vifa premium 22 xt in massief hout

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

vifa premium 22 xt in massief hout

Bericht door EJH »

Hallo iedereen,mijn naam is Edwin en ik ga de vifa premium maken in massief mahonie.
Mdf is niet mijn favoriete materiaal dus vandaar echt hout.
Wanneer ik kan gaan bouwen weet ik nog niet.
Mijn vader gaat het hout schaven en zagen maar die zit met een ernstige ooginfectie dus dat kan nog even duren helaas.
Afgelopen zaterdag het hout gehaald in Arnhem.
Wordt vervolgd!
Bijlagen
stapeltje mahonie
stapeltje mahonie
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Dat beloofd wat!

Prachtige basis in ieder geval.
Tazzy
Berichten: 54
Lid geworden op: di 23 sep 2008, 15:11
Locatie: Den Haag / Leidschenveen
Contacteer:

Bericht door Tazzy »

Heb je al tekeningen van hoe het ontwerp word?
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

Het is gewoon een standaard ontwerp dit.
Heb de hele mikmak gekocht bij Speakerland.
Ze klonken daar goed dus ga ik er niet veel aan veranderen.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Voor het orrigneel: http://www.audiocomponents.nl/speakers/ ... um22xt.htm

Interessante speaker. Kan mooi worden in massief hout.
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

In mijn gedachten worden ze prachtig !
Mijn handen jeuken om te beginnen , het hele spul ligt al vanaf juli te wachten.
Toen begon het gekloot met m'n vaders oog .(morgen 2de hoornvliestransplantatie ! )
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Wel erg voor je vader natuurlijk.
Hopelijk geneest ie nu snel. Dan kan jij aan je mooie speakers verder werken en is hij van een groot ongemak verlost.
Gebruikersavatar
roozeboom
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 28 nov 2008, 20:55
Locatie: almelo

Bericht door roozeboom »

hej ejh sterkte met je vader trouwens bedankt voor de proppenboor
heb er zelf een gefikst trouwens leuk project su6
grtn bas 8)
Steven
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 28 nov 2007, 19:35
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Steven »

Dat ziet er al goed uit....

beterschap met je vader

mvg

Steven
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

vandaag 3de transplantatie , nu maar weer afwachten! :(
ondertussen volg ik jullie mooie projecten wel. :)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Damn!! wat vervelend! Onzettend veel beterschap voor je vader!!

Jan
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

als alles meezit gaat morgen de zaag erin. eindelijk! \:D/
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

dat werd tijd!! 8)
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

Het spul is op dikte geschaafd en op maat gezagen,ik denk dat we woensdag de gaten erin frezen en inelkaar lijmen als we tijd genoeg hebben.
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

Nou goed dan, een paar foto`s !
Bijlagen
vifa 2 005.zip
(6.34 MiB) 149 keer gedownload
frezen
frezen
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

En zo zien ze er uit zonder klemmen.
Bijlagen
vifa3 001.JPG
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

naaaajs!!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Bericht door Arno »

Puik stukkie werk hoor =D>
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Da's heel mooi geworden zeg!
Nog plannen voor de afwerking?
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

Bedankt voor jullie reacties. :)
Ik denk dat ik ze donker rood/bruin ga beitsen en dan met een zijdeglans erover,er zijn nog een paar stukken hout over dus daar ga ik eerst wat op uitproberen.
german
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 10:25
Locatie: Gramsbergen

Bericht door german »

Ik zou ze in de olie zetten. Dat hout is het zeker wel waard, om het zo natuurlijk mogelijk te laten.

De speakers zie er mooi strak uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

german schreef:
Ik zou ze in de olie zetten. Dat hout is het zeker wel waard, om het zo natuurlijk mogelijk te laten.
Zou ik je ook kunnen aanraden. Eerst in een kleurolie, om hem op kleur te brengen die je wil, en dan nog een afwerk laag transparante olie/wax erover.

Ik doe dit nu met luidspreker van notenhout en ik vind het jammer dat ik dit nooit eerder gedaan heb bij vorige projecten. In mijn ogen super.
Maar probeer eens een stukje, wie weet.
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

Ik zal olie ook eens proberen ja,maar dat duurt nog zeker 1,5 week .
Ik ben nu druk aan het schilderen maar zo gauw als ik wat heb laat ik het wel zien.

@ Edo. dat noten in de olie is rete-mooi !
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Zeer fraai hoor. Hoe dik is het hout dat je gebruikt hebt? Succes met het vervolg!
EJH
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 21:12
Locatie: herveld

Bericht door EJH »

De voorkant is 25 mm en de rest 22 mm.
Plaats reactie