Toch dat een deel van de mensen in de verhalen persoonlijk wil worden, en mij begint aan te vallen, maakt niet uit, maar let wel op wat je zegt !
Het gaat uiteindelijk erom dat de kast calculator verkeerde waarden geeft.
Wat is er aan de hand ?
Geeft pioneer de verkeerde Qts op ? of werkt de calculator verkeerd.
In de tussentijd geeft hij maar een halfe bas partij weer terwijl mijn eigen experimenteelle kasten dat wel weergeven, en ook een goed volume in bas.
Deze auto luidsprekers zijn wat stug in de ophanging, en met een minder krachte versterker verwacht ik dat de het bas volume kan tegenvallen, maar je kunt er altijd een losse woofer bij knutselen natuurlijk.
Ik heb de kast ook niet omgepoold of in tegenfase staan, Paul, erg jammer anders was het euvel snel opgelost.
Vandaag heb ik een deel van de kast eraf gezaagt, en wel in verhouding met een groottere bas reflex pijp, Alles dus 1/3 grootter gezien vanuit mijn wel werkende kast.
Nu heb ik wel weer bas, hij resoneerd weer, maar nog lange niet zoveel als met mijn eerste experimenteelle kast.
Was te proberen, jammer dus, het oppervlak van de conus zit dus aan het bestaande kast volume vast, van mijn eerste kast dus.
Het begon ermee dat ik van het fluitten van de reflex pijp af moest komen, en daarom heb ik deze grootte gebouwt met de calculator.
Helaas.
Optie is nu om op een andere manier het euvel op te lossen, langere en dikkere BRP erin, of door de pijp in te korten of ronder te vijllen, aan de binnenkant uitwijden in trechter vorm ( zoals aan bevolen hier ).
Maar ja, als dit verhaal belangerijk is, eigenlijk gaat het erom dat de calculator het niet juist doet.
Als ik alles onder de knie heb zal ik uiteindelijk wel posten wat het geworden is, met de maten ed.
Koop deze pioneers, ze zijn echt top.
Hier een link naar mijn reggeadubwise site.
The Dub Oracle.
http://reggaedubwise.com/members/296/
Somige opnames staan wel uit fase in stereo werking, dus je kunt het beter met een koptelefoon beluisteren, klinkt ook veel wijdser en beter.