nieuwe 5" breedbander van Tangband (erg mooi)
Moderator: Beheerdersteam
volgens mij zit je al stiekum naar de nieuwe creaties te luisteren..Henkjan schreef:er struikelde net iemand over de stapel hout, ja daar kwam wel geluid uit...weidok schreef:enne ....komt er al geluid uitweidok schreef:maak me gek...
enne .. zit je vastgenageld en verbijsterd in je luisterstoel
oeps.... vergeten de luisterervaringen met ons te delen
nou we wachten met spanning af.... wat de ervaringen zullen zijn...Henkjan schreef:zo... ze staan in te spelen (dance dept)![]()
een korte test met de nog niet ingespeelde units was al erg veelbelovend, stemmen waren enorm levensecht
zet ze alvast op de lijst voor de
volgende luisterdag (2009) te Beetsterzwaag......
Waar ik het meeste naar benieuwd ben is het afstraalgedrag, het is immers een 14cm breedbander.
Als ik deze unit ga gebruiken dan komt hij sowieso in een smalle kast waardoor ik wel een zuigkring moet gebruiken om de bafflestep weg te halen, hierdoor krijg je natuurlijk meer hogetonenenergie t.o.v. het ontwerp met brede kast zonder zuigkring (zoals te zien op oaudio.de).
Als ik deze unit ga gebruiken dan komt hij sowieso in een smalle kast waardoor ik wel een zuigkring moet gebruiken om de bafflestep weg te halen, hierdoor krijg je natuurlijk meer hogetonenenergie t.o.v. het ontwerp met brede kast zonder zuigkring (zoals te zien op oaudio.de).
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
verdere luisterervaring: ze klinken echt enorm goed. of t nou komt doorhet ontbreken van enig ander component dan koperkabel tussen de amp en de speaker of dat t tussen m'n oren zit, m.n. stemmen staan echt enorm levensecht voor je. ook de detaillering is (zeker voor een grote breedbander) zeer goed (ik zal nog eens wat vergelijkingen met bv de Needle BB3 doen). laag is mooi droog, het meeste van een contrabas of cello is goed aanwezig. al met al een erg geslaagd ontwerp zo, kon ik prima mee leven (behalve dan dat de hoogte van de kast niet door de welstandscommissie komt)
zo op het eerste gehoor valt t mee met de bundeling, ik zal tzt wel wat meten.arjank schreef:Waar ik het meeste naar benieuwd ben is het afstraalgedrag, het is immers een 14cm breedbander.
Hoi Henkjan,
Tof dat het met de Tangband ook goed werkt! Ik heb je een nieuwe tekening opgestuurd met mijn handtekening eronder. Wat mij betreft mag iedere hobbyist het ding nabouwen. En zet je hem op je site.
Jammer van de welstands commisie! Vondt het zelf juist zon mooie kast. Kom je helemaal zonder lcr uit?
Ik heb hem ook maar even een naam gegeven. CONIC heet het ontwerp
Vriendelijke groet
Roland
Tof dat het met de Tangband ook goed werkt! Ik heb je een nieuwe tekening opgestuurd met mijn handtekening eronder. Wat mij betreft mag iedere hobbyist het ding nabouwen. En zet je hem op je site.
Jammer van de welstands commisie! Vondt het zelf juist zon mooie kast. Kom je helemaal zonder lcr uit?
Ik heb hem ook maar even een naam gegeven. CONIC heet het ontwerp
Vriendelijke groet
Roland
Dat had ik ook met de W4-1337 , simpeltjes op de a-stylen in de auto.Henkjan schreef:m.n. stemmen staan echt enorm levensecht voor je. ook de detaillering is zeer goed
Podium stond er gewoon, alles direct op zijn plek.
Niet veel diepte, maar levensecht..
@Roland/Henkjan, heb jij hier ook nog een leuk ontwerp voor??
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
rendement zou zo 90dB moeten zijn
ik speel nu met m'n HK AVR receiver.
@Maurice: viewtopic.php?t=2748 ?
ik speel nu met m'n HK AVR receiver.
@Maurice: viewtopic.php?t=2748 ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
zo, hier de final tekening van Roland... totale hoeveelheid BAF die ik er in heb is 1 mat sonofil per kast, en dan het vilt.
Roland, als png is-tie maar 159 maal zo klein dan als bmp
net nog even vergeleken met de Needle BB3... ja, er is een klein verschilletje, de hoorn heeft een snufje nostalgische klank (positief bedoeld) dat alleen de 1e paar seconden opvalt. daarna klinkt alles gewoon zoals het hoort. de plaatsing is indrukwekkend, echt bij de top van wat ik gehoord heb
Roland, als png is-tie maar 159 maal zo klein dan als bmp
net nog even vergeleken met de Needle BB3... ja, er is een klein verschilletje, de hoorn heeft een snufje nostalgische klank (positief bedoeld) dat alleen de 1e paar seconden opvalt. daarna klinkt alles gewoon zoals het hoort. de plaatsing is indrukwekkend, echt bij de top van wat ik gehoord heb
Hoi,
Er missen wel wat maten...Maar voorzover ik weet is het een nieuwe manier om hoorns te bouwen. Een nieuwe eenvoudigere methode.
De Beluga hoorn werkt volgens hetzelfde principe. Die heb je kunnen horen in B'zwaag.
Ik moet er wel bijzeggen dat de positie van de driver erg belangrijk is. Die kan je niet zomaar naar beneden of naar boven schuiven, zonder dat de frequentie plot instort / raar gaat doen. Dat komt op de cm. Alle maten dus wel precies aanhouden.
Groet Roland
Er missen wel wat maten...Maar voorzover ik weet is het een nieuwe manier om hoorns te bouwen. Een nieuwe eenvoudigere methode.
De Beluga hoorn werkt volgens hetzelfde principe. Die heb je kunnen horen in B'zwaag.
Ik moet er wel bijzeggen dat de positie van de driver erg belangrijk is. Die kan je niet zomaar naar beneden of naar boven schuiven, zonder dat de frequentie plot instort / raar gaat doen. Dat komt op de cm. Alle maten dus wel precies aanhouden.
Groet Roland
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Ik kan niet wachten tot ik een project met die W5-1611sa kan gaan maken
Ik ga alleen en totaal ander concept toepassen.
Het wordt een FAST syteem waarbij de W5 wordt ondersteunt door twee 17cm PP woofers(NAC 170) van visaton. Meer zoiets als de Solitude van visaton.
http://www.visaton.com/de/bauvorschlaeg ... index.html
Door de smalle kast moet ik natuurlijk de bafflestep compenseren, maar dat heeft weer als voordeel dat daardoor het hoog wat meer naar voren komt (wat bij het bundelen van een grotere breedbander wenselijk is).
Het wordt een FAST syteem waarbij de W5 wordt ondersteunt door twee 17cm PP woofers(NAC 170) van visaton. Meer zoiets als de Solitude van visaton.
http://www.visaton.com/de/bauvorschlaeg ... index.html
Door de smalle kast moet ik natuurlijk de bafflestep compenseren, maar dat heeft weer als voordeel dat daardoor het hoog wat meer naar voren komt (wat bij het bundelen van een grotere breedbander wenselijk is).
