UCD400 Green Frog
Moderator: Beheerdersteam
De blauwe panelen komen inderdaad bij Schaeffer vandaan.
De naam Antoon is een hommage aan mijn te jong overleden vader. Een fantastische man en een echte muziekliefhebber. Eerst wilde ik het engelse woord "Tone" gebruiken als verwijzing naar Toon. Uiteindelijk vond ik zijn echte naam toch meer recht doen aan mijn gevoel voor hem. Sentimenteel, maar het heeft voor mij een meerwaarde als ik zijn naam op mijn bouwwerk zie staan.
Co
De naam Antoon is een hommage aan mijn te jong overleden vader. Een fantastische man en een echte muziekliefhebber. Eerst wilde ik het engelse woord "Tone" gebruiken als verwijzing naar Toon. Uiteindelijk vond ik zijn echte naam toch meer recht doen aan mijn gevoel voor hem. Sentimenteel, maar het heeft voor mij een meerwaarde als ik zijn naam op mijn bouwwerk zie staan.
Co
De vakantie is weer voorbij. Natuurlijk passende lectuur mee zoals; Luidsprekerkasten ontwerpen van Vance Dickason en Luidsprekermeettechniek van Joseph D'Appolito. Het volgende project zit er al helemaal aan te komen
Maar eerst de Greenfrog. De voorpanelen worden nu door een plaatselijke metaalbewerker gemaakt. Als niet "echte" klant moet je echter wel wat meer geduld hebben
Het wordt toch een beetje in de verloren uurtjes gedaan heb ik het idee. Ondertussen heb ik alle interne signaaldraden vervangen door zilverdraad. Noodzaak? Welnee, hobby.
De blanke bootlak zal nu wel voldoende uitgehard zijn zodat ik dit weekend maar eens ga beginnen met schuren en polijsten.
Co
Maar eerst de Greenfrog. De voorpanelen worden nu door een plaatselijke metaalbewerker gemaakt. Als niet "echte" klant moet je echter wel wat meer geduld hebben
De blanke bootlak zal nu wel voldoende uitgehard zijn zodat ik dit weekend maar eens ga beginnen met schuren en polijsten.
Co
De voorpanelen zijn nog altijd niet klaar. Wel heb ik uit 50mm rvs poten laten maken. Maakt het geheel nog zwaarder dan het toch al was
De ringkernen bevestig ik niet rechtstreeks met een bout maar met behulp van een zelf gemaakte ring waardoor de krachten beter verdeelt worden. Daarna de beide poweramps verder opgebouwd. Tijdens het meten van de voeding schrok ik nog even toen ik in onbelaste toestand + en - 80 Vdc op mijn voeding zag staan. De versterkers staan nu echter al een paar uur te spelen en is er niets aan het handje. De zaak wordt niet eens warm
Nu maar wachten op de frontjes en dan kan de zaak echt worden afgemaakt.
Co
De ringkernen bevestig ik niet rechtstreeks met een bout maar met behulp van een zelf gemaakte ring waardoor de krachten beter verdeelt worden. Daarna de beide poweramps verder opgebouwd. Tijdens het meten van de voeding schrok ik nog even toen ik in onbelaste toestand + en - 80 Vdc op mijn voeding zag staan. De versterkers staan nu echter al een paar uur te spelen en is er niets aan het handje. De zaak wordt niet eens warm
Nu maar wachten op de frontjes en dan kan de zaak echt worden afgemaakt.
Co
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Die komen eraan, ben nog een beetje aan het zoeken welk materiaal het beste geschikt is.Ik zou toch wat plakjes rubber maken onder die voetjes in verband met krassen op tafel of kast
"Slechts" 8 mm, dus dat valt reuze mee toch?Hoe dik zijn de wanden van je kast? 1 cm?
De bovenplaten worden van gehard glas van 4 mm dik.
Co
Ik krijg steeds meer het vermoeden dat Co het electronicabouwende alter ego is van Hondasnl. Dit is wat je krijgt als je Marcus een versterker laat bouwen...mischa72 schreef:Built like a tank noemen ze zoiets geloof ik.
