"plop" bij input selectie

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
boem
Berichten: 22
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 10:48

"plop" bij input selectie

Bericht door boem »

Ik heb een TVC passieve voor(versterker) met inputselectie. Maar als ik van input switch hoor ik een tamelijk harde knal. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen?
Gebruikersavatar
sterremuur
Berichten: 174
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Bericht door sterremuur »

Dat duidt op een gelijkspanningscomponent op 1 van de omgeschakelde bronnen. Bijvoorbeeld een apparaat met defecte uitgangskoppelcondensatoren.
Soms worden deze verwijderd bij CD-speler modificaties.
Je kunt dan inderdaad een knal verwachten.

Als je de knallen ook hoort ale er niets is aangesloten, dan is er iets niet goed in de passieve voorversterker.
Gebruikersavatar
Matthias
Berichten: 124
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:26
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Matthias »

Het kan ook zijn dat de schakelaar niet maak-voor-breek is.
Dan wordt de massa verbroken en krijg je ook van die harde knallen.
Lijkt mij alleen wel raar voor een fabrieksversterker?

Of heb je hem tweedehands gekocht en heeft je voorganger een andere schakelaar geplaatst?

Is een beetje gissen....
boem
Berichten: 22
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 10:48

Bericht door boem »

@ sterremuur: Dat klinkt wel als een logisch antwoord, vooral omdat het alleen de cd-speler (of eigenlijk de DAC) is die plopt.
Dus dan is de vraag: hoe controleer ik dat en dan: hoe vervang ik dat?

De DAC is een Pink Triangle, was eens een mooi geluid maar ik ben al een tijdje van mening dat m'n goedkopere moderne cd-speler beter klinkt. Kan dat erme te maken hebben?

@ matthias: de hele bouwkwaliteit van het ding is minder dan briljant, dus ook dat is niet onmogelijk. Maar omdat alleen de DAC dus plopt probeer ik eerst eens of ik daar iets kan repareren
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

zitten er bij de dac geen elco's in de uitgang?
mss lekken die
mvg
audioot
Plaats reactie