Ik heb 2 van deze spelers in bezit ( 1tje voor reserve onderdelen ). Nu met de nieuwe DAC aankomend wil ik een Coax uitgang op deze speler voorzien. Aangezien dit volgens vele gebruikers beter is voor de geluidsweergave. Standaard heeft de S505 enkel maar optisch uit.
Maar op het schema van deze speler ( en ook op de pcb zelf ) zie ik dat er een connector is voor een extra printje die coax toevoegd. Ik heb na wat zoekwerk "ontdekt" dat die coax enkel op een speciale editie van de S505 zat.
Nu is mijn vraag. Kan ik dmv het schema een Coax output toevoegen ? Of moeten er dan meer aanpassingen in mijn speler plaatsvinden ? Voor de gemakkelijkheid post ik dat stukje schema even.
Evenals als jullie leuke mods voor deze speler weten die het transport gedeelte kunnen verbeteren, laat maar weten !
Pioneer PD-S505 mods
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Hoi fluppie,
Ik heb een tijdje geleden een Sony ES speler omgebouwd van een TOS naar Coax. Via diyaudio.com heb ik deze link gekregen:
http://www.epanorama.net/documents/audio/spdif.html Hier staan een aantal varianten uitgelegd.
Ik heb zelf de variant "Output with 1:1 pulse transformer" gebouwd. Dat werkt prima met een scheidingstrafotje van een oude netwerkkaart.
Ik heb een tijdje geleden een Sony ES speler omgebouwd van een TOS naar Coax. Via diyaudio.com heb ik deze link gekregen:
http://www.epanorama.net/documents/audio/spdif.html Hier staan een aantal varianten uitgelegd.
Ik heb zelf de variant "Output with 1:1 pulse transformer" gebouwd. Dat werkt prima met een scheidingstrafotje van een oude netwerkkaart.
In die S505 zit een Sony CXD2507AQ ( decoder ) ingebouwd. Is dat toevallig dezelfde decoder als in jouw Sony ES speler ?
Heb jij nu zowel toslink als coax ? Of moet je de toslink wegdoen als je coax wil ? Of kan je die mooi parallel over elkaar laten staan ?
Heb jij nu zowel toslink als coax ? Of moet je de toslink wegdoen als je coax wil ? Of kan je die mooi parallel over elkaar laten staan ?
- Bijlagen
-
- CXD2507AQ.pdf
- (366.44 KiB) 381 keer gedownload