Hoi,
Ik heb hier een cheapo 2.1 setje van Philips waarvan de woofer (woofertje:-)) stuk is. Kan ik die voor elke andere vervangen? Ik heb nog een 4 ohm 10 watt liggen die precies in het gat past! Ik weet nooit zo goed hoe dat nou zit met 4 ohm en 8 ohm.
dus:
Kan ik de kapotte zonder meer vervangen door een andere?
en
Hoe zit het precies met 4 en 8 ohm?
THNX!
Marnix
woofer kapot
Moderator: Beheerdersteam
Als het inderdaad cheapo is, dan zal alles wat in het gat past, overeenkomstig cheapo geleuid geven
Een 4 Ohm speaker waar origineel een 8 Ohm zat, zou problemen kunnen geven. De versterker kan te warm worden. Andersom geen probleem.
Een 4 Ohm speaker waar origineel een 8 Ohm zat, zou problemen kunnen geven. De versterker kan te warm worden. Andersom geen probleem.
Laatst gewijzigd door Fuzzbass op di 18 aug 2009, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: woofer kapot
Normaal gesproken niet, maar bij een el cheapo zou ik me er niet te druk over maken en gewoon proberen. Wie weet werkt het.marnix123 schreef:dus:
Kan ik de kapotte zonder meer vervangen door een andere?
Heb je een multimetertje? dan kun je het hele woofertje nameten; als de gelijkstroomweerstand tussen de 3 en 4 Ohm ligt is het een 4 Ohm woofertje, bij een 8 Ohm woofer ligt de gelijkstroomweerstand tussen de 6 en 8 Ohm.
Dat er meestal 4 Ohm in zit kan kloppen; dan kun je met een simpele voeding veel herrie uit je versterkertje halen.
Dat er meestal 4 Ohm in zit kan kloppen; dan kun je met een simpele voeding veel herrie uit je versterkertje halen.