Van de zus van m'n vriendin kreeg ik de vraag om mooie speakers te bouwen. Geen probleem, da's namelijk hobby
Gelukkig heb ik nog een Akai Am-U02 versterker staan die ik er dan min of meer voor nop bij, dus dat scheelt. Verder stuitte ik bij de kringloop op 2 prima boxen van Sony. Deze leken op het eerste gezicht dezelfde speakers te hebben als de boxen die ik voor de verjaardag van m'n vriendin had gemaakt. Dus voor 2 tientjes heb ik die maar meegenomen.
Plan is om een 10 liter gesloten kast te maken met die sony speaker, en voor het hoog de HiVi K1 te gebruiken. Het filter zal simpel zijn, 1e of 2e order scheiden rond de 2500 Hz. Uit een snelle meting met Arta blijkt dat de sony speaker tot de 3500 Hz redelijk continu is. Heb geen super meetmicrofoon dus het is een kleine indicatie. Filteren rond de 2500 Hz lijkt mij wel veilig.
Verder moet ik de lelijke gelige metalen rand van de speaker even bijwerken dat deze mooi zwart is.
Bijgevoegd een idee voor de kast, alleen k moet nog eens vragen welke kleuren het gaan worden. Ook bijgevoegd de boxen die ik voor mijn vriendin had gemaakt, in de kleur wine red
Ik moet zeggen dat zelf een kast bouwen om dergelijke speakers een erg verassend resultaat geeft.
Edit: De sony speaker wordt dus niet gebruikt, de gebruikte drivers voor dit project zullen HiVi's zijn zoals later beschreven.
Groeten, Olav