Branden FLAC
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Branden FLAC
Ik heb hier wat muziek in FLAC staan op mijn pc. Nu wil ik deze zo audiofiel mogelijk op een cd-te hebben, hebben jullie hier ervaring mee?
Branden met een FLAC plugin met Nero, of met een programma als Express Burn http://www.nch.com.au/burn/ ?
Of is het lood om oud ijzer, branden is branden?
Branden met een FLAC plugin met Nero, of met een programma als Express Burn http://www.nch.com.au/burn/ ?
Of is het lood om oud ijzer, branden is branden?
Laatst gewijzigd door Barry2001 op ma 10 aug 2009, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je Foobar of Winamp gebruikt zijn er ook plugins waarmee je met voorgenoemnde programma's cd's kunt branden.
Voor Foobar2000:
http://www.foobar2000.org/components/view/foo_burninate
Voor Foobar2000:
http://www.foobar2000.org/components/view/foo_burninate
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Branden FLAC
Een beetje wel, voor zover ik weet maken de meeste (zo niet alle) programmas gebruik van de standaard flac bibliotheken, dus is de keus van een programma meer een 'welk programma bevalt me beter' kwestie.Barry2001 schreef:Of is het lood om oud ijzer, branden is branden?
Anders is deze pagina ook 'leuk leesvoer'...
Suc6
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Was dat deze? (die link kwam een tijdje terug voorbij)TubeHead schreef:Ooit is een keer een add-on gedownload voor Nero.
Werkt goed ! weet alleen niet meer welke het is.
--
Zelf converteer ik eerst naar WAV met FLAC Frontend en brand ik de schijf met EAC, maar dat is slechts omdat Nero vertikt te installeren op een IE-vrij systeem. Zoals veel programma's kunnen beiden overweg met CUE-files, en voor audiokwaliteit maakt het niets uit: FLAC is immers lossless, omdat geen audio- maar data-compressie wordt toepast.
Je kan dus inderdaad met een gerust hart het burnprogramma gebruiken waar je voorkeur naar uitgaat.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik heb het vermoeden dat de topicstarter juist van FLAC naar een muziek-CD wilde.. Een Data-CD met FLAC-files lijkt me niet heel nuttig.. Daar zijn betere media voor te bedenkenPjotr schreef:Gewoon Wav naar Flac converteren met Flac zelf of ander progje wat als front end voor Flac fungeert, zials b.v. EAC. Daarna kun je de Flac files op een data CD branden. I.t.t. een reguliere muziek CD is Flac gewoon een data file op een CD.
Kees
- sterremuur
- Berichten: 174
- Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
- Locatie: Haren Gn.
- Contacteer:
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Heb ik dan toch voor niets gezocht?
[quote=""een tijdje terug""]Marp schreef:Was dat deze? (die link kwam een tijdje terug voorbij)TubeHead schreef:Ooit is een keer een add-on gedownload voor Nero.
Werkt goed ! weet alleen niet meer welke het is.
sterremuur schreef:Jawel hoor:Pjotr schreef:Ja, op een data CD maar daar heb je niets aan in een gewone CD speler.sterremuur schreef:Kun je FLAC niet gewoon rechtstreeks branden vanuit Nero?
Om een gewone audio CD te kunnen branden moet het toch eerst terug geconverteerd worden naar lineaire PCM. Volgens mij zit er geen FLAC de-compressie plug-in in Nero
http://www.bitburners.com/nero-audio-plugins/
Marp schreef:Meestal zit daar dan ook een CUE-file bij (*.cue). Dat is een bestand wat de posities van alle tracks bevat. Hier kan Nero mee overweg, dus in dat geval hoef je de tracks niet te scheiden.
sterremuur schreef:In Nero kun je gewoon de .cue inladen. Het lijkt me dat je het containerbestand in dezelfde map zet.
[/quote]ray5150 schreef:Jawel!, het is gelukt !!sterremuur schreef:In Nero kun je gewoon de .cue inladen.
weer wat geleerd
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: Branden FLAC
het kan ook veel simpeler.
