Voor normaal stereo signaal stuur ik stereo naar front en rear. Dit is een gekopieerd signaal
Naar de center stuur ik een mono signaal, afkomstig van dat stereo signaal. Dit is wat ik dus nu heb gemaakt.
Veel DVD spelers hebben een chip erin zitten zodat ze 5 kanalen uitsturen (front R en L, rear R en L en center). Ik zou kunnen maken dat ik die 5 signalen in de voorversterker kan sturen, het volume ervan kan regelen en dat naar iedere uitgang kan sturen. En dan met relais ervoor zorgen dat er geen signaal in de uitgang van de opamps wordt gestuurd.b_force schreef:Op die diverse chips zit nmlk een bepaalde licentie (althans, dat was wel altijd zo).
Zo kan ik zegmaar switchen tussen twee stereo inputs en een surround input. Enkel bij het bekijken van een DVD heb ik dan echte surround sound zoals de DVD speler dat signaal aanbiedt.
Moet het nog uitwerken, is even een idee om deze voorversterker naar mijn wensen in te vullen.
gr Olav

