"plop" bij input selectie
Moderator: Beheerdersteam
"plop" bij input selectie
Ik heb een TVC passieve voor(versterker) met inputselectie. Maar als ik van input switch hoor ik een tamelijk harde knal. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen?
- sterremuur
- Berichten: 174
- Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
- Locatie: Haren Gn.
- Contacteer:
Dat duidt op een gelijkspanningscomponent op 1 van de omgeschakelde bronnen. Bijvoorbeeld een apparaat met defecte uitgangskoppelcondensatoren.
Soms worden deze verwijderd bij CD-speler modificaties.
Je kunt dan inderdaad een knal verwachten.
Als je de knallen ook hoort ale er niets is aangesloten, dan is er iets niet goed in de passieve voorversterker.
Soms worden deze verwijderd bij CD-speler modificaties.
Je kunt dan inderdaad een knal verwachten.
Als je de knallen ook hoort ale er niets is aangesloten, dan is er iets niet goed in de passieve voorversterker.
@ sterremuur: Dat klinkt wel als een logisch antwoord, vooral omdat het alleen de cd-speler (of eigenlijk de DAC) is die plopt.
Dus dan is de vraag: hoe controleer ik dat en dan: hoe vervang ik dat?
De DAC is een Pink Triangle, was eens een mooi geluid maar ik ben al een tijdje van mening dat m'n goedkopere moderne cd-speler beter klinkt. Kan dat erme te maken hebben?
@ matthias: de hele bouwkwaliteit van het ding is minder dan briljant, dus ook dat is niet onmogelijk. Maar omdat alleen de DAC dus plopt probeer ik eerst eens of ik daar iets kan repareren
Dus dan is de vraag: hoe controleer ik dat en dan: hoe vervang ik dat?
De DAC is een Pink Triangle, was eens een mooi geluid maar ik ben al een tijdje van mening dat m'n goedkopere moderne cd-speler beter klinkt. Kan dat erme te maken hebben?
@ matthias: de hele bouwkwaliteit van het ding is minder dan briljant, dus ook dat is niet onmogelijk. Maar omdat alleen de DAC dus plopt probeer ik eerst eens of ik daar iets kan repareren
