3de ZelfBouwAudiodag Noord 2008 Beetsterzwaag 20.9.2008

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

mikekiwi schreef:
Heb je bewust geen lunch ingepland? M.a.w.: broodje eten tijdens de stints? Geen probleem mee verder, maar even voor de duidelijkheid...

Verder prima set-up zo wat mij betreft; kan voor mezelf ook nog een aantal andere leuke dingen bedenken, maar daar is simpelweg geen tijd voor...

Waarom heb ik overigens met mijn Ieniemienie's drie kwartier terwijl er ergens anders maar 25 minuten is (zie laatste stint); wellicht een tijdfoutje? Vind het verder lief van je, maar dat hoeft echt niet... ;)

Zit verder een beetje te twijfelen over de draadjesverbinding met de sub; ik draai thuis met een surround-receiver met de sub op de LFE-output, maar de UCD's hebben dat niet.
Zal ik de sub dan via de high input aansluiten en de Ieniemienie's weer op de output van de sub???
brood inderdaad tussendoor nuttigen...
zal de tijden nog even controleren.. :oops:
is allemaal voorlopig ... :)

aansluiten zien we dan wel... of ander amp ??
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

weidok schreef:
11.00-11.35
1: Beluga hoorns..Ciare 13 cm FR..Roland..Yarland voor-en eindtrap buizen KT 88..Astin Trew AT 3000cd?

11.45-12.20
2: Tangband hoorn TB FR W 5-1611..Henkjan..Yarland voor-en eindtrap buizen KT 88..Astin Trew AT 3000cd?
Ik neem liever een kleinere Yarland mee, de pro88se klinkt niet goed op de Beluga. Ik schat zo in dat ie met de Tangband hoorn ook niet lekker klinkt.

Ik neem liever een SE EL 34 of een PP EL 84 Yarland mee.

Zijn er nog ingrijpende dingen aan de zaal veranderd? Beton wanden ipv gips? Of is het verregaand gelijk gebleven? Wil eigenlijk de 2A3 meenemen maar ben bang te verzuipen in de zaal.

Mijn broer komt dit jaar hopelijk ook weer mee. Mag die op de lijst van deelnemers?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Roland schreef:
weidok schreef:
11.00-11.35
1: Beluga hoorns..Ciare 13 cm FR..Roland..Yarland voor-en eindtrap buizen KT 88..Astin Trew AT 3000cd?

11.45-12.20
2: Tangband hoorn TB FR W 5-1611..Henkjan..Yarland voor-en eindtrap buizen KT 88..Astin Trew AT 3000cd?
Ik neem liever een kleinere Yarland mee, de pro88se klinkt niet goed op de Beluga. Ik schat zo in dat ie met de Tangband hoorn ook niet lekker klinkt.

Ik neem liever een SE EL 34 of een PP EL 84 Yarland mee.

Zijn er nog ingrijpende dingen aan de zaal veranderd? Beton wanden ipv gips? Of is het verregaand gelijk gebleven? Wil eigenlijk de 2A3 meenemen maar ben bang te verzuipen in de zaal.

Mijn broer komt dit jaar hopelijk ook weer mee. Mag die op de lijst van deelnemers?
zal het luisterschema aanpassen....
de hoorns van Henkjan :) passen die ook op de kleine Yarland ?

de zaal is nog in de oorspronkelijke staat
dus de tussenwand (vouwwand) zoveel mogelijk dicht geschoven
is de zaal ietsje kleiner :)

Natuurlijk is je broer welkom :)
zal em op de deelemerslijst zetten :)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ik denk dat De Ciare en Tangband Hoorn elkaar niet veel ontlopen kwa dB de meter.

Ik hoop dat het wat wordt met die kleine hoorns in die grote zaal. Mischien zet ik de Beluga wel in de nis op het podium....

@Henk Jan. Welke versterker heeft je voorkeur? De FV34A of de F34C?

Groet Roland
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
weidok schreef:
Zal binnenkort eens luisterschema maken...
Tips.... voorstellen om de dag in te delen zijn altijd welkom
zeg het maar.................... :idea:
Zie post 3 van dit draadje

Voorstel Luisterschema :)


snoeren en kabels ... wie neemt wat mee ???

luisterschema is een beetje aangepast :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

ff over het eten, voor de duidelijkheid, er is koffie, fris en bier in dat zaaltje te krijgen, maar geen broodjes spul. Dus zelf even een broodje(s) meenemen voor als je honger krijgt naar wat anders dan HiFi spul. Er zijn in Beetsterzwaag wel restaurants om te eten, voor wie ver moet reizen en eerst wat stevigs in z'n maag wil hebben.

Wat betreft het aansluiten van apparatuur, neem zoveel mogelijk eigen snoeren mee, als je aansluitingen op één of andere manier speciaal zijn.

Versterkers. Met een beetje geluk hebben we de klasse A van HenryS, buizen en UCD versterkers. Ik denk dat het wel voldoende zal zijn, ongeacht wat voor boxen.

Ik heb een netsnoerhaspel van 25 mtr. Kan dus eventueel ook voor buiten ..... :twisted:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Roland schreef:
@Henk Jan. Welke versterker heeft je voorkeur? De FV34A of de F34C?
die keuze laat ik aan jou, van zowel hoorns als buizenversterkers heb jij meer kaas gegeten dan ik 8)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

zou het handig zijn als ik 2*4.00MM oehl Bach luidspreker draad mee neem (het is zo'n 15 meter)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

is het misschien ook mogelijk om met iemand mee te rijden ( fietsen kan ook wel maar de pico's kunnen dan niet mee) :x zelf woon ik in zuidhorn,

ik hoop op animo:P :roll:

mvg danielv
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Bericht door pompebled »

IJs en weder dienende komt mijn zoon Jappe ook mee, kan dat?

