Het zoveelste TNT rack. Finished!

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

bartsegers schreef:
Ook een mooi rackje!
Al is het lichte hout wat minder mijn smaak (icm het staal)
Ik heb trouwens een boortje met rubberflap eraan gepakt om snel de moeren erop te draaien :wink:
scheelt zere vingertjes.
Ah, ik heb gewoon de rubber schuurschijf gepakt (zo'n ouderwetse weetjewel) en in accuboormachine gezet :lol: Overigens liepen de moeren vrij soepel.

De lichte kleur was een bewuste keuze omdat de rest van het interieur, alhoewel modern, vrij donker is en alleen 's-avonds de zon in de kamer staat. Dit geeft een speelser accent. Donker slaat dood op die lichte wand met donkere vloer. Het is toch wel een massief geheel geworden. Maar ieder zijn smaak.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Hij is mooi geworden Peter! En nog een MiniDisc gebruiker zie ik, ik dacht dat ik nog 1 van de weinigen was :D

Maar erg fraai, mooi resultaat.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Barry2001 schreef:
En nog een MiniDisc gebruiker zie ik, ik dacht dat ik nog 1 van de weinigen was :D
Volgens mij staat er een CD-spelert in het rekkie :roll:

ps.
Hier ook nog een MD gebruiker :shock:
Gestart met de Sony MDS-JA3ES en overgestapt op de MDS-JA50ES, die doet nu nog dienst.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

SARK schreef:
Volgens mij staat er een CD-spelert in het rekkie :roll:
Goed gezien, maar je hebt toch niets gewonnen :lol:

'Tis een oud beessie met stationaire laser head. Hij doet het nog prima maar tegenwoordig stream ik het meeste van de server.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Pjotr schreef:
SARK schreef:
Volgens mij staat er een CD-spelert in het rekkie :roll:
Goed gezien, maar je hebt toch niets gewonnen :lol:

'Tis een oud beessie met stationaire laser head. Hij doet het nog prima maar tegenwoordig stream ik het meeste van de server.
Ha, ik zie het nu ja. Was even op het verkeerde been gebracht door het vlakje voorop de lade. Nog wel een andere MiniDisc gebruiker dus :D Heb nog 2 decks staan thuis, en zelfs toen MD autoradio gekocht, die inmiddels in de camper zit. Ik heb ook nog een aantal walkman modellen gehad, met als laatst de MZ-E10, die uitgebracht is vanwege het 10 jarig bestaan van MD, de kleinste en platste in zijn soort. Veel plezier van dat ding gehad. heb nogal wat schijfjes thuis, dus blijf het voorlopig wel gebruiken, jammer dat het door alle mp3 spelers is achterhaald. Maar ik blijf het een geweldig goed klinkend syteem vinden, met werkelijk onverwoestbare media (schijfjes).
On topic: Neemt niet weg dat het rekje er puik uitziet :D

Heb inmiddels mijn draad einden (M20) met (dop)moeren en plaatjes binnen. Ik vond bij de bouwmarkt een zgn hobbyplaat van 60cm diep, 28mm dik. Hier zou ik stukken van 40cm uit kunnen laten zagen, en dit afwerken. Er zit hier ook een ikea in de buurt, ik zal daar ook zeker gaan kijken naar iets wat als aanrecht wordt gekocht.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Barry2001 schreef:
Er zit hier ook een ikea in de buurt, ik zal daar ook zeker gaan kijken naar iets wat als aanrecht wordt gekocht.
Hoi Barry,

Bedankt voor je complimenten. De bladen die ik heb gebruikt waren 38 cm x 126 cm, die heb ik doormidden gezaagd. Waren €49 per stuk. Stonden hier: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10123675

Maar ik zie dat die maat daar niet meer voorkomt, alleen breder :?
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Bericht door scanspeakman »

Pjotr schreef:
audioot schreef:
je kan aan de bovenkant ook nog altijd dopmoeren gebruiken
mvg
audioot
Dat vond mijn vrouw er "lullig" uitzien :lol: Was ik het wel mee eens ;)
Ik ook. Vandaar dat ik een vlakke bovenplaat heb gemaakt. De bovenste moeren zitten bij mij in de bovenplaat verwerkt. Hierdoor moet je wel het rack ondersteboven opbouwen.

Scanspeakman
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Pjotr schreef:
Barry2001 schreef:
Er zit hier ook een ikea in de buurt, ik zal daar ook zeker gaan kijken naar iets wat als aanrecht wordt gekocht.
Hoi Barry,

Bedankt voor je complimenten. De bladen die ik heb gebruikt waren 38 cm x 126 cm, die heb ik doormidden gezaagd. Waren €49 per stuk. Stonden hier: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10123675

Maar ik zie dat die maat daar niet meer voorkomt, alleen breder :?
246 x 62 cm kan ik 6 bladen uithalen, van ruim 40 cm breed. Goede tip, dank. Ik moet thuis even kijken of ik 3.8cm kan zagen met mijn cirkelzaag, kon nog wel eens een probleem worden. Ga ik nameten!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

is mij prima gelukt met m'n B&D, na wat goede tips
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Henkjan schreef:
is mij prima gelukt met m'n B&D, na wat goede tips
Dus als ik het goed begrijp Henk-Jan heb je de zaagsnede in 1 keer gedaan, met een scrap plaatje?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Ik heb het ook in 1x gedaan. Weet niet of je een zaagtafel of hand circelzaag hebt. Belangrijk is dat het zaagblad goed scherp is en "doorkomt" aan de goede kant. Aan de onderkant hou je altijd kans op uitbreken van splinters.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Barry2001 schreef:
Henkjan schreef:
is mij prima gelukt met m'n B&D, na wat goede tips
Dus als ik het goed begrijp Henkjan heb je de zaagsnede in 1 keer gedaan, met een scrap plaatje?
correct. geleiding gemonteerd en gaan met die banaan
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Pjotr schreef:
Ik heb het ook in 1x gedaan. Weet niet of je een zaagtafel of hand circelzaag hebt. Belangrijk is dat het zaagblad goed scherp is en "doorkomt" aan de goede kant. Aan de onderkant hou je altijd kans op uitbreken van splinters.
Een Bosch handcirkelzaag, daar zou moet het mee moeten kunnen, vooropgesteld dat de diepte te halen is, maar dat ga ik nog even nakijken. Ik zal in ieder geval voor een vers scherp zaagblad zorgen, met wat er nu in zit heb ik een halve veranda gezaagd :D

Het lijkt me inderdaad zaak de onderkant van de zaagsnede voor een kant te grbuiken die minder in het zicht zit, mochten er wat splinters ontstaan, en op de bovenkant een scrap plaatje.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Henkjan schreef:
Barry2001 schreef:
Henkjan schreef:
is mij prima gelukt met m'n B&D, na wat goede tips
Dus als ik het goed begrijp Henkjan heb je de zaagsnede in 1 keer gedaan, met een scrap plaatje?
correct. geleiding gemonteerd en gaan met die banaan
Ok, goed te horen, dan moet dat 'm worden.
Plaats reactie