UCD400 Green Frog

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

De blauwe panelen komen inderdaad bij Schaeffer vandaan.

De naam Antoon is een hommage aan mijn te jong overleden vader. Een fantastische man en een echte muziekliefhebber. Eerst wilde ik het engelse woord "Tone" gebruiken als verwijzing naar Toon. Uiteindelijk vond ik zijn echte naam toch meer recht doen aan mijn gevoel voor hem. Sentimenteel, maar het heeft voor mij een meerwaarde als ik zijn naam op mijn bouwwerk zie staan.

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Ik begrijp het helemaal, een heel mooi gebaar van je. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

De vakantie is weer voorbij. Natuurlijk passende lectuur mee zoals; Luidsprekerkasten ontwerpen van Vance Dickason en Luidsprekermeettechniek van Joseph D'Appolito. Het volgende project zit er al helemaal aan te komen :wink:

Maar eerst de Greenfrog. De voorpanelen worden nu door een plaatselijke metaalbewerker gemaakt. Als niet "echte" klant moet je echter wel wat meer geduld hebben :evil: Het wordt toch een beetje in de verloren uurtjes gedaan heb ik het idee. Ondertussen heb ik alle interne signaaldraden vervangen door zilverdraad. Noodzaak? Welnee, hobby.

De blanke bootlak zal nu wel voldoende uitgehard zijn zodat ik dit weekend maar eens ga beginnen met schuren en polijsten.

Co
Bijlagen
bedrading-P1020507.jpg
bedrading-P1020509.jpg
bedrading-P1020505.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

kwijl, kwijl, kwijl, oh jongen, dit is toch zo mooi, ik zit echt te genieten van die foto's. :D :D
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Zeer mooi inderdaad. Ben je niet bang voor overspraak tussen links en rechts? Ik zie deze overal getwist namelijk. Weliswaar met de massa erbij, maar goed. Mocht het gewoon kunnen, is dat een gebrek aan kennis van mijn kant, maar het "voelt" een beetje vreemd.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

De linker en rechter kanalen zijn apart en niet samen getwist. De draden van de linker kanalen bevinden zich allemaal aan de onderzijde van de print en die van de rechter kanalen allemaal aan de bovenzijde. Waarschijnlijk lijkt het op de foto anders, maar links en rechts zijn echt apart.

Co
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Ik zie het Co, ik heb me vergist met de symmetrische uitgang. Het is toch de uitgang die ik op de eerste foto zie?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Ik zie het Co, ik heb me vergist met de symmetrische uitgang. Het is toch de uitgang die ik op de eerste foto zie?
Inderdaad Mischa, dat is 1 van de 2 uitgangen. Hopelijk voelt het nu weer goed :wink:

Co
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

cve schreef:
Ik zie het Co, ik heb me vergist met de symmetrische uitgang. Het is toch de uitgang die ik op de eerste foto zie?
Inderdaad Mischa, dat is 1 van de 2 uitgangen. Hopelijk voelt het nu weer goed :wink:

Co
Stukken beter.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

De voorpanelen zijn nog altijd niet klaar. Wel heb ik uit 50mm rvs poten laten maken. Maakt het geheel nog zwaarder dan het toch al was 8)
De ringkernen bevestig ik niet rechtstreeks met een bout maar met behulp van een zelf gemaakte ring waardoor de krachten beter verdeelt worden. Daarna de beide poweramps verder opgebouwd. Tijdens het meten van de voeding schrok ik nog even toen ik in onbelaste toestand + en - 80 Vdc op mijn voeding zag staan. De versterkers staan nu echter al een paar uur te spelen en is er niets aan het handje. De zaak wordt niet eens warm :D
Nu maar wachten op de frontjes en dan kan de zaak echt worden afgemaakt.

Co
Bijlagen
poweramp-P1020515.jpg
poweramp-P1020521.jpg
poweramp-P1020519.jpg
poweramp-P1020516.jpg
poweramp-P1020514.jpg
poweramp-P1020513.jpg
poweramp-P1020510.jpg
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

tja dat bij jou het boeltje niet warm wordt met zo een "koelplaat" is niet te verwonderen hé
ps:worden die twee spanningsregelaars bij jou ook zo warm?
mvg
audioot
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

worden die twee spanningsregelaars bij jou ook zo warm?
Ja, die worden inderdaad warm, maar niets om je zorgen over te maken geloof ik. Alles versies die ik hier heb gehad werden warm.

Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Prachtig spul Co, Zeker wel een steekwagentje nodig onderhand?
Ik zou toch wat plakjes rubber maken onder die voetjes in verband met krassen op tafel of kast.

(PS, ik ga je van de week even een pb sturen over mijn versterker layout...)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Hoe dik zijn de wanden van je kast? 1 cm?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Ik zou toch wat plakjes rubber maken onder die voetjes in verband met krassen op tafel of kast
Die komen eraan, ben nog een beetje aan het zoeken welk materiaal het beste geschikt is.
Hoe dik zijn de wanden van je kast? 1 cm?
"Slechts" 8 mm, dus dat valt reuze mee toch? :D De bodemplaat is 4 mm en het frontpaneel wordt 20 mm.
De bovenplaten worden van gehard glas van 4 mm dik.

