seas thor

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

theovanvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
Locatie: oostvoorne

seas thor

Bericht door theovanvliet »

hallo allemaal ik ben theo en ik hoop dat er iemand een oplosing heeft.
ik heb een stel seas thor gemaakt en ze klinken bij normaal volume goed.
maar als ze wat harder staan dan gaat de bas vervormen.
die klinkt dan zeer overheersend.
ook als ik de bas van de versterker op nul zet zit er nog teveel bas in.
ken het soms zijn dat het aan de demping ligt.
ik hoop dat er iemand is die weet wat de oorzaak is. :(
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Hoi Theo (buurman :D ), kan wellicht de plaatsing zijn, staan ze dicht vanaf de muur?
Probeer ze eens een flink stuk van de muur te zetten, ca. 70 cm o.i.d.
Of wellicht nog meer dempen?

Wat voor versterker heb je?
theovanvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
Locatie: oostvoorne

Re: seas thor

Bericht door theovanvliet »

theovanvliet schreef:
hallo allemaal ik ben theo en ik hoop dat er iemand een oplosing heeft.
ik heb een stel seas thor gemaakt en ze klinken bij normaal volume goed.
maar als ze wat harder staan dan gaat de bas vervormen.
die klinkt dan zeer overheersend.
ook als ik de bas van de versterker op nul zet zit er nog teveel bas in.
ken het soms zijn dat het aan de demping ligt.
ik hoop dat er iemand is die weet wat de oorzaak is. :(
hooi ik heb een denon 2106 versterker.
en ik heb de spaekers ook al ergens anders gezet .
nu staan ze ongeveer 40 cm van de muur maar het maakt niets uit.
moet er wel bijzegen dat we een plavuizen vloer heben.
maar het lijk wel of de woofers te snel trillen
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Tsja,

Is het filter goed gebouwd en aangesloten.
Zijn je speakerkabels goed aangesloten.
Heb je de kabels op de juiste uitgangen van je Denon aangesloten (zitten wel erg veel aansluitingen op ;) ).

Ik vraag het maar, wellicht overbodig.
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

Kan je een foto van je Thor laten zien?
theovanvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
Locatie: oostvoorne

Bericht door theovanvliet »

Hondasnl schreef:
Tsja,

Is het filter goed gebouwd en aangesloten.
Zijn je speakerkabels goed aangesloten.
Heb je de kabels op de juiste uitgangen van je Denon aangesloten (zitten wel erg veel aansluitingen op ;) ).

Ik vraag het maar, wellicht overbodig.
speaker en filters zijn getest voordat ze er ingezet zijn maar ken nu dus niet meer bij de filters.
ken me ook niet voorstelen dat als je de bas naar 0 draait er nog bas uitkomt.
nog een vraag hoeveel demping zit er bij jouw in.
bij mijn zit het alleen aan de zijwand en en aan de achterwand.
ook een los stuk in de achterkant gedaan maar maak geen verschil.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

hopsa schreef:
Kan je een foto van je Thor laten zien?
Uhhh Albert, ik neem aan dat je de speakers bedoeld, :D :lol: .
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ik heb de Thor niet gebouwd maar de Odin.
Principe is totaal anders.

De Odin is een BR principe.

Kan je wel zeggen dat ik ook geen fijne ervaringen heb met TL's.
Ook heb ik over de Thor nog geen positieve verhalen mogen waarnemen.
Maar ik heb ze niet beluisterd dus kan ik niet over oordelen.

Volgens mij ligt het ergens anders aan.

Ook niet echt handig dat je niet meer bij je filter kunt.
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

Ik sprak tegen de bouwer van de Thor, niet tegen de bouwer van de ultrastfff :lol:
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

theovanvliet schreef:
ken me ook niet voorstelen dat als je de bas naar 0 draait er nog bas uitkomt.
Heb je ze al geprobeerd op een andere versterker?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

hopsa schreef:
Ik sprak tegen de bouwer van de Thor, niet tegen de bouwer van de ultrastfff :lol:

:lol: :lol: :lol:
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Christian schreef:
theovanvliet schreef:
ken me ook niet voorstelen dat als je de bas naar 0 draait er nog bas uitkomt.
Heb je ze al geprobeerd op een andere versterker?
lijkt er inderdaad op dat er iets niet goed is qua aansturing.
theovanvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
Locatie: oostvoorne

Bericht door theovanvliet »

Christian schreef:
theovanvliet schreef:
ken me ook niet voorstelen dat als je de bas naar 0 draait er nog bas uitkomt.
Heb je ze al geprobeerd op een andere versterker?
nee nog niet op een andere versterker geprobeert .
ga ik morgen doen.
goed idee maar heb wel op deze versterker een stel jbl gehad en klonk wel goed dus heb daar twijfels over
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Sorry, maar dit topic komt bij mij persoonlijk een beetje over als 1 APRIL grap :lol: :oops: .
theovanvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
Locatie: oostvoorne

Bericht door theovanvliet »

Hondasnl schreef:
Sorry, maar dit topic komt bij mij persoonlijk een beetje over als 1 APRIL grap :lol: :oops: .
nee niet voor mij ik word er niet vrolijk van als je wil mag je komen luisteren en ken je zelf een oordeel over geen .
tenslote zijn we zols je zelf zeg buuren
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Kan ik me voorstellen.

Lijkt me een goed plan, ik wil ze wel eens zien en beluisteren.

Het gaat hier immers niet over een pakje boter.
theovanvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
Locatie: oostvoorne

Bericht door theovanvliet »

Hondasnl schreef:
Kan ik me voorstellen.

Lijkt me een goed plan, ik wil ze wel eens zien en beluisteren.

Het gaat hier immers niet over een pakje boter.
ik wil wel een paar fotos er bij zeten maar weet niet hoe
en als je ze wil beluisteren mag dat zeg maar warneer
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Theo, heel simpel door op de knop te drukken onder je post "Add an Attachement" .
theovanvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
Locatie: oostvoorne

thor

Bericht door theovanvliet »

ik hoop dat het lukt
Bijlagen
20042008013.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ziet er werkelijkwaar gelikt uit in iedergeval!!!
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

Hondasnl schreef:
Ziet er werkelijkwaar gelikt uit in iedergeval!!!
Gelikt? Je bedoelt gelakt zeker.. :lol: :lol:

Sorry flauw
theovanvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
Locatie: oostvoorne

Bericht door theovanvliet »

ja maar klinkt but
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Hij staat wel erg dicht tegen de muur aan in de hoek.
Ik kan me wel voorstellen dat er wellicht wat meer dan normaal laag aanwezig zal zijn.
theovanvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 05 sep 2008, 21:43
Locatie: oostvoorne

Bericht door theovanvliet »

ook als ik ze naar vooren trek verandert er niets
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zie je kans een plaatje van het filter te laten zien?
Weet je de gegevens van de gebruikte units, vooral die van het rendement van de units?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”