Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Moderator: Beheerdersteam
Over ERSA ben ik eigenlijk niet zo te spreken, meerdere voorbij zien komen en zelf gehad. Als je dan toch geld uitgeeft koop dan gelijk Weller anders kun je net zo goed voor Ali Jojo gaan voor het normale werk 
http://www.eleshop.nl/aoyue-937-soldeer ... ccfae84132
Wordt microprocessor geregeld met een thermokoppel in de tip van het element.
Nee, heb er geen aandelen in maar het zit gewoon goed en degelijk in elkaar en reserve onderdelen zijn ook geen probleem.
http://www.eleshop.nl/aoyue-937-soldeer ... ccfae84132
Wordt microprocessor geregeld met een thermokoppel in de tip van het element.
Nee, heb er geen aandelen in maar het zit gewoon goed en degelijk in elkaar en reserve onderdelen zijn ook geen probleem.
Zelf ook al een tijdje op zoek naar een nieuw soldeerstation, mijn huidige soldeerbout is (was) er eentje, in het stopcontact steken, en maar stoken (en achteraf meestal nog vergeten uithalen, met een verbrande punt als gevolg
). Door de link van Pjotr op dit station terecht gekomen http://www.eleshop.nl/aoyue-968-alles-i ... ccfae84132 en maar gelijk besteld. Eind deze week aangekomen en moet zeggen, het ziet er allemaal heel degelijk uit. de bout is zeer snel (30sec) op temperatuur, de afzuiging is een verademing, niet meer moeten werken in de soldeerdampen, men gezondheid zal er op vooruit gaan
en het heteluchtstation heb ik nog niet echt moeten gebruikt maar zal zeer zeker wel van pas komen, (al was het maar om krimpkousen te krimpen) Al bij al een aanrader, en ook qua prijs is het absoluut niet overdreven, zeker als ik zie wat die wellers kosten
.
Zelfbouwers en hun Soldeerbout/ Solderstation
na goed nagedacht te hebben over een leuk nieuw zelfbouwers en hun ...
kwam ik op het idee om zelfbouwers en hun soldeerstation te beginnen
en dus hier neer te zetten wat voor soldeerstation je hebt:
dus ik trap af met

het is een velleman VTSSC40N
Spanning 230 V~
Vermogen 48 W
Gewicht 1,58 Kg
Temperatuur 150 … 450 °C
Afmetingen 185 × 100 × 170 mm
Kenmerken:
- temperatuurinstelling
- LCD display met digitale uitlezing van temperatuur
- vooraf ingestelde temperatuur wordt weergegeven op de LCD
- on/off schakelaar
- keramisch verwarmingselement met temperatuursensor
- standaardpunt (meegelev.): 1.6mm
Specificaties:
- max. vermogen van het verwarmingselement: 48W
- temperatuurbereik: 150 - 450°C
- soldeerbout: 24V AC
kwam ik op het idee om zelfbouwers en hun soldeerstation te beginnen
en dus hier neer te zetten wat voor soldeerstation je hebt:
dus ik trap af met

het is een velleman VTSSC40N
Spanning 230 V~
Vermogen 48 W
Gewicht 1,58 Kg
Temperatuur 150 … 450 °C
Afmetingen 185 × 100 × 170 mm
Kenmerken:
- temperatuurinstelling
- LCD display met digitale uitlezing van temperatuur
- vooraf ingestelde temperatuur wordt weergegeven op de LCD
- on/off schakelaar
- keramisch verwarmingselement met temperatuursensor
- standaardpunt (meegelev.): 1.6mm
Specificaties:
- max. vermogen van het verwarmingselement: 48W
- temperatuurbereik: 150 - 450°C
- soldeerbout: 24V AC
Het back to basic broertje:
Velleman VTSS4
Spanning 220-240V~
Vermogen 48 W
Gewicht 0,59 Kg
Temperatuur 150 … 450 °C
Afmetingen 185 × 100 × 170 mm
Kenmerken:
- on/off schakelaar
- standaardpunt (meegelev.): 1.2mm
Specificaties:
- max. vermogen van het verwarmingselement: 48W
- temperatuurbereik: 150 - 450°C
Velleman VTSS4
Spanning 220-240V~
Vermogen 48 W
Gewicht 0,59 Kg
Temperatuur 150 … 450 °C
Afmetingen 185 × 100 × 170 mm
Kenmerken:
- on/off schakelaar
- standaardpunt (meegelev.): 1.2mm
Specificaties:
- max. vermogen van het verwarmingselement: 48W
- temperatuurbereik: 150 - 450°C
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Een leuk station voor niet al te veel geld (rond de 45 á 50 euro). En hij is in aanzienlijke tijd (binnen een minuutje) al op de bedrijfstemperatuur van zo een 250 graden Celsius door middel van het 48w verwarmingselementje dat erin zit. Digitaal display erbij en hij is compleet voor mij
Ik heb er zo een:

Mede door mijn onachtzame gebruik is deze erg slecht geworden (knopje afgebroken, stiften gaan snel kapot) en de temp is niet afleesbaar dus kwestie van gokken.
Ik zit te denken aan een aoyue 968 te denken (met afzuiging en hot air) of zelfs die ene waarbij ook een 15V labvoeding ( inzit. handig als je je brouwseltje wilt testen, hierzo). Ik heb deze gast een vraagje gestuurd wat het gaat kosten om het naar NL te laten komen. Ben benieuwd waar ik op uit kom...
We zullen zien
groetjes
Jan[/url]hierzo[/url]

Mede door mijn onachtzame gebruik is deze erg slecht geworden (knopje afgebroken, stiften gaan snel kapot) en de temp is niet afleesbaar dus kwestie van gokken.
Ik zit te denken aan een aoyue 968 te denken (met afzuiging en hot air) of zelfs die ene waarbij ook een 15V labvoeding ( inzit. handig als je je brouwseltje wilt testen, hierzo). Ik heb deze gast een vraagje gestuurd wat het gaat kosten om het naar NL te laten komen. Ben benieuwd waar ik op uit kom...
We zullen zien
groetjes
Jan[/url]hierzo[/url]
Laatst gewijzigd door Wowly op ma 22 sep 2008, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Aoyue was altijd wel in NL te krijgen.
Ik heb de mijne heel erg goedkoop kunnen krijgen via een inkoopactie.
Ding werkt geweldig. Krijgt ook nog een reserve element er bij trouwens.
Warmt supersnel op en er zit een heel erg fijne (kleine) punt aan.
Iig de kleinste die ik tot nu toe ben tegengekomen.
Das gelijk een nadeel, elke andere bout vind je te groot, hahaha
(als ik op school iets moet solderen, neem ik ook altijd mijn eigen mee
)
Ik heb de mijne heel erg goedkoop kunnen krijgen via een inkoopactie.
Ding werkt geweldig. Krijgt ook nog een reserve element er bij trouwens.
Warmt supersnel op en er zit een heel erg fijne (kleine) punt aan.
Iig de kleinste die ik tot nu toe ben tegengekomen.
Das gelijk een nadeel, elke andere bout vind je te groot, hahaha
(als ik op school iets moet solderen, neem ik ook altijd mijn eigen mee
Aoyue is onder andere hier te koop: http://www.eleshop.nl/?gclid=CJrmmber8ZUCFR-uQAodqyN-fQWowly schreef:Ik heb er zo een:
Mede door mijn onachtzame gebruik is deze erg slecht geworden (knopje afgebroken, stiften gaan snel kapot) en de temp is niet afleesbaar dus kwestie van gokken.
Ik zit te denken aan een aoyue 968 te denken (met afzuiging en hot air) of zelfs die ene waarbij ook een 15V labvoeding ( inzit. handig als je je brouwseltje wilt testen, hierzo). Ik heb deze gast een vraagje gestuurd wat het gaat kosten om het naar NL te laten komen. Ben benieuwd waar ik op uit kom...
We zullen zien![]()
groetjes
Jan[/url]hierzo[/url]
Als het goed is heb ik deze in week 46 ( is in backorder ).
Kostprijs, "gratis" bij een Farnell order van minimaal € 500 ex. btw
. Had toevallig net wat onderdelen nodig, dus kwam goed uit
!
Over de kwaliteit kan ik nu nog niets zeggen.
Momenteel soldeer ik met een Ersa Multitip C15 ( 15W / +- 350°C )
Kostprijs, "gratis" bij een Farnell order van minimaal € 500 ex. btw
Over de kwaliteit kan ik nu nog niets zeggen.
Momenteel soldeer ik met een Ersa Multitip C15 ( 15W / +- 350°C )
- Bijlagen
-
- Ersa Multitip C15
- MultitipC15.jpg (3.57 KiB) 2883 keer bekeken
-
- Duratool D00676
- 1498365.jpg (6.79 KiB) 2883 keer bekeken




