Honden audio

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Vroom

Bericht door Vroom »

Peter.
Wie zit hier nou op het verkeerde forum?
Ik kom hier met een concrete vraag die wel degelijk direkt iets met audio te maken heeft.
Jij komt ongevraagd met populistisch psychologische wijsheden. Off topic, prima als je iets zinnigs te melden hebt maar ik vind het flauwekul. En wie ben jij om mij te vertellen wat hier de omgangsvorm is? Ik ben beleefd en zeg netjes en direct wat ik van jouw mening vind. Dat lijkt mij op elk forum heel gepast ook al staat het jou niet aan.
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Je komt wat geërgerd over... Heel begrijpelijk als je weer met trillend ooglid (vanwege hondengeblaf) achter de computer zit. (ik ken het, geloof mij..)
Maar we zijn een gezellige club, die elkaar regelmatig voor rotte vis uitmaken, maar dan staat er wel altijd een dikke knipoog ( :wink: ) achter.. hier ook, gelukkig..
Ok, dit topic begint langzamerhand richting "kantine" te gaan, maar je hebt wel een eerlijk antwoord dat het ultrasoon een prikkel geven vermoedelijk niet gaat werken.

Kees
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Zonder dat je mijn buren of mij kent weet je de vinger op de zere plek te leggen: het is een communicatief probleem. Knap dat je het ziet.
Het ontbreekt er nog aan dat je iedereen die overlast van buren heeft een communicatiestoornis aanpraat. Het is niet de schuld van de buren: U communiceert niet goed.
Misschien is het goed om te beseffen dat Pjotr geen moment heeft beweerd dat jij of je buren niet kunnen communiceren. Volgens mij gaf hij voornamelijk te kennen dat hij vindt dat je zoiets eigenlijk niet met techniek maar d.m.v. communicatie zou moeten oplossen. Dat komt op hetzelfde neerkomt wat Wowly je adviseerde. Niets meer en niets minder dan dat.

Ik begrijp het best als het tegenviel dat je 1e post hier niet met open armen werd ontvangen, maar bedenk dat een aantal mensen slechts reageerde op wat je plan bij ze opriep. Zijn ze van mening dat je plan dieronvriendelijk is, dan is het niet geheel vreemd dat ze daar hun zegje over doen, ondanks dat het off topic is. Ben je van mening dat men je verkeerd begrijpt, dan valt daar misschien iets recht te zetten. Of je doet het met de reacties van degenen die je beter begrijpen, en neemt off topic flauwekul voor lief.

--
Hoe dan ook: je bent terecht gekomen op een forum waar hulpvaardigheid en de gemoedelijke sfeer vaak positief opvallen bij nieuwkomers, wat op veel forums wel anders is. Omdat we dit graag zo houden, geldt hier voor iedereen: er wordt niét afgegeven op de man!
Ik vermoed dat je meer verstand van audio hebt maar je reacties waardeer ik zeer.
Net als alle andere uiteraard.
Men hoeft het beslist niet met elkaar eens te zijn en mag gerust elkaars mening bestrijden, maar word niet persoonlijk.
Kan je jezelf in dit laatste vinden dan ben je welkom, net als ieder ander.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Roland schreef:
Barry2001 schreef:
Roland schreef:
Uh... maar horen niet alle katten in de buurt het ook keihard...
Als je je vee op eigen terein houdt zal dit meevallen.
Ik heb een plattegrond van alle huizen in de buurt in zijn mand hangen. een X -je is niet in de tuin komen =; Was eerst nog een heel gedoe omdat ie kleurenblind is. Maar werkt perfect nu.
hee Roland, goede tip! Ik zal dit zeker naar mijn buren doorspelen.

Mocht er vervolgens discussie zijn of de cat zich aan de afspraak gehouden heeft, is er altijd nog elektronica als hulpmiddel. Een plaatsgenoot hier in Hengelo komt met dit systeem: http://www.wpcat.nl/assets/brochure_WP_CAT_V1.pdf

Dus als blijkt dat de kat zich na tracking niet aan de afspraak heeft gehouden: foei! stoute kat! Een kat verdient immers een kans. Maar, maar maar.....gaat de kat een 2e keer over de streep, dan stel ik voor dat de eigenaar van de grond (van in mijn geval de auto onder de carport waar die stinkbeesten altijd op zitten) zelf een passend alternatief mag bedenken om de kat op andere gedachten te brengen. Akkoord? :wink:
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Ehmm..... zó letterlijk bedoelde ik het nou ook weer niet. :lol:
Marp schreef:
....., en neemt off topic flauwekul voor lief.
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Gewoon een planten spuit werkt ook hoor. Nog niet alle katten kunnen kaartlezen....
Vroom

Bericht door Vroom »

Het spijt me vreselijk als ik Peter gekwetst heb met mijn opmerking "Ik vermoed dat je meer verstand hebt van audio".
Gaat het een beetje Peter?

Mag ik nu blijven?
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Wat denk je eigenlijk te bereiken?

Met een piepje een hond iets afleren terwijl je hem niet kunt aankijken? Jammer, dan heb je weinig kennis van zaken. De enige die ervoor kan zorgen dat het geblaf ophoudt zijn je buren. Ga je piepen of wat dan ook, zullen ze alleen maar meer gaan blaffen. Zo kloot je ook andere honden in je omgeving en misschien zelf kleine kinderen. Voor eigen rechter spelen heeft bij opvoedkundige zaken geen zin.

Je geeft aan de zaak niet op het spits te willen drijven, maar als je na 1 week al opgeeft ben je zelf ook geen volhouder. Gewoon iedere keer als het na een week rust weer begint even aanbellen met de vraag of zij het ook zo irritant vinden dat je elke week aan hun deur staat.

Verder vindt ik dat je wel een beetje gepaster mag reageren. Je bent hier net, er komen concrete antwoorden. Op andere fora heb ik mensen om minder eruit gekegeld zien worden. Wat dat betreft een chapeau voor de moderators.

Mocht je met de antwoorden in dit topic nog niet geholpen zijn, zou ik je een gang richting wijkagent of dierenbescherming kunnen adviseren. De eerste zal je (net als ik) adviseren nogmaals eerst met je buren te praten en waar de dierenbescherming mee komt zou ik zo direct niet kunnen invullen.

In elk geval succes. Ik heb ook zo´n keffert die zich een paar keer per dag laat horen. Ik vindt het wel prima, want zolang het beest hoorbaar is, blijven criminelen bij mij weg.

Groeten,
Mischa
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Vroom schreef:
Het spijt me vreselijk als ik Peter gekwetst heb met mijn opmerking "Ik vermoed dat je meer verstand hebt van audio".
Gaat het een beetje Peter?

Mag ik nu blijven?
MOD

Ik vind je een vervelende poster, Peter is al zéér lang lid en leverde al veel bijdragen. Dat kan ik van jou nog niet zeggen, behalve dat je vráágt en vervolgens het nodig vind anderen te schofferen.

Je hebt voldoende adviezen gehad van anderen, ik denk dat je vragen tegen deze tijd wel moeten zijn beantwoord, al heb ik niet het idee waar je dát aan hebt verdiend.

Ik wens je veel succes met je honden van jouw buren. Dit draadje gaan we maar eens sluiten. Ik hoop in de toekomst dat je een goede aanvulling bent op het forum.

Wowly

MOD
Gesloten

Terug naar “Overige Audio-elektronica”