Aanschaf Plasma/LCD en KPN interactieve TV

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Chance117 schreef:
Ik heb digitale tv van UPC beneden en de rest gewone kabel aansluiting.
Vind het op de slaapkamer niet zo boeiend.
Bevalt dat? Beter als gewoon analoog?

Budget is na een interessant briefje van de belastingdienst ietsje aangepast en de keuzemeter staat nu op een Panasonic TH-42PZ85.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ik stel voor dat je je budget nog net een klein tikkie opschroeft...

klikker!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik vind het prima maar ik denk dat mijn vrouw dan niet meer in ons huis past... En ze heeft een aantal kwalitieten die ik dan toch prefereer...
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Leeuwarden schreef:
Ik vind het prima maar ik denk dat mijn vrouw dan niet meer in ons huis past... En ze heeft een aantal kwalitieten die ik dan toch prefereer...
Ik ben niet de enige die je oude avatarplaatje mist :roll:
A dirty mind is a joy forever!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik heb hier de panasonic TH-42PZ80 staan en bevalt erg goed.
Minder instellingsmogelijkheden dan Philips of Samsung, maar na lang zoeken en vergelijken kwam ik toen toch op deze plasma uit. Vooral snel bewegende beelden deed deze het beter dan menig LCD. Ook qua contrast en kleur vond ik deze Panasonic het best bij mij passen.
Oftwel zeer tevreden tv kijker hier.
Nu moet ik zeggen dat ik laatst een nieuwe Samsung heb gezien (serie 6) en die was ook erg mooi.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Edo, heb jij ook moeite gedaan om je tv "in te spelen"?
Ik lees er veel over dat je de eerste 200 uur moet oppassen met inbranden?
Mag ik trouwens ook aannemen dat jij vanwege je beroep (of heb ik dat mis?) er kritisch bent met betrekking tot beeldkwaliteit?

Toevallig ook in bezit van Blue Ray én DVD speler?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

TV heb ik wel een paar dagen laten inspelen, maar om nou te zeggen dat ik veel verschil zag...nee, niet echt.
Vanwege mijn beroep ben ik inderdaad redelijk kritisch. DVD staat hier inderdaad, en binnenkort als dat mediacenter af is ook een blauwe straal.
Daar moet ik nog even op wachten dus.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Hoe heb je hem gekocht? Ik twijfel enorm of ik gewoon via internet zal bestellen of de buidel beduidend verder opentrek en hier gewoon in de stad ga kopen...
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik koop normaal alles via internet, maar deze keer niet gedaan vanwege eventuele schade etc. Ik heb hem hier thuis laten bezorgen en aan laten sluiten door dit bedrijf zodat ik zeker was dat er geen beschadigingen op zaten en het apparaat goed functioneerde.
Kost iets meer, maar ook meer zekerheid. En zeker met zo'n groot duur kwetsbaar ding doe ik dat liever niet via de post (of andere pakketdienst)
Chance117
Berichten: 54
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 9:42
Locatie: Ulft
Contacteer:

Bericht door Chance117 »

Plasma's moet je zeker inspelen om inbranden en ghosting te voorkomen.
Desalniettemin kan dit altijd nog gebeuren.
Dat je een plasma verkiest vanwege de snel bewegende beelden snap ik niet helemaal want als je een lcd scherm hebt met 8ms refresh rate is dit geen probleem.
Alleen als je veel waarde hecht aan kleuren (het pluspunt van plasma vooral zwart) dan moet je voor een plasma scherm gaan.
Weet niet of je zo nu en dan een beetje gamed maar als dit het geval is is een LCD scherm zeker de betere keuze ivm inbranden.
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Toevallig een maand bij de MediaMarkt op de KTV afdeling gewerkt en daar een aantal dingen geleerd. Inbranden van een Plasma is zo goed als onzin. Pixels gaan echter na een paar weken(!!) de kleur die ze zijn onthouden. 10 minutjes bewegend beeld eroverheen, weg ghosts!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ikzelf game niet maar het is wel de bedoeling dat de kids op termijn iets krijgen waar ze mee kunnen gamen op TV.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Met een beetje mazzel ga ik vandaag even kijken naar een Panasonic en een Samsung. Die Samsungs staan hier in Leeuwarden meestal met een losse BR speler opgesteld en hebben een fantastisch beeld. De Panasonics hier in Leeuwarden staan allemaal op een gemeenschappelijk signaal en daar kan je dus niets zinnigs over zeggen. Heb nu een goed aanbod gekregen van een zaak in Drachten om een en ander eens goed te bekijken.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

S-H-I-T. Ik vandaag naar de winkel waar men mij een goed aanbod deed. Ze hadden een TH-42PZ80 staan en men wilde die best even aansluiten op een losse DVD-speler. Het was vreselijk. De verkoper heeft nog even zijn best gedaan voor de instellingen maar het was werkelijk bagger.
Het viel me echter op dat de rustiger beelden er goed uitzagen. De snellere bewegende beelden zagen er echter niet uit. Ik heb de indruk dat dat toch echt veeeeel beter moet kunnen. Er stond ook een kleinere Panasonic LCD. Daar zat zowel een analoog als een UPC digitaal HD signaal op. We hebben naar beide gekeken. Ook hier: bagger. Onvoorstelbaar. Ik moet zeggen dat ik hier een beetje van in de war raak. Een TV moet toch een vlekkeloos beeld geven op een digitaal signaal (ook al is het van UPC)? Overigens bewust even niet naar de HD kanalen gekeken. En als ik een DVD speler aansluit (via scart) dan moet ik toch gewoon een goede, zo niet fantastische weergave zien? Ik laat Blue Ray hier bewust even buiten beschouwing want dat heb ik voorlopig nog even niet...

