter Mense
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 20 jun 2008, 8:55

Bericht door Wouter Mense »

Wat je vertelt doet me meer denken aan dit:
Afbeelding

Dus in totaal 7 draden?
Rien Kleinjan
Berichten: 124
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 20:14

Bericht door Rien Kleinjan »

@hoolly : Volgens mij klopt de tekening niet helemaal, maar ik snap wel wat er wordt gedaan. Het is in een schakelkast gebruikelijk om dit te doen. Zo maak je een kunstmatige nul. Omdat het een secundaire trafospanning is zweeft deze namelijk ten opzichte van de kast m.a.w. je bent galvanisch gescheiden van de massa. Het heeft op de werking geen invloed, het is een manier van werken, meer niet.
hoolly
Berichten: 4
Lid geworden op: za 29 aug 2009, 13:04

Bericht door hoolly »

woutermense helemaal fout

Rien Kleinjan
inderdaad je heb helemaal gelijk vandaag nogmaals in de kast geweest even iets beter gekeken

Het is inderdaad een kunstmatige nul, heeft met de print te maken die er aan vast zit dat had ik niet gezien. had niet gezien dat de andere kan van het draadje ook naar 0 van de 24 ging

Heren alvast bedankt

:D
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”