hallo allemaal ik ben theo en ik hoop dat er iemand een oplosing heeft.
ik heb een stel seas thor gemaakt en ze klinken bij normaal volume goed.
maar als ze wat harder staan dan gaat de bas vervormen.
die klinkt dan zeer overheersend.
ook als ik de bas van de versterker op nul zet zit er nog teveel bas in.
ken het soms zijn dat het aan de demping ligt.
ik hoop dat er iemand is die weet wat de oorzaak is.
Hoi Theo (buurman ), kan wellicht de plaatsing zijn, staan ze dicht vanaf de muur?
Probeer ze eens een flink stuk van de muur te zetten, ca. 70 cm o.i.d.
Of wellicht nog meer dempen?
hallo allemaal ik ben theo en ik hoop dat er iemand een oplosing heeft.
ik heb een stel seas thor gemaakt en ze klinken bij normaal volume goed.
maar als ze wat harder staan dan gaat de bas vervormen.
die klinkt dan zeer overheersend.
ook als ik de bas van de versterker op nul zet zit er nog teveel bas in.
ken het soms zijn dat het aan de demping ligt.
ik hoop dat er iemand is die weet wat de oorzaak is.
hooi ik heb een denon 2106 versterker.
en ik heb de spaekers ook al ergens anders gezet .
nu staan ze ongeveer 40 cm van de muur maar het maakt niets uit.
moet er wel bijzegen dat we een plavuizen vloer heben.
maar het lijk wel of de woofers te snel trillen
Is het filter goed gebouwd en aangesloten.
Zijn je speakerkabels goed aangesloten.
Heb je de kabels op de juiste uitgangen van je Denon aangesloten (zitten wel erg veel aansluitingen op ).
Is het filter goed gebouwd en aangesloten.
Zijn je speakerkabels goed aangesloten.
Heb je de kabels op de juiste uitgangen van je Denon aangesloten (zitten wel erg veel aansluitingen op ).
Ik vraag het maar, wellicht overbodig.
speaker en filters zijn getest voordat ze er ingezet zijn maar ken nu dus niet meer bij de filters.
ken me ook niet voorstelen dat als je de bas naar 0 draait er nog bas uitkomt.
nog een vraag hoeveel demping zit er bij jouw in.
bij mijn zit het alleen aan de zijwand en en aan de achterwand.
ook een los stuk in de achterkant gedaan maar maak geen verschil.
Ik heb de Thor niet gebouwd maar de Odin.
Principe is totaal anders.
De Odin is een BR principe.
Kan je wel zeggen dat ik ook geen fijne ervaringen heb met TL's.
Ook heb ik over de Thor nog geen positieve verhalen mogen waarnemen.
Maar ik heb ze niet beluisterd dus kan ik niet over oordelen.
Volgens mij ligt het ergens anders aan.
Ook niet echt handig dat je niet meer bij je filter kunt.
ken me ook niet voorstelen dat als je de bas naar 0 draait er nog bas uitkomt.
Heb je ze al geprobeerd op een andere versterker?
nee nog niet op een andere versterker geprobeert .
ga ik morgen doen.
goed idee maar heb wel op deze versterker een stel jbl gehad en klonk wel goed dus heb daar twijfels over
Sorry, maar dit topic komt bij mij persoonlijk een beetje over als 1 APRIL grap .
nee niet voor mij ik word er niet vrolijk van als je wil mag je komen luisteren en ken je zelf een oordeel over geen .
tenslote zijn we zols je zelf zeg buuren