't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf
Moderator: Beheerdersteam
EJH
Berichten: 66 Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld
Bericht
door EJH » ma 01 dec 2008, 20:17
Hallo iedereen,mijn naam is Edwin en ik ga de vifa premium maken in massief mahonie.
Mdf is niet mijn favoriete materiaal dus vandaar echt hout.
Wanneer ik kan gaan bouwen weet ik nog niet.
Mijn vader gaat het hout schaven en zagen maar die zit met een ernstige ooginfectie dus dat kan nog even duren helaas.
Afgelopen zaterdag het hout gehaald in Arnhem.
Wordt vervolgd!
Bijlagen
stapeltje mahonie
bartsegers
Berichten: 5431 Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond
Bericht
door bartsegers » ma 01 dec 2008, 20:20
Dat beloofd wat!
Prachtige basis in ieder geval.
Tazzy
Berichten: 54 Lid geworden op: di 23 sep 2008, 15:11
Locatie: Den Haag / Leidschenveen
Contacteer:
Bericht
door Tazzy » wo 03 dec 2008, 10:08
Heb je al tekeningen van hoe het ontwerp word?
EJH
Berichten: 66 Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld
Bericht
door EJH » wo 03 dec 2008, 21:04
Het is gewoon een standaard ontwerp dit.
Heb de hele mikmak gekocht bij Speakerland.
Ze klonken daar goed dus ga ik er niet veel aan veranderen.
EJH
Berichten: 66 Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld
Bericht
door EJH » wo 03 dec 2008, 21:57
In mijn gedachten worden ze prachtig !
Mijn handen jeuken om te beginnen , het hele spul ligt al vanaf juli te wachten.
Toen begon het gekloot met m'n vaders oog .(morgen 2de hoornvliestransplantatie ! )
rho
Berichten: 4766 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België
Bericht
door rho » wo 03 dec 2008, 22:26
Wel erg voor je vader natuurlijk.
Hopelijk geneest ie nu snel. Dan kan jij aan je mooie speakers verder werken en is hij van een groot ongemak verlost.
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139 Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo
Bericht
door roozeboom » do 04 dec 2008, 22:14
hej ejh sterkte met je vader trouwens bedankt voor de proppenboor
heb er zelf een gefikst trouwens leuk project su6
grtn bas
Steven
Berichten: 34 Lid geworden op: wo 28 nov 2007, 19:35
Locatie: Nieuwegein
Bericht
door Steven » vr 05 dec 2008, 13:39
Dat ziet er al goed uit....
beterschap met je vader
mvg
Steven
EJH
Berichten: 66 Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld
Bericht
door EJH » do 26 feb 2009, 22:16
vandaag 3de transplantatie , nu maar weer afwachten!
ondertussen volg ik jullie mooie projecten wel.
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » do 26 feb 2009, 23:59
Damn!! wat vervelend! Onzettend veel beterschap voor je vader!!
Jan
EJH
Berichten: 66 Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld
Bericht
door EJH » wo 15 jul 2009, 21:10
als alles meezit gaat morgen de zaag erin. eindelijk!
dre
Berichten: 17579 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » do 16 jul 2009, 19:05
dat werd tijd!!
EJH
Berichten: 66 Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld
Bericht
door EJH » ma 20 jul 2009, 21:09
Het spul is op dikte geschaafd en op maat gezagen,ik denk dat we woensdag de gaten erin frezen en inelkaar lijmen als we tijd genoeg hebben.
EJH
Berichten: 66 Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld
Bericht
door EJH » wo 22 jul 2009, 22:47
Nou goed dan, een paar foto`s !
Bijlagen
vifa 2 005.zip
(6.34 MiB) 149 keer gedownload
frezen
EJH
Berichten: 66 Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld
Bericht
door EJH » do 23 jul 2009, 19:32
En zo zien ze er uit zonder klemmen.
Bijlagen
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » do 23 jul 2009, 19:34
naaaajs!!
Arno
Berichten: 3397 Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht
Bericht
door Arno » do 23 jul 2009, 19:35
Puik stukkie werk hoor
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » do 23 jul 2009, 19:52
Da's heel mooi geworden zeg!
Nog plannen voor de afwerking?
EJH
Berichten: 66 Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld
Bericht
door EJH » vr 24 jul 2009, 20:41
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik ze donker rood/bruin ga beitsen en dan met een zijdeglans erover,er zijn nog een paar stukken hout over dus daar ga ik eerst wat op uitproberen.
german
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 53 Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 10:25
Locatie: Gramsbergen
Bericht
door german » vr 24 jul 2009, 23:06
Ik zou ze in de olie zetten. Dat hout is het zeker wel waard, om het zo natuurlijk mogelijk te laten.
De speakers zie er mooi strak uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » vr 24 jul 2009, 23:18
german schreef: Ik zou ze in de olie zetten. Dat hout is het zeker wel waard, om het zo natuurlijk mogelijk te laten.
Zou ik je ook kunnen aanraden. Eerst in een kleurolie, om hem op kleur te brengen die je wil, en dan nog een afwerk laag transparante olie/wax erover.
Ik doe dit nu met luidspreker van notenhout en ik vind het jammer dat ik dit nooit eerder gedaan heb bij vorige projecten. In mijn ogen super.
Maar probeer eens een stukje, wie weet.
EJH
Berichten: 66 Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld
Bericht
door EJH » za 25 jul 2009, 17:05
Ik zal olie ook eens proberen ja,maar dat duurt nog zeker 1,5 week .
Ik ben nu druk aan het schilderen maar zo gauw als ik wat heb laat ik het wel zien.
@ Edo. dat noten in de olie is rete-mooi !
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171 Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:
Bericht
door Barry2001 » za 25 jul 2009, 17:17
Zeer fraai hoor. Hoe dik is het hout dat je gebruikt hebt? Succes met het vervolg!
EJH
Berichten: 66 Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld
Bericht
door EJH » za 25 jul 2009, 21:19
De voorkant is 25 mm en de rest 22 mm.