seas thor
Moderator: Beheerdersteam
Theo,
Als het goed is kun je je versterker zo instellen dat het geluid neutraal naar de speakers gaat, dus niet via omwegen van meer of minder bas en treble, dus onvervormt noem ik het maar.
Een goede versterker heeft ook geen bas of treble instelling.
Je moet eens door je menu heen scrollen dit te activeren.
Want volgens mij ligt het echt niet aan je versterker, die is dik inorde.
Als het goed is kun je je versterker zo instellen dat het geluid neutraal naar de speakers gaat, dus niet via omwegen van meer of minder bas en treble, dus onvervormt noem ik het maar.
Een goede versterker heeft ook geen bas of treble instelling.
Je moet eens door je menu heen scrollen dit te activeren.
Want volgens mij ligt het echt niet aan je versterker, die is dik inorde.
Ik heb ook ervaring met de Seas Thor. Naar mijn mening is het een uitstekende speaker met een behoorlijk laag. Het is absoluut van belang dat je de speaker uit de hoek haalt. Dit leidt tot een aanzet van het laag en bovendien tot sterk aanspreken van ruimteresonanties.
Zorg ervoor dat de afstanden van het centrum van de twee woofers (het punt waar de tweeter zit dus) een ongelijke afstand heeft t.o.v. de drie wanden. Het mooist is een verhouding van ongeveer de gulden snede, of 1 : 1,62. De afstand tot de vloer is ongeveer (ik gok nu maar wat) 80 cm. Dan zou bijvoorbeeld de afstand van de tweeter tot de achterwand 50 cm kunnen zijn en de afstand tot de zijwand 1,30m.
Als je de laagweergave goed krijgt, ga je nog veel plezier van deze speaker beleven. Het is echt een topper!
Zorg ervoor dat de afstanden van het centrum van de twee woofers (het punt waar de tweeter zit dus) een ongelijke afstand heeft t.o.v. de drie wanden. Het mooist is een verhouding van ongeveer de gulden snede, of 1 : 1,62. De afstand tot de vloer is ongeveer (ik gok nu maar wat) 80 cm. Dan zou bijvoorbeeld de afstand van de tweeter tot de achterwand 50 cm kunnen zijn en de afstand tot de zijwand 1,30m.
Als je de laagweergave goed krijgt, ga je nog veel plezier van deze speaker beleven. Het is echt een topper!
-
theovanvliet
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
- Locatie: oostvoorne
[quote="indoubt"]een transmissie lijn met de opening aan de achterzijde en dan zo in de hoek zal inderdaad wel een flinke boost geven. Kijk eens wat er gebeurt als j ze even midden in de kamer zet, alleen om te proberen[/quote
bedankt voor de reactie ik ga het van de week eens allemaal proberen
vandaag kwam er niets van omdat ik ineens moest werken en morgen ook .
maar ik laat de uitslag van het geheel nog horen .
]
bedankt voor de reactie ik ga het van de week eens allemaal proberen
vandaag kwam er niets van omdat ik ineens moest werken en morgen ook .
maar ik laat de uitslag van het geheel nog horen .
]
Tja, het is wel waar dat een TL iets minder gevoelig is van waar ze staan. Maar een beetje kritisch blijft het wel. Zelfs met de Rambo's, waarbij ik me nog steeds verbaas over dat aspect qua acoustiek, toch een beetje uit de hoek houden. Uitgang aan de achterkant ben ik overigens nog al vies van. Ongeacht wat voor box type.indoubt schreef:een transmissie lijn met de opening aan de achterzijde en dan zo in de hoek zal inderdaad wel een flinke boost geven. Kijk eens wat er gebeurt als j ze even midden in de kamer zet, alleen om te proberen
Ik denk niet dat de versterker van Theo het probleem veroorzaakt.
-
theovanvliet
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
- Locatie: oostvoorne
-
theovanvliet
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
- Locatie: oostvoorne
hallo iedereen .theovanvliet schreef:tja buurman de verserker heeft ook een lijn direkt uitgang
en dat maakt niets uit.
dus ik moet het denk ik meer in de opsteling en demping gaan zoeken
ik wil efe over de afloop van het probleem reageren.
het probleem zat in de dig kabels die vervangen door aneloog
en het probleem is opgelost.
wat daar de oorzaak van is weet ik ook niet maar het werkt en dat is het belangrijkste allemaal bedankt gr theo
-
theovanvliet
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
- Locatie: oostvoorne
Ik heb de Thor beluisterd bij Zp&Co/rotterdam, terwijl ik willig was de Thor te bouwen. Heeft geen magie voor mij.
Ik las me suf over Thor-varianten. De Fat-Thor leek me het beste.
De bas en de samenhang vielen me tegen
Ik las me suf over Thor-varianten. De Fat-Thor leek me het beste.
De bas en de samenhang vielen me tegen
Laatst gewijzigd door hopsa op wo 10 sep 2008, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
theovanvliet
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
- Locatie: oostvoorne
-
theovanvliet
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
- Locatie: oostvoorne
-
theovanvliet
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
- Locatie: oostvoorne
bedankt hopsa .
tenslote gaat het erom dat ik het geluid mooi moet vinden.
en of een speaker mooi is of niet.
duur of goedkoop is.
het moraal van het verhaal is dat de bouwer het maar naar zijn zin heeft.
dan ken je blijven dromen want bij de buurman is het gras toch groener.
dit was voor mijn een droom.
tenslote gaat het erom dat ik het geluid mooi moet vinden.
en of een speaker mooi is of niet.
duur of goedkoop is.
het moraal van het verhaal is dat de bouwer het maar naar zijn zin heeft.
dan ken je blijven dromen want bij de buurman is het gras toch groener.
dit was voor mijn een droom.