Ik reed later geheel toevallig lang een ander winkel waar een 50-PZ80 in de etalage stond. Ik naar binnen. Er stonden meer tv's te spelen en de meeste waren aangesloten op een schotel. Allemaal hadden ze een goed beeld. Ook deze verkoper zag kans het apparaat even op een analoog signaal aan te sluiten. En ja hoor: bagger. De man vertelde mij dat UPC digitaal en het signaal van een schotel beide een even goed resultaat geven.
Mijn vraag aan de kenners: klopt die bewering? Nogmaals.. We hebben het niet over HD signalen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zou kunnen dat deze een slechte de-interlacer hebben. dus als de DVD speler op progressive gestaan had, dat het dan mss wel goed was geweest. hebben sommige beamers ook last van
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Een paar jaar geleden een LCD aangeschaft, eenmaal thuis aangekomen de TV aangesloten en verwachtingsvol (met m'n neus bijna tegen het scherm) de tuner ingesteld en het kabelsignaal bekeken (UPC) ... :shock: wazdattan :?: Wat een tegenvaller zeg, ik ben bang dat de flat-screens wat weergave betreft medogenloos zijn en alle fouten (of tekortkomingen) in/van het kabelsignaal laten zien.
Gelukkig was het DVD signaal via SCART eengeruststelling, het beeld kan dus wel mooi worden weergegeven op een LCD.

Als proef heb ik zowel UPC digital als Digitenne in huis gehad, de compressie bij beide is te vergelijken met VCD (voor de ouderen onder ons) ... waardeloos dus.
Helaas geen tests kunnen doen met een schotel maar ik heb dit bij een kennis kunnen zien op een LCD en dat is toch behoorlijk mooi.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Henkjan schreef:
zou kunnen dat deze een slechte de-interlacer hebben. dus als de DVD speler op progressive gestaan had, dat het dan mss wel goed was geweest. hebben sommige beamers ook last van
Dat zou dan vreselijk blunderen van zo'n verkoper zijn geweest. Zou hij moeten weten toch?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

SARK schreef:
Als proef heb ik zowel UPC digital als Digitenne in huis gehad, de compressie bij beide is te vergelijken met VCD (voor de ouderen onder ons) ... waardeloos dus.
Helaas geen tests kunnen doen met een schotel maar ik heb dit bij een kennis kunnen zien op een LCD en dat is toch behoorlijk mooi.
Tja, een schotel zie ik niet zo zitten. (de schotel wel maar de bijbehorende kabel trekken lijkt me een drama) Digitenne wordt afgeraden bij het door mij gewenste beeldformaat van 42". En als UPC ook geen goed beeld geeft dan kan ik mijn geld geloof ik beter uitgeven aan bier :-(
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Leeuwarden schreef:
Henkjan schreef:
zou kunnen dat deze een slechte de-interlacer hebben. dus als de DVD speler op progressive gestaan had, dat het dan mss wel goed was geweest. hebben sommige beamers ook last van
Dat zou dan vreselijk blunderen van zo'n verkoper zijn geweest. Zou hij moeten weten toch?
heerlijk toch, dat jeugdig naïvisme :lol: :wink:

bij Edo zag het er allemaal prachtig uit, ook de niet HD zenders
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ah, Edo heeft dus digitaal signaal. Dat is wel een opluchting om te horen.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Jep, ZIGGO. Met een paar HD kanalen.
Analoog kijken (dus gewone coax zoals vroeger) is op vrijwel alle plasma's en LCD's niet echt goed. Een CRT (beeldbuis) zal het vaak beter doen. Maar als je digitaal gaat (kabel/upc/sat etc) is het beeld wel heel erg strak. Ligt wel aan de aanbieder, maar hier met ZIGGO totaal geen problemen.
Jammer dat je niet in de buurt woont, had je het kunnen zien. (incl. DVD)
Maar mocht je een keer in de buurt zijn.....u is welkom natuurlijk.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Heb jij dan een HD decoder voor Ziggo Edo?

Hierroo ook Ziggo (voorheen Casema) maar het digtaal vind ik matig. Soms goed maar regelmatig storing.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik heb hier inderdaad een HD decoder. (Samsung Digitale Decoder DCB-H360RS).
Zelfs de HD kanalen zijn storingsvrij.
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Bericht door Tommy »

Hier hetzelfde abbo + decoder als Edo, is perfect!
Plaats reactie