Nu is de SL12xx serie van Technics een zeer gewaardeerde platenspeler die ook erg robuust is.
Kan deze tegen bv een Thorens in dezelfde prijsklasse (tussen de 6 en 7 honderd euro) op?
Of moet ik in die prijsklasse naar een echt aanrader kijken?
Moderator: Beheerdersteam
ik heb `m ook pas een half jaar!Tja veel vragen...... nooit een platenspeler gehad
Dat wisselen heb ik niet zo moeite mee hoor, doe ik met mijn cd's ookdre schreef:ik heb `m ook pas een half jaar!Tja veel vragen...... nooit een platenspeler gehad![]()
en daar heb ik geen seconde spijt van gehad.
er zijn veel mensen die het achteraf toch vervelend vinden om elke keer weer op te staan om de plaat om te draaien,want vergeet niet dat sommige kant net 10 min. duren.
die vraag moet je je eigen goed stellen,daarom is het vaak beter om wat goedkoper te beginnen en dan later eens door te kijken.
ik moet wel zeggen dat ik wel gelij keen berg geld heb uitgegeven
Over deze vragen zijn al duizenden weppagina's volgeschreven, hele discussies met het mes tussen de tanden. (gelukkig niet hier.)amanda schreef:Nog een vraag....![]()
Als ik een uiteindelijk een complete platenspeler zou hebben van rond de 1000 euro, klinkt deze dan beter dan een cd speler uit dezelfde prijsklasse?
Wat ik toch wel kan concluderen is dat hoe duurder de platenspeler des te beter klinkt die, bij cd spelers wordt het verschil op den duur minder (in hogere prijsklasse) maar bij een platenspeler niet?
Dat kan goedkoper...amanda schreef:Bij het blad Stereo hebben ze een recente test van de Technics, deze kost bij Redcoon 625 euro...
http://www.stereo.de/index.php?id=491
Mijn persoonlijke mening is dat een platenspeler beter kan klinken, maar dat de opname daarbij van grote invloed is. Als die ergens in de productiefase al door de digitale molen is geweest zie ik de meerwaarde van een platenspeler ten opzichte van een goede cd-speler niet in. Of je moet van het ritueel houden wat met het platen draaien samengaat.amanda schreef:Als ik een uiteindelijk een complete platenspeler zou hebben van rond de 1000 euro, klinkt deze dan beter dan een cd speler uit dezelfde prijsklasse?