Je bent dus eigenlijk gewoon iets aan het bouwen voor het nageslacht, want dit overleeft een nucliaire aanslag ook wel volgens mij.
(dat is dus een compliment naar zowel Marcus als als Co....
20 mm? Aluminium? Allemachtig,ik vind 4 mm al dik.cve schreef:"Slechts" 8 mm, dus dat valt reuze mee toch?De bodemplaat is 4 mm en het frontpaneel wordt 20 mm.
De bovenplaten worden van gehard glas van 4 mm dik.
Dat laat je zeker frezen bij Schaeffer?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Nee, dit keer heb ik een lokale metaalbewerker gevonden die het wel wilde doen tegen vergoeding. Bovendien moeten de panelen na het frezen geborsteld en geanodiseerd worden en daarin voorziet Schaeffer niet. Hij moet trouwens wel een beetje opschieten want het geheel moet voor de zelfbouwdag van het noorden klaar zijn.Dat laat je zeker frezen bij Schaeffer?
De te hoge spanning van 80VDC die ik eerder op de voeding constateerde was trouwens loos alarm. Defecte multimeter
Co
Inmiddels heb ik alle 12 poten nu klaar en de bijbehorende rubbervoetjes. Het "rubber" is 3mm dik siliconen. Ook de druktoetsen van rvs zijn gereed en is het wachten nu nog steeds op de frontpanelen. Ik vrees dat deze niet voor 26 september klaar zijn.
Maakt verder niet uit voor de audiodag van het noorden want zonder uiterlijk vertoon werkt hij verder ook prima en daar gaat het uiteindelijk toch om.
Kan ik ondertussen nog eens gaan bedenken wat ik met de houten zijpanelen ga doen. Die bootlak die er nu opzit valt namelijk heel erg tegen. Het is nu na 8 weken nog steeds niet echt goed uitgehard. Waarschijnlijk ga ik alles er weer afschuren en alsnog celluloselak van Clou gebruiken. Voor Breda zal het geheel dan wel helemaal klaar zijn.
Co
Kan ik ondertussen nog eens gaan bedenken wat ik met de houten zijpanelen ga doen. Die bootlak die er nu opzit valt namelijk heel erg tegen. Het is nu na 8 weken nog steeds niet echt goed uitgehard. Waarschijnlijk ga ik alles er weer afschuren en alsnog celluloselak van Clou gebruiken. Voor Breda zal het geheel dan wel helemaal klaar zijn.
Co
Dat heb ik ook. Zodra deze versterker af is stort ik me meteen op het bouwen van een nieuwe luidspreker. Hopelijk kan ik voor de winter nog met de bouw beginnen. Het idee heb ik in de afgelopen tijd al helemaal uitgewerkt. Dat zelfbouwen is toch wel een erg gevaarlijk virus.Het begint hier te kriebelen,niet normaal meer.
Maar ja , eerst eens wat lopende dingen afmaken.
Co
Vertel,vertel wat heb je in gedachten.....?cve schreef:Dat heb ik ook. Zodra deze versterker af is stort ik me meteen op het bouwen van een nieuwe luidspreker. Hopelijk kan ik voor de winter nog met de bouw beginnen. Het idee heb ik in de afgelopen tijd al helemaal uitgewerkt. Dat zelfbouwen is toch wel een erg gevaarlijk virus.Het begint hier te kriebelen,niet normaal meer.
Maar ja , eerst eens wat lopende dingen afmaken.
Co
Het eerdere idee was om op basis van 2x 18cm Seas W18 een Sonus Faber model te maken. Daar ben ik vanaf gestapt en wordt de vormgeving een mix van Focal en de bouwwijze van de Magico Mini.
De bas wordt nu de W26FX002, mid de M15CH002 en de tweeter T29CF002. Het idee daarvoor staat ook op de site van Troels Gravesen.
Co
De bas wordt nu de W26FX002, mid de M15CH002 en de tweeter T29CF002. Het idee daarvoor staat ook op de site van Troels Gravesen.
Co
