Denon DVD-3300

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
gervenja

Denon DVD-3300

Bericht door gervenja »

Een probleem.
Ik heb een Denon DVD-3300 die geen dvd's meer afspeelt.
Cd's doet hij nog perfect en klinkt als een klok.
Als er een dvd in gaat geeft het display "read 0000" en kort daarna "no Play ". Op de tv staat dan de melding dat de dvd niet in deze regio afgespeeld kan worden wat natuurlijk raar is omdat hij het wel gedaan heeft en omdat de regio op de achterzijde van de speler gewoon 2 aan geeft. Dus mijn idee was dat de laserunit wel eens stuk zou kunnen zijn en heb die besteld in Duitsland voor €75. Vol frisse moed de unit ingebouwd maar dit wil niets helpen (het zelfde probleem). Hebben jullie een idee hoe dit op te lossen, ik heb al op het net gekeken naar eventueel een regiocode hack maar voor dit model is niets te vinden.
een uitdaging dus. :twisted:
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ik denk dat je die 75 Euro beter had kunnen gebruiken om een onderzoek te laten doen.
Het hoeft niet altijd de laser te zijn. lijkt mij dat je dan ook geen CD's meer kan uitlezen.
SARK

Bericht door SARK »

ray5150 schreef:
lijkt mij dat je dan ook geen CD's meer kan uitlezen.
Het kan een dual laser zijn :idea:
gervenja

Bericht door gervenja »

Een soortgelijk probleem heeft het een jaar of 3 geleden ook gehad en toen is door Penhold de laser vervangen voor een mooi bedrag. Nu dacht ik :idea: "dat kan ik ook maar dan voor minder" vandaar dat ik de laser besteld heb. Nog een paar dagen gekeken op het Internet maar niet zo veel kunnen vinden over dit model, wel dat het in zijn tijd een topmodel was met goede recenties maar daar heb ik nu niet zo veel aan. Ik denk dat het deze week gewoon naar de importeur ga sturen. :cry:
SARK

Bericht door SARK »

Ik denk dat je ook goed moet nadenken of reparatie nog lonend is of dat het uiteindelijk voordeliger is om een nieuwe te kopen. Je kunt deze altijd nog als CD-speler verkopen/gebruiken :wink:
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ik weet niet of je hem al opgestuurd hebt maar ik heb wel een Service manual gevonden voor de DVD-2900. mischien dat je daar nuttige info uit kunt halen....
Bijlagen
Service manual Denon DVD- 2900.pdf
(18.69 MiB) 106 keer gedownload
gervenja

Bericht door gervenja »

Alvast bedankt ik zal hem na het weekeinde gaan doorspitten. Moregen eerste de 24uurs zeilrace :)
Plaats reactie