Bouw complete 5.2 set: Cappuccino Elegance White (Afgerond!)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

k.p.

Bericht door k.p. »

Het moet denk ik lukken. Stuur anders een mailtje of pm met je telefoonnummer en adres en hoe ik er moet komen. Ik kom zelf van de campus. Als er ook grotere hoeken moeten worden gefreest is het misschien handig om een freesje met de juiste maat bij de bouwmarkt op te halen. Ik heb zelf zo geen belang bij een dergelijk freesje anders had ik hem zelf aangeschaft. Mijn machine gebruikt 8mm freesjes. Dit kunnen we ook morgen bepalen als er wat freeswerk is verricht.
Mr. X

Bericht door Mr. X »

Vandaag bezig geweest met de woofers en beide geprobeerd, klinkt echt mega lomp! Eentje zit de tweede baffle al op, andere nog niet. Toren is klaar om te plamuren en te schuren.
Gobla nog op bezoek gehad, en stond er van te kijken hoe strak de kasten waren met de profielen randen. Dit was volgens hem namelijk niet direct te zien op de foto's.

@ Kevin, ik weet nog niet zeker of ik de randen ga frezen of dat ik ze mooi scherm houd. Daar zal ik morgen nog over nadenken. Ik hem mn telefoonnummer al verstuurd via pb.

Groeten, Xander
k.p.

Bericht door k.p. »

Ok ik heb je nummer genoteerd ;) . Ik was eigenlijk ook wel benieuwd naar de luidsprekers. Bekijk nog maar even of je het wel of niet wilt frezen. Ik heb eventueel ook een R6 freesje en een ander type sier randje (die je waarschijnlijk sowieso niet wilt). Als het je het ok vind en als ik mijn verslagen af heb (SOG tot het eind!) kom ik even langs ok?

gr Kevin
Mr. X

Bericht door Mr. X »

k.p. schreef:
Ok ik heb je nummer genoteerd ;) . Ik was eigenlijk ook wel benieuwd naar de luidsprekers. Bekijk nog maar even of je het wel of niet wilt frezen. Ik heb eventueel ook een R6 freesje en een ander type sier randje (die je waarschijnlijk sowieso niet wilt). Als het je het ok vind en als ik mijn verslagen af heb (SOG tot het eind!) kom ik even langs ok?

gr Kevin
Hey Kevin,

Ik ga vanavond aan de slag met de afwerking. Ik denk dat de haakse hoeken van het mdf gewoon blijven, en dat deze maar lichtelijk geschuurd worden. Ik wil even het resultaat afwachten van het schuurwerk en later bepalen of ik misschien toch nog een randje wil hebben. Als dat het geval is, zul je het in een van deze dagen vanzelf lezen op het forum :)

Groeten, Xander
k.p.

Bericht door k.p. »

Ok dat is prima. Vandaag toch teveel met verkeerde dingen bezig geweest. Vanavond verder werken aan mijn verslagen. Als je je morgen bedenkt moet je het zo snel mogelijk laten horen, want dan vertrek ik weer uit Enschede. Pas met het begin van het nieuwe jaar ben ik terug.

gr
Mr. X

Bericht door Mr. X »

Hey allemaal!

Heb al een paar dagen niks meer gepost, maar ben nog steeds met mijn project bezig.
Inmiddels staan de zuilen, center en woofers in twee lagen hoogglans wit. Het meubel is twee keer gelakt in zijdeglans zwart. Morgen vroeg de woofers deels in het zwart zetten om te kijken hoe dat uitpakt. Misschien dat de torens namelijk gewoon wit blijven, aangezien dat er nu al zo mooi uit ziet, maar dat moet ik dan eventjes bekijken.
Binnenkort het resultaat!

Groeten,

Xander
Mr. X

Bericht door Mr. X »

Beste mensen,

Afgelopen week heb ik het project afgerond. Ik ben er zeer tevreden over moet ik zeggen, en het is sneller gegaan dan ik had verwacht. De subwoofers klinken echt bruut, de torens klinken nu 'volwassener' dan voorheen, terwijl ze slechts 5 liter groter zijn geworden.
De boxen heb ik wit gelaten omdat ik dat strakker vond dan een zwarte midden. Bovendien is het meubel al helemaal zwart, dus er is genoeg zwart aanwezig.
Alleen de aluminium stripjes moeten er nog onder komen.
Hier een fotoreportage. Details van de boxen komen nog :)

Groeten,

Xander
Bijlagen
Woofers stana hier nog verder naar voren wegens koelribben die tegen het kastje aankwamen.
Woofers stana hier nog verder naar voren wegens koelribben die tegen het kastje aankwamen.
Even van 3 foto's een grote brede gemaakt. Het klopt niet helemaal, zo loopt het meubel links omhoog:P
Even van 3 foto's een grote brede gemaakt. Het klopt niet helemaal, zo loopt het meubel links omhoog:P
Nu staan de woofers verder naar achter omdat er een uitspraing in het meubel is gemaakt (foto met mobiel gemaakt dus minder scherp)
Nu staan de woofers verder naar achter omdat er een uitspraing in het meubel is gemaakt (foto met mobiel gemaakt dus minder scherp)
Vinculum
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

Ziet er heftig uit!
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik vind het mooi!!
En nu??

Kees
bartsegers

Bericht door bartsegers »

Asl het net zo bruut klinkt als het eruit ziet!

Heeft wel wat die flinke woofers in het zicht. Jammer dat het hier niet mogelijk is anders wist ik het wel :D

Wat een tempo heb jij trouwens met je bouwwerken zeg!
Mr. X

Bericht door Mr. X »

Ja. ik had het tempo er aardig in zitten, terwijl ik ook wel de tijd ervoor heb genomen voor de afwerking en het vele verfen enzo (torens hebben 5 lagen). Dankzij het eigen meubel kunnen de woofers mooi "weggewerkt" (eerder ingebouwd) worden. Het klinkt inderdaad net zo bruut als het eruit zit, zelfs op lage volumes komt er mooi laag uit, maar niet te overdreven: lekker strak. Op harde volumes kan ik weinig dingen op mn kamer aanwijzen die niet meetrillen haha. De set kan zowel lomp als subtiel klinken.

Nu heerlijk van mn bouwwerk genieten, en in een later stadium nog bijpassende rear luidsprekers maken. De torens ben ik ook zeer tevreden over. Ook zonder de woofers klinken deze mooi laag, kicks geven ze lekker direct. Kortom, de woofers zijn een perfecte aanvulling op de luidsprekers die ik had, en de luidsprekers die ik had komen er qua klank weer wat mooier uit dankzij een wat grotere kast.
Nieuw project, of meer lopend project, is de blauwe kleur van de televisie aanpassen en dan is alles perfect. In een nog wat later stadium waarschijnlijk een project met LM versterkerchips. Twee monoblokken (ieder 3xLM) voor de torens en een combo voor rear en center (ieder 1xLM). Maar dat zit nog in de bedenkfase :wink:

Groetjes, Xander
TubeHead

Bericht door TubeHead »

Heeeel mooi setje zo ! :D
Rade

Bericht door Rade »

't is al eerder gezegd maar...... wat een tempo! De eerste post op 30 juni en nu al klaar!

Complimenten, ziet er goed uit.
Mr. X

Re: Bouw complete 5.2 set: Cappuccino Elegance White (Afgerond!)

Bericht door Mr. X »

Update: meubel aangepast en wit, plus andere tv. Nu is het eindelijk af(A)
Nieuwe komende projectjes zullen rearspeakers zijn en een zelfgebouwde voorversterker.
Bijlagen
IMAGE_011.jpg
IMAGE_016.jpg
Vinculum
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

Mr. X schreef:
en een zelfgebouwde voorversterker.
Tip? ;)
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Complimenten, ziet er heffie uit. Doe me denken aan Back to the future, met die gitaarversterker, voor wie het zich nog kan herinneren :D Maar die woofers, zo vlak bij de grond, ben je niet bang voor beschadiging? (feestje, met de lompe voeten er tegenaan enzo)
Mr. X

Bericht door Mr. X »

@ Vinculum, ik heb naar je tip gekeken, dat is een mooie voorversterker geworden zeg! Ik zal er eens over na gaan denken wat ik precies wil, want daar heb ik nog niet helemaal over nagedacht. Lijkt mij leuk om het allemaal zelf te maken, maar gebruik maken van bestaande componenten is ook reuze handig:)
@ Barry2001, dat is inderdaad een probleem waar ik nog geen mooie oplossing voor verzonnen heb. Roosters vind ik vaak niet mooi, maar een frame met doek zou een oplossing kunnen zijn. Gelukkig is de conus van de speaker stevig, dus mocht we wat gebeuren dan zal deze (denk ik) niet meteen beschadigen. Maar gelukkig heb ik die situatie nog niet meegemaakt. Veelal wordt er niet met meer dan 4 mensen film gekeken op mijn kamer, dus is het nog wel te overzien:)
meiborg

Bericht door meiborg »

Wat een mooi setje heb je daar gemaakt, ziet er erg mooi uit. Het lijkt me heerlijk om zulke grote zuilen te maken, hebben de buren al geklaagd? ;)
Mr. X

Bericht door Mr. X »

Dankje;) Haha, ja studentenflats zijn vrij gehorig, maar ze klagen niet vaak. Heb het niet op een absurd volume staan. Maar soms met films kijken wil degene naast mij weleens klagen, maar ach dan zit de rest van de huisgenoten bij mij mee te kijken dus heeft ze weinig te zeggen:P
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”