Gezien de akoestiek, neem ik mijn 10"subwoofer met Conrad plateamp ook mee, om het afvallende laag van de MTM in te vullen.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

pompebled schreef:
IJs en weder dienende komt mijn zoon Jappe ook mee, kan dat?

Groeten, Jan.
natuurlijk kan dat :)

lijst is aangepast
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

@weidok zou je vuurkat er ook bij willen zetten hij zou misschien komen hij wist het nog niet zeker
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

Hoi,
Bij mij komt "rene vos" nog mee. (nieuw forumlid en zijn auto is groter !! :twisted: ).
Ik dacht: "Hoe meer zielen, hoe meer........" .


Henk.

P.S. Er staat dat mijn boxen "Needles" zijn, inclusief een link naar het "schoolproject". Dit is niet correct ! Het is een ontwerp zoals de Needle. De afmetingen zijn verschillend en deze zijn ongefilterd. :wink:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

HoMeR schreef:
Hoi,
Bij mij komt "rene vos" nog mee. (nieuw forumlid en zijn auto is groter !! :twisted: ).
Ik dacht: "Hoe meer zielen, hoe meer........" .


Henk.

P.S. Er staat dat mijn boxen "Needles" zijn, inclusief een link naar het "schoolproject". Dit is niet correct ! Het is een ontwerp zoals de Needle. De afmetingen zijn verschillend en deze zijn ongefilterd. :wink:
is goed.... lijst is aangepast :)

KON GEEN ANDERE LINK VINDEN :)

vandaar het schoolplroject :oops:
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

KON GEEN ANDERE LINK VINDEN
Dat kon ook niet :twisted: (stond nog niet op 't forum.....)
Hierzo.

http://members.home.nl/henkenlilian/Henk/fun/boxen.html

eigenlijk ontzettend offtopic, maar goed... :roll:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zo, nog een klein weekje. Vorige keer had ik van alles mee gesleept en is het niet gebruikt.
Moet ik die kabelhaspel meenemen en eventueel nog wat anders, zoals stekkerblokken of zo?

Zijn er deelnemers die met de gedachte spelen om na afloop in het dorp nog een restaurantje aan te doen voor dat de terugreis gaat beginnen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

of ik kom wordt wat twijfelachtig. mijn oma is zojuist overleden (ze was 99 en al niet erg gezond meer, dus een schok was het niet), en ergens eind vd week zal de begrafenis zijn.

de hoorns zijn al wel bijna af, dus als iemand uit deze hoek van het land die mee kan nemen, dan hoeft het programma daarom niet omgezet te worden
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

Henkjan schreef:
of ik kom wordt wat twijfelachtig. mijn oma is zojuist overleden (ze was 99 en al niet erg gezond meer, dus een schok was het niet), en ergens eind vd week zal de begrafenis zijn.

de hoorns zijn al wel bijna af, dus als iemand uit deze hoek van het land die mee kan nemen, dan hoeft het programma daarom niet omgezet te worden
gecondoleerd
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
of ik kom wordt wat twijfelachtig. mijn oma is zojuist overleden (ze was 99 en al niet erg gezond meer, dus een schok was het niet), en ergens eind vd week zal de begrafenis zijn.

de hoorns zijn al wel bijna af, dus als iemand uit deze hoek van het land die mee kan nemen, dan hoeft het programma daarom niet omgezet te worden
he.. gecondeleerd Henkjan..
we zien wel of je komt..

neem de kleine 4 kanaals Omnes Audio voor alle
zekerheid wel mee ... voor de LoBo NoBox :)
zo luid hoeft het ook niet te gaan ...

ben nog niet aan het bouwen geweest....
twijfel nog steeds om een 2 de SLS 315 erbij te zetten
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Gecondoleerd Henkjan, en sterkte met wat er allemaal zal moeten gebeuren.
We zien wel of je komt en zo niet, en de hoorns ook niet, hebben we voor de volgende keer ook nog wat.
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Bericht door pompebled »

Om het eens op z'n frysk te zeggen:

"It brekt my by de hannen ôf..."

Helaas moet ik (en m'n zoon) afzeggen voor zaterdag aanstaande, ik krijg het niet voor elkaar.

De MTM's moeten een volgende keer maar aan de bak.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

pompebled schreef:
Om het eens op z'n frysk te zeggen:

"It brekt my by de hannen ôf..."

Helaas moet ik (en m'n zoon) afzeggen voor zaterdag aanstaande, ik krijg het niet voor elkaar.

De MTM's moeten een volgende keer maar aan de bak.

Groeten, Jan.
he jammer....
zal de lijsten aanpassen..
volgende keer beter :)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Al even geluisterd, Ytzen?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Al even geluisterd, Ytzen?
jeb... hij doet het de marantz cd 60 met buizen dac

paar muziekfragmenten beluisterd

volgens andere luisteroortjes beter dan de Sony PS1 :)
bas... starkker..
zijdezacht hoog..

diepte iets minder...

laat em even opwarmen
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Opwarmen helpt. 30 a 45 minuten zou voldoende moeten zijn.
Check wel even of links ook daadwerkelijk links is en andersom.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”