3de ZelfBouwAudiodag Noord 2008 Beetsterzwaag 20.9.2008

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

kan ik me nog inschrijven dan kunnen de pico tango's mee:D
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

danielv schreef:
kan ik me nog inschrijven dan kunnen de pico tango's mee:D
maar.. natuurlijk en de pico's zijn ook welkom :)

zal de lijst zsm aanpassen :)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

mogen jullie mij vertellen hoe die pico klinkt. :P

Ik heb hem wel op papier gezet, maar werkelijk nog nooit gehoord.
Sterker nog,nog nooit zelf gebouwd :P
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

zo... deelnemerslijst bijgewerkt :)
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

Ben eigenlijk wel benieuwd welke bronnen er aanwezig zijn (behalve een CD 60 met buizen en een playstation).
Is er iemand met een draaitafel of kan ik m'n vinyl maar beter thuislaten.....

:?:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

HoMeR schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd welke bronnen er aanwezig zijn (behalve een CD 60 met buizen en een playstation).
Is er iemand met een draaitafel of kan ik m'n vinyl maar beter thuislaten.....

:?:
op dit moment is nog geen DT
maar vinyl mag ..
vorige luisterdagen waren er wel DT's
wie neemt z'n DT mee (voorvoortrap ?)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

ik heb nog een dt (oudje) kan ik wel meenemen!
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

danielv schreef:
ik heb nog een dt (oudje) kan ik wel meenemen!
Tja, weet je Daniel, het is niet gebrek aan interesse hoor, dat er nog ff niet wordt gereageerd, maar ja, wij Friezen hé.. :roll:
Wat voor pu heb je om mee te nemen? En oud?, och, mijn Thorens is van 1974 en die doet het nog steeds, tenminste as ik er es een nieuw element en zo in zet. 8)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

sietse schreef:
danielv schreef:
ik heb nog een dt (oudje) kan ik wel meenemen!
Tja, weet je Daniel, het is niet gebrek aan interesse hoor, dat er nog ff niet wordt gereageerd, maar ja, wij Friezen hé.. :roll:
Wat voor pu heb je om mee te nemen? En oud?, och, mijn Thorens is van 1974 en die doet het nog steeds, tenminste as ik er es een nieuw element en zo in zet. 8)
wat bedoel je met pu?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

PU staat voor "Pick-up". Da's oud Hollandsch voor draaitafel :mrgreen:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

danielv schreef:
sietse schreef:
danielv schreef:
ik heb nog een dt (oudje) kan ik wel meenemen!
Tja, weet je Daniel, het is niet gebrek aan interesse hoor, dat er nog ff niet wordt gereageerd, maar ja, wij Friezen hé.. :roll:
Wat voor pu heb je om mee te nemen? En oud?, och, mijn Thorens is van 1974 en die doet het nog steeds, tenminste as ik er es een nieuw element en zo in zet. 8)
wat bedoel je met pu?
wat voor merk draaitafