Pioneer PD-S505 mods

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
fluppie

Pioneer PD-S505 mods

Bericht door fluppie »

Ik heb 2 van deze spelers in bezit ( 1tje voor reserve onderdelen ). Nu met de nieuwe DAC aankomend wil ik een Coax uitgang op deze speler voorzien. Aangezien dit volgens vele gebruikers beter is voor de geluidsweergave. Standaard heeft de S505 enkel maar optisch uit.

Maar op het schema van deze speler ( en ook op de pcb zelf ) zie ik dat er een connector is voor een extra printje die coax toevoegd. Ik heb na wat zoekwerk "ontdekt" dat die coax enkel op een speciale editie van de S505 zat.
Nu is mijn vraag. Kan ik dmv het schema een Coax output toevoegen ? Of moeten er dan meer aanpassingen in mijn speler plaatsvinden ? Voor de gemakkelijkheid post ik dat stukje schema even.

Evenals als jullie leuke mods voor deze speler weten die het transport gedeelte kunnen verbeteren, laat maar weten !
Bijlagen
coaxs505.PNG
Christian

Bericht door Christian »

Hoi fluppie,

Ik heb een tijdje geleden een Sony ES speler omgebouwd van een TOS naar Coax. Via diyaudio.com heb ik deze link gekregen:
http://www.epanorama.net/documents/audio/spdif.html Hier staan een aantal varianten uitgelegd.

Ik heb zelf de variant "Output with 1:1 pulse transformer" gebouwd. Dat werkt prima met een scheidingstrafotje van een oude netwerkkaart.
fluppie

Bericht door fluppie »

In die S505 zit een Sony CXD2507AQ ( decoder ) ingebouwd. Is dat toevallig dezelfde decoder als in jouw Sony ES speler ?
Heb jij nu zowel toslink als coax ? Of moet je de toslink wegdoen als je coax wil ? Of kan je die mooi parallel over elkaar laten staan ?
Bijlagen
CXD2507AQ.pdf
(366.44 KiB) 381 keer gedownload
Christian

Bericht door Christian »

Nee, in de ES zit de CXD2500AQ. De pinbezetting is ook anders zie ik.

Ik heb de TOS link laten vervallen en in plaats daarvan een buffertje en een trafotje geplaatst. Ik zal eens kijken of ik mijn knutselwerkje nog ergens kan vinden.

Hebbes:
Bijlagen
cdspeler.jpg
Tazzy
Contacteer:

Bericht door Tazzy »

Nog gelukt? Heb een PD-S602 staan waar ik nodig eens wat aan moet doen
fluppie

Bericht door fluppie »

Voorlopig gebruik ik het optisch kabeltje :D met de HK-DAC
Plaats reactie