nieuwe 5" breedbander van Tangband (erg mooi)

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Hoe is het met het hout? Toch niet beschadigd?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

RobertD schreef:
Hoe is het met het hout? Toch niet beschadigd?
Valt mee...toch Henkjan?
Bijlagen
oeps.jpg
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Edo schreef:
RobertD schreef:
Hoe is het met het hout? Toch niet beschadigd?
Valt mee...toch Henkjan?
Als je dat veroorzaakt door ergens overheen te vallen, dan heb je waarschijnlijk voor jezelf zes planken nodig...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nee, hout is nog i.o. we lopen hier binnen niet met stalen neuzen :lol:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
weidok schreef:
weidok schreef:
maak me gek... :wink:
enne ....komt er al geluid uit :roll:
er struikelde net iemand over de stapel hout, ja daar kwam wel geluid uit...
volgens mij zit je al stiekum naar de nieuwe creaties te luisteren..

enne .. zit je vastgenageld en verbijsterd in je luisterstoel

oeps.... vergeten de luisterervaringen met ons te delen :oops:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nee, helaas niet. eerst zijn er nog een paar andere projecten met een hogere prio die gedaan moeten worden...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zo... ze staan in te spelen (dance dept) 8)

een korte test met de nog niet ingespeelde units was al erg veelbelovend, stemmen waren enorm levensecht :D
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
zo... ze staan in te spelen (dance dept) 8)

een korte test met de nog niet ingespeelde units was al erg veelbelovend, stemmen waren enorm levensecht :D
nou we wachten met spanning af.... wat de ervaringen zullen zijn...

zet ze alvast op de lijst voor de
volgende luisterdag (2009) te Beetsterzwaag...... :) :) :)
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Foto's :!: :!: :!:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

RobertD schreef:
Foto's :!: :!: :!:
ja, zal zo wel wat plaatsen, maar het is zo ongeveer een spaanplaten kast met een 5" breedbander er in :lol:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Waar ik het meeste naar benieuwd ben is het afstraalgedrag, het is immers een 14cm breedbander.
Als ik deze unit ga gebruiken dan komt hij sowieso in een smalle kast waardoor ik wel een zuigkring moet gebruiken om de bafflestep weg te halen, hierdoor krijg je natuurlijk meer hogetonenenergie t.o.v. het ontwerp met brede kast zonder zuigkring (zoals te zien op oaudio.de).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

verdere luisterervaring: ze klinken echt enorm goed. of t nou komt doorhet ontbreken van enig ander component dan koperkabel tussen de amp en de speaker of dat t tussen m'n oren zit, m.n. stemmen staan echt enorm levensecht voor je. ook de detaillering is (zeker voor een grote breedbander) zeer goed (ik zal nog eens wat vergelijkingen met bv de Needle BB3 doen). laag is mooi droog, het meeste van een contrabas of cello is goed aanwezig. al met al een erg geslaagd ontwerp zo, kon ik prima mee leven (behalve dan dat de hoogte van de kast niet door de welstandscommissie komt)
arjank schreef:
Waar ik het meeste naar benieuwd ben is het afstraalgedrag, het is immers een 14cm breedbander.
zo op het eerste gehoor valt t mee met de bundeling, ik zal tzt wel wat meten.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Henkjan,

Tof dat het met de Tangband ook goed werkt! Ik heb je een nieuwe tekening opgestuurd met mijn handtekening eronder. Wat mij betreft mag iedere hobbyist het ding nabouwen. En zet je hem op je site.

Jammer van de welstands commisie! Vondt het zelf juist zon mooie kast. Kom je helemaal zonder lcr uit?

Ik heb hem ook maar even een naam gegeven. CONIC heet het ontwerp :)

Vriendelijke groet
Roland
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Roland schreef:
Kom je helemaal zonder lcr uit?
dat is wel de conclussie tot nu toe. ik wil nog wel wat orkestwerk luisteren voor ik daar 100% ja op antwoord... maar 98% ja is het al wel
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Dat is heel cool. En hoe is de max spl?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Roland schreef:
En hoe is de max spl?
dat test ik later wel, als m'n vrouw ff de deur uit is :twisted:
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Henkjan schreef:
m.n. stemmen staan echt enorm levensecht voor je. ook de detaillering is zeer goed
Dat had ik ook met de W4-1337 , simpeltjes op de a-stylen in de auto.
Podium stond er gewoon, alles direct op zijn plek.
Niet veel diepte, maar levensecht..


@Roland/Henkjan, heb jij hier ook nog een leuk ontwerp voor??
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Je maakt me wel heel nieuwsgierig hoor, HenkJan.

Wat is het rendement van deze luidspreker?
Wat voor versterker heb je ervoor zitten?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

rendement zou zo 90dB moeten zijn

ik speel nu met m'n HK AVR receiver.

@Maurice: viewtopic.php?t=2748 ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zo, hier de final tekening van Roland... totale hoeveelheid BAF die ik er in heb is 1 mat sonofil per kast, en dan het vilt.

Roland, als png is-tie maar 159 maal zo klein dan als bmp ;)


net nog even vergeleken met de Needle BB3... ja, er is een klein verschilletje, de hoorn heeft een snufje nostalgische klank (positief bedoeld) dat alleen de 1e paar seconden opvalt. daarna klinkt alles gewoon zoals het hoort. de plaatsing is indrukwekkend, echt bij de top van wat ik gehoord heb
Bijlagen
Conic - W5-1611 horn.png
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
zo, hier de final tekening van Roland... totale hoeveelheid BAF die ik er in heb is 1 mat sonofil per kast, en dan het vilt.
nou die tekening vervult ons met diep ontzag ... :)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Er missen wel wat maten...Maar voorzover ik weet is het een nieuwe manier om hoorns te bouwen. Een nieuwe eenvoudigere methode.

De Beluga hoorn werkt volgens hetzelfde principe. Die heb je kunnen horen in B'zwaag.

Ik moet er wel bijzeggen dat de positie van de driver erg belangrijk is. Die kan je niet zomaar naar beneden of naar boven schuiven, zonder dat de frequentie plot instort / raar gaat doen. Dat komt op de cm. Alle maten dus wel precies aanhouden.

Groet Roland
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Ik misook een heel aantal maten, oa. de driver positie, en het middenschot mist er ook eentje.

Verder mooie positieve verhalen, ik voel weer een mini-rage aankomen!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

bartsegers schreef:
Ik misook een heel aantal maten, oa. de driver positie
Die staat er nu juist wel in, 898 mm vanaf de bodem (hartmaat) :roll:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Ik kan niet wachten tot ik een project met die W5-1611sa kan gaan maken :D Ik ga alleen en totaal ander concept toepassen.
Het wordt een FAST syteem waarbij de W5 wordt ondersteunt door twee 17cm PP woofers(NAC 170) van visaton. Meer zoiets als de Solitude van visaton.

http://www.visaton.com/de/bauvorschlaeg ... index.html

Door de smalle kast moet ik natuurlijk de bafflestep compenseren, maar dat heeft weer als voordeel dat daardoor het hoog wat meer naar voren komt (wat bij het bundelen van een grotere breedbander wenselijk is).
Gesloten