Subwoofer carrat
Moderator: Beheerdersteam
Subwoofer carrat
Goedendag,
Ik heb inmiddels al een leuke set samen gebouwd. Mijn set bestaat uit 4 carrats en een center carrat. Nu heb ik een lekker grote hd beamer er bij gehaalt om film niveau tot het hoogste te tillen. Nu mis ik gewoon nog de lage bassen.
Tijd voor een nieuwe project, een subwoofer. Echter ik zou niet weten waar ik moet beginnen om de juiste sub te kiezen die goed aansluit op de carrats. Het mag echt genoeg power uitkunnen, mijn kamer is geisoleert. Volgends mij was het princiepe toch waar de lage tonen stoppen bij de carrats moeten de sub het kunnen op pikken ? Graag een beetje uitleg zonder extreem vakjagon.
Alvast bedankt !!!!!
Ik heb inmiddels al een leuke set samen gebouwd. Mijn set bestaat uit 4 carrats en een center carrat. Nu heb ik een lekker grote hd beamer er bij gehaalt om film niveau tot het hoogste te tillen. Nu mis ik gewoon nog de lage bassen.
Tijd voor een nieuwe project, een subwoofer. Echter ik zou niet weten waar ik moet beginnen om de juiste sub te kiezen die goed aansluit op de carrats. Het mag echt genoeg power uitkunnen, mijn kamer is geisoleert. Volgends mij was het princiepe toch waar de lage tonen stoppen bij de carrats moeten de sub het kunnen op pikken ? Graag een beetje uitleg zonder extreem vakjagon.
Alvast bedankt !!!!!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
1e vraag: wat is je budget?
2e vraag: hoe groot mag het worden?
ik neem aan dat je alles op een HT versterker hebt staan, en dat je dus je carats op "small" kan zetten als je je sub eenmaal hebt? tot hoe laag gaan die Carrats normaal eigenlijk? ik zou ze dan een octaaf hoger affilteren, dus als ze bv tot 50Hz kunnen, dan ze tot 100Hz laten gaan, en daar onder je sub laten inkomen. dit zorgt ervoor dat de dynamiek die de Carrats aankunnen flink hoger is dan als je ze "large" laat doorlopen. kan je in jet versterker instellen bij welke frequentie de overgang sub-fronts is?
2e vraag: hoe groot mag het worden?
ik neem aan dat je alles op een HT versterker hebt staan, en dat je dus je carats op "small" kan zetten als je je sub eenmaal hebt? tot hoe laag gaan die Carrats normaal eigenlijk? ik zou ze dan een octaaf hoger affilteren, dus als ze bv tot 50Hz kunnen, dan ze tot 100Hz laten gaan, en daar onder je sub laten inkomen. dit zorgt ervoor dat de dynamiek die de Carrats aankunnen flink hoger is dan als je ze "large" laat doorlopen. kan je in jet versterker instellen bij welke frequentie de overgang sub-fronts is?
Henkjan, Ik zou eens kijken wat ik met mijn versterker kan instellen. Kwa grote maakt niets uit. Ik bekijk de kosten wel na de eisen die ik stel voor wat ik wil.
Ik ben bezig om een apparte bioscoop ruimte te bouwen wat hier ook op de site komt te staan. Daarvoor word dit project ook gebouwd.
Ik zal eens gegevens opzoeken van mijn versterker en ik plaats het hier dan wel neer.
Ik ben bezig om een apparte bioscoop ruimte te bouwen wat hier ook op de site komt te staan. Daarvoor word dit project ook gebouwd.
Ik zal eens gegevens opzoeken van mijn versterker en ik plaats het hier dan wel neer.
Ik weet niet wanneer het een budget speaker word hier op deze forum
maar hoop zo rond de 200 euro klaar te zijn. Lijkt me wel intressant om met weinig bedrag een gemiddelde sub in de winkel voorbij te gaan. moet tenslotte in een bioscoop ruimte.
Ik kan via mijn versterker de waardes veranderen van inderdaad met fronts center en rear. Van elk kanaal kan ik de laag mid en hoog in hz veranderen. Fronts staan op 100 hz.
Heb een sonny DB-940 QS serie
Ik kan via mijn versterker de waardes veranderen van inderdaad met fronts center en rear. Van elk kanaal kan ik de laag mid en hoog in hz veranderen. Fronts staan op 100 hz.
Heb een sonny DB-940 QS serie
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
dan is t zeker budget....
kies dan in elk geval woofers met een goed rendement, dan kan je de versterker beschaafd houden.
een voorbeeld: mijn eigen 1e paasproject
kies dan in elk geval woofers met een goed rendement, dan kan je de versterker beschaafd houden.
een voorbeeld: mijn eigen 1e paasproject
Ik heb niet een idee hoe groot het moet worden. Niet extreem maar voldoende om een kamer van 6 L bij 3 b te vullen. Ik wil echt lekker de lage bassen voelen en het moet goed tegen flinke klappen kunnen.
Niet dat ik een film aan het kijken ben en dat mijn sub het niet kan bijhouden.
Mischien dat iemand weet tot hoe laag de Carats moet laten gaan, kan namelijk instellen op mijn versterker en dan hoelaag ik de sub moet laten over nemen.
Niet dat ik een film aan het kijken ben en dat mijn sub het niet kan bijhouden.
Mischien dat iemand weet tot hoe laag de Carats moet laten gaan, kan namelijk instellen op mijn versterker en dan hoelaag ik de sub moet laten over nemen.
Erg mooie luidspreker, maar ik zoek toch echt iets van een vierkant ontwerp en geen staande zuil subwoofer. Maar kan iemand mij vertellen tot hoe laag de carrats gaan ? Kan ik namelijk zelf al wat gaan verdiepen.Casper schreef:Heb je de ZiZoKlo van Wowly al gezien?
Ik zat zowiezo al te denken aan de Hypex DS 2.0 als versterker en mischien peerless als sub, kom ik al gauw aan de ontwerp van bijvoorbeeld speakerenco de cinema sub 6.
Waar het mij echt om gaat is dat het gewoon naadloos en perfect moet passen bij het bioscoop effect in samenwerking van mijn carrats. En als ik met een flink volume een film ervaring kan creëren waar je zweethandjes van krijgt ben ik blij.
