problemen met een Celestion 15"sidewinder
Moderator: Beheerdersteam
problemen met een Celestion 15"sidewinder
Hallo,
Ik heb (waarschijnlijk) een probleem met mijn bas speaker.
In mijn Marshall basscombo zit een 15"sidewinder.
Af en toe zakt het volume een flink stuk,. Ik wil natuurlijk lekker hard, dus draai ik de master verder open.
Dan gaat het ineens weer knetterhard??
Met een anderre gitaar, andere amp en andere kabels blijft het probleem aanwezig, dus blijft alleen de speaker als mogelijke oorzaak over.
De spreekspoek loopt niet aan (tenminste niet hoorbaar)
Heeft iemand van jullie enig idee wat hier aan de hand kan zijn???
Ik heb (waarschijnlijk) een probleem met mijn bas speaker.
In mijn Marshall basscombo zit een 15"sidewinder.
Af en toe zakt het volume een flink stuk,. Ik wil natuurlijk lekker hard, dus draai ik de master verder open.
Dan gaat het ineens weer knetterhard??
Met een anderre gitaar, andere amp en andere kabels blijft het probleem aanwezig, dus blijft alleen de speaker als mogelijke oorzaak over.
De spreekspoek loopt niet aan (tenminste niet hoorbaar)
Heeft iemand van jullie enig idee wat hier aan de hand kan zijn???
Zou heel goed kunnen want voor dit soort problemen hoeft de spreekspoel niet aan te lopen. In dat geval zou de versterker meer vermogen moeten hebben geleverd dan de speaker aan kan en dat lijkt me bij een combo onwaarschijnlijk. Maar misschien is het een tolerantie foutje bij de productie van de speaker geweest, of Marshall heeft toch niet goed nagedacht bij het selecteren van de geschikte woofer.Zouden er wikkelingen van de spreekspoel los kunnen zitten?
En de speaker heb je dus met een andere amp geprobeerd? zelfde euvel?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Je zou nog even kunnen kijken of de spider heeft losgelaten van de spreekspoel/conus, ik heb zelf een keer gehad dat de lijmlaag los was en de conus soms los door de spider bewoog en soms wat verder naar voren bleef zitten, bij lager volume had ik in dat geval op deze unit minder geluid, na het opnieuw lijmen van de spider was het weer goed.