Pak het freeware programma burrrn.http://www.burrrn.net/?page_id=4
Dit progje is alleen maar om audio CD's te branden en kan met heel veel formaten standaard overweg.
Dus ook flac / ape / mp3 / wmw enz enz
Werkt prima (helaas niet lekker onder win7 x64 )
Pak het freeware programma burrrn.http://www.burrrn.net/?page_id=4
Dit progje is alleen maar om audio CD's te branden en kan met heel veel formaten standaard overweg.
Dus ook flac / ape / mp3 / wmw enz enz
Werkt prima (helaas niet lekker onder win7 x64 )
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Branden FLAC
Och, wat is "veel simpeler"?
Voor wie met Nero werkt is het toevoegen van een plugin nou niet echt omslachtiger dan het installeren van nog een programma.
Voor wie met Nero werkt is het toevoegen van een plugin nou niet echt omslachtiger dan het installeren van nog een programma.
Re: Branden FLAC
Ik heb onderhand al tientallen FLAC CD's gebrand met die Nero Plugin en het werkt uitstekend.
Doe eigenlijk al het brandwerk met Nero, ik zie ook niet de noodzaak om dan met een ander programma te gaan werken.
Als nero niet je je standaard brandprogramma is, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Doe eigenlijk al het brandwerk met Nero, ik zie ook niet de noodzaak om dan met een ander programma te gaan werken.
Als nero niet je je standaard brandprogramma is, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
- the cosmic gate
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 06 okt 2009, 11:03
Re: Branden FLAC
veel simpeler is in mijn ogen drag en drop , en dat kan hiermee.En je hoeft geen licentie van nero te hebben etc
Marp schreef:Och, wat is "veel simpeler"?
Voor wie met Nero werkt is het toevoegen van een plugin nou niet echt omslachtiger dan het installeren van nog een programma.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Branden FLAC
In programma's als Nero kan je toch ook gewoon alle ondersteunde files binnenslepen? Of mis ik nou iets? 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Branden FLAC
http://www.bitburners.com/nero-audio-plugins/ deze gebruik ik ook, ik zal als topicstarter even reageren
De .dll moet je in C:\Program Files\Common Files\Nero\AudioPlugins installeren, tenminste als je net als ik Nero 8 gebruikt, In het commentaar onder de download staat ook nog een hint naar een andere dir als je bv Nero 7 gebruikt.
Het resultaat vind ik verbluffend. Ik heb een cd-tje gedownload die ik hier ook als gekocht in de kast heb staan om te proberen, Diana Krall - The girl in the other room. Dit gebrand met de flac plugin voor Nero, ik hoor het verschil niet! Erg interessant dus om een als "audiofiel" aangeprijste cd ook te beoordelen op daadwerkelijk goed opgenomen. Zodat je vervolgens met een gerust hart je euri's kunt uitgeven aan iets waarvan je weet dat het goed klinkt, dit valt nog wel ens tegen zoals in een ander topic ook al verteld wordt!
De .dll moet je in C:\Program Files\Common Files\Nero\AudioPlugins installeren, tenminste als je net als ik Nero 8 gebruikt, In het commentaar onder de download staat ook nog een hint naar een andere dir als je bv Nero 7 gebruikt.
Het resultaat vind ik verbluffend. Ik heb een cd-tje gedownload die ik hier ook als gekocht in de kast heb staan om te proberen, Diana Krall - The girl in the other room. Dit gebrand met de flac plugin voor Nero, ik hoor het verschil niet! Erg interessant dus om een als "audiofiel" aangeprijste cd ook te beoordelen op daadwerkelijk goed opgenomen. Zodat je vervolgens met een gerust hart je euri's kunt uitgeven aan iets waarvan je weet dat het goed klinkt, dit valt nog wel ens tegen zoals in een ander topic ook al verteld wordt!
Re: Branden FLAC
Barry2001 schreef:ik hoor het verschil niet!
Marp schreef:FLAC is immers lossless, omdat geen audio- maar data-compressie wordt toepast.