Co
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Built like a tank noemen ze zoiets geloof ik.

Je bent dus eigenlijk gewoon iets aan het bouwen voor het nageslacht, want dit overleeft een nucliaire aanslag ook wel volgens mij. :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

mischa72 schreef:
Built like a tank noemen ze zoiets geloof ik.

Je bent dus eigenlijk gewoon iets aan het bouwen voor het nageslacht, want dit overleeft een nucliaire aanslag ook wel volgens mij. :lol:
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat Co het electronicabouwende alter ego is van Hondasnl. Dit is wat je krijgt als je Marcus een versterker laat bouwen... :wink: :lol: :lol:
(dat is dus een compliment naar zowel Marcus als als Co.... :wink: 8) )


cve schreef:
"Slechts" 8 mm, dus dat valt reuze mee toch? :D De bodemplaat is 4 mm en het frontpaneel wordt 20 mm.
De bovenplaten worden van gehard glas van 4 mm dik.
20 mm? Aluminium? Allemachtig,ik vind 4 mm al dik. :shock:
Dat laat je zeker frezen bij Schaeffer?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ziet er cool uit!
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Dat laat je zeker frezen bij Schaeffer?
Nee, dit keer heb ik een lokale metaalbewerker gevonden die het wel wilde doen tegen vergoeding. Bovendien moeten de panelen na het frezen geborsteld en geanodiseerd worden en daarin voorziet Schaeffer niet. Hij moet trouwens wel een beetje opschieten want het geheel moet voor de zelfbouwdag van het noorden klaar zijn.

De te hoge spanning van 80VDC die ik eerder op de voeding constateerde was trouwens loos alarm. Defecte multimeter :evil:

Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Inmiddels heb ik alle 12 poten nu klaar en de bijbehorende rubbervoetjes. Het "rubber" is 3mm dik siliconen. Ook de druktoetsen van rvs zijn gereed en is het wachten nu nog steeds op de frontpanelen. Ik vrees dat deze niet voor 26 september klaar zijn. :cry: Maakt verder niet uit voor de audiodag van het noorden want zonder uiterlijk vertoon werkt hij verder ook prima en daar gaat het uiteindelijk toch om.
Kan ik ondertussen nog eens gaan bedenken wat ik met de houten zijpanelen ga doen. Die bootlak die er nu opzit valt namelijk heel erg tegen. Het is nu na 8 weken nog steeds niet echt goed uitgehard. Waarschijnlijk ga ik alles er weer afschuren en alsnog celluloselak van Clou gebruiken. Voor Breda zal het geheel dan wel helemaal klaar zijn. :lol:

Co
Bijlagen
toets.jpg
toets-siliconen.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Ziet er allemaal weer helemaal super en weldoordacht uit.

Het begint hier te kriebelen,niet normaal meer.
Maar ja , eerst eens wat lopende dingen afmaken.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Het begint hier te kriebelen,niet normaal meer.
Maar ja , eerst eens wat lopende dingen afmaken.
Dat heb ik ook. Zodra deze versterker af is stort ik me meteen op het bouwen van een nieuwe luidspreker. Hopelijk kan ik voor de winter nog met de bouw beginnen. Het idee heb ik in de afgelopen tijd al helemaal uitgewerkt. Dat zelfbouwen is toch wel een erg gevaarlijk virus.

Co
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

cve schreef:
Het begint hier te kriebelen,niet normaal meer.
Maar ja , eerst eens wat lopende dingen afmaken.
Dat heb ik ook. Zodra deze versterker af is stort ik me meteen op het bouwen van een nieuwe luidspreker. Hopelijk kan ik voor de winter nog met de bouw beginnen. Het idee heb ik in de afgelopen tijd al helemaal uitgewerkt. Dat zelfbouwen is toch wel een erg gevaarlijk virus.

Co
Vertel,vertel wat heb je in gedachten.....?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Het eerdere idee was om op basis van 2x 18cm Seas W18 een Sonus Faber model te maken. Daar ben ik vanaf gestapt en wordt de vormgeving een mix van Focal en de bouwwijze van de Magico Mini.
De bas wordt nu de W26FX002, mid de M15CH002 en de tweeter T29CF002. Het idee daarvoor staat ook op de site van Troels Gravesen.

Co
Bijlagen
magico-mini.jpg
baltic_birch.jpg
scala-utopia.jpg
Seas_Excelwoofer_W26FX002.jpg
Seas_Excel_woofer_M15CH002.jpg
Seas_Excel_crescendo_T29CF002.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Dat zal `n heel mooi project worden :shock:
Heb zelf ook de Cresendo tweeter en de mid gaat `n plaatsje in m`n nog af te bouwen dipool krijgen.Hele mooi drivers !

Ik hou het in de gaten,ben erg benieuwd naar je bouwwijze :wink:
Plaats reactie