Gelukkig heb je niet naar die psycholoog geluisterd, want je bent alweer stukken verder gekomen sinds die tijd. Om een paar dingen te noemen:asterduc schreef:Dat vind ik een goede opmerking Merijn, want ik stel mezelf de laatste tijd wel eens de vraag of deze kleine verbeteringen nu allemaal nog wel nodig en zinvol is. Hoe ver wil je gaan?Porcino schreef:Super om te zien hoe gedreven je dit blijft aanpassen, het laat evolueren!
Een psycholoog die ik vorig jaar sprak zei dat ik 3 jaar geleden al had moeten stoppen en dat perfectionisme een slechte basis is om lang te leven.
Goed dat niet alle mensen die raad opvolgen. De meesten onder ons zouden dan niet lang meer te leven hebben als vliegtuigen als bommen uit de lucht kwamen gevallen![]()
Ed.
- sphere/tube concept in een aantal varianten gebruikt, onderzocht of andere vormen dan sphere/tube een goed resultaat geven.
- Vanwege het vasthouden aan de platte boven en onderzijde noodzakelijke toepassing van pritex en onderzocht hoe dit de klank beinvloed.
- Verschillende bouwwijzes onderzocht, om te bezien of het concept reproduceerbaar te maken is.
- Overgestapt op satellietconcept met cornerwoofers volgens Lyngdorf, wat ik nog geen andere zelfbouwer heb zien doen.
- Totaal andere basbehuizing met speciale maatregelen om inwendige staande golven tegen te gaan.
Het is nogal wat. En de klank is er volgens mij niet op achteruit gegaan.
Wat ik nog mis in je aanpak van deze laatste ovale behuizing is dat je niet hebt geprobeerd om een veel eenvoudiger, doch stevige behuizing inwendig te maken, omdat ik me nog steeds afvraag of met deze variant de sphere/tube nog wel afdoende werkt. Het lijkt toch alsof de middentoner wat weinig ruimte krijgt, daarom zou het nuttig zijn te bezien of je met dezelfde hoeveelheid demping dan niet feitelijk hetzelfde resultaat bereikt, tesamen met alle andere vernieuwingen die je inmiddels hebt geïntroduceerd.