Een paar jaar geleden een LCD aangeschaft, eenmaal thuis aangekomen de TV aangesloten en verwachtingsvol (met m'n neus bijna tegen het scherm) de tuner ingesteld en het kabelsignaal bekeken (UPC) ...

wazdattan

Wat een tegenvaller zeg, ik ben bang dat de flat-screens wat weergave betreft medogenloos zijn en alle fouten (of tekortkomingen) in/van het kabelsignaal laten zien.
Gelukkig was het DVD signaal via SCART eengeruststelling, het beeld kan dus wel mooi worden weergegeven op een LCD.
Als proef heb ik zowel UPC digital als Digitenne in huis gehad, de compressie bij beide is te vergelijken met VCD (voor de ouderen onder ons) ... waardeloos dus.
Helaas geen tests kunnen doen met een schotel maar ik heb dit bij een kennis kunnen zien op een LCD en dat is toch behoorlijk mooi.