Hoe het gegaan is horen jullie wel....
foto's zijn altijd welkom
kortom we hebben er weer zin in...........
Moderator: Beheerdersteam
nou echt een leuke leerzame dag gehad..sietse schreef:Nou, een dagje met een hoog breedbander gehalte en weer leuk om de bouwers te ontmoeten en de bouwwerken(werkjes) te kunnen bekijken.
Wat ik er zo al van vond vertel ik morgen wel es even. ff een nachtje er over slapen is vaak verstandig is mijn ervaring.
Fotootjes heb ik dan ook.
de Lancetta"s bedoel je zekersietse schreef:En ja, die needle kastjes. Ik hoor die dingen niet zo vaak natuurlijk, maar, in de vroegere dagen van dit forum zijn er es twee heren, waaronder jeewee, in Dokkum geweest met needles. Hier in een TB unitje van, ik meen 8cm. Kan het ff niet terugvinden. Maar die kastjes zijn nog steeds de beste die ik heb mogen beluisteren. Was echt een verrassing.
nog even over jouw "ding" met breedbanders ....
de fasecoherente (rust in het stereobeeld)
en ruimtelijke weergave van deze weergevers
lijkt mij toch wel een belangrijk detail ...
tja en sommigen hebben er wat mee en anderen wat minder
denk ik.. ieder zijn smaak en beleving...
de een luisterd "technisch"en de ander met "emotie"
zo zou ik het willen benoemen...
Helemaal mee eens. In deze set-up is de draaitafel van Ovni onverslaanbaar gebleken.mikekiwi schreef:De HongKong Dac van Leeuwarden verbeterde de cd-speler wel, maar nog steeds was het verschil met de draaitafel met dit bronmateriaal aanzienlijk.
Hij klonk wat mij betreft erg goed in het midden en hoog. Hij is vergeleken met de cd-speler van Roland (die ik in het laag wat beter vond, al zijn de meningen daarover verdeeld). In (niet directe) vergelijking met de cd-65 vond ik hem ook goed klinken.Leeuwarden schreef:Ik ben overigens wel benieuwd naar jullie reakties over de Marantz CD60 met Lampizator buizenuitgang. (De TDA1541 is trouwens ook nog extra ontkoppeld met kleine C-tjes.) Hebben jullie hem nog kunnen vergelijken met één van de andere CD-spelers?
Blijkbaar viel het apparaat dusdanig in de smaak dat er zo goed als geen andere is gebruikt (behalve die van Roland; stond als eerste op de lijst....)Ik ben overigens wel benieuwd naar jullie reakties over de Marantz CD60 met Lampizator buizenuitgang. (De TDA1541 is trouwens ook nog extra ontkoppeld met kleine C-tjes.) Hebben jullie hem nog kunnen vergelijken met één van de andere CD-spelers?
HoMeR schreef:Blijkbaar viel het apparaat dusdanig in de smaak dat er zo goed als geen andere is gebruikt (behalve die van Roland; stond als eerste op de lijst....)Ik ben overigens wel benieuwd naar jullie reakties over de Marantz CD60 met Lampizator buizenuitgang. (De TDA1541 is trouwens ook nog extra ontkoppeld met kleine C-tjes.) Hebben jullie hem nog kunnen vergelijken met één van de andere CD-spelers?
![]()
(het ombouwen van een CD-speler is bij mij en mijn collega Rene toegevoegd aan het, overigens al aardig lange, lijstje van "things to do")
ook vrijwel unamiem was de openheid en ruimtelijke weergaveLeeuwarden schreef:Wow! Unaniem! Dat is leuk. Misschien kan het laag nog wat beter door met de waarden van de uitgangscondensatoren te spelen...
...Het verschil tussen de Fostex 107 en 103 vond ik erg groot...
Het laag in het zaaltje vond ik bij de meeste weergevers vrij dun, maar was ook sterk afhankelijk van waar je op een bepaald moment zat in het zaaltje. Maar dat ligt volgens mij aan het zaaltje, vorig jaar was het eigenlijk alleen de Rambo die naar mijn idee patent genoeg was om de ruimte degelijk met laag te vullen.Roland schreef:De Nobox klonk mij raar in de oren. Maar dat kan er heel goed aan liggen dat ie ingesteld is op Weidok zijn ruimte en niet ingepegeld voor de ruimte daar. Er zat duidelijk een gat tussen het dipool laag en de fostex.
Klopt voor een deel Roland....Roland schreef:Hoi Richard,
Ik sprak Weidok er op aan buiten. En hij vertelde me dat hij zijn filter op zijn huiskamer ingesteld had. En er nu dus een gat zat.
Dat verschil tussen de 103 en 107 Fostex, kan hem ook nog in de sub zitten. De 107 in een needle, de 103 als satteliet. Maar mischien was het inderdaad de Yarland?
Het is in ieder geval grappig om te zien, dat je niet zo rap iets kunt beoordelen.
Groet Roland
Wat jammer voor je dat ik ze weer mee naar huis heb genomen......de Needles met de Fostex FE 107 ....vond ik persoonlijk op de Single Ended buizen amp en de Marantz cd 60 veruit de mooiste, ruimtelijkste en muzikaalste weergave van de hele dag hebben...
Wat is jouw ervaring met de laagweergave van de Needles thuis..HoMeR schreef:Wat jammer voor je dat ik ze weer mee naar huis heb genomen......de Needles met de Fostex FE 107 ....vond ik persoonlijk op de Single Ended buizen amp en de Marantz cd 60 veruit de mooiste, ruimtelijkste en muzikaalste weergave van de hele dag hebben...
Je had ze wel mooi verstopt achter je OB's
Bedankt voor 't compliment !!
![]()
![]()
![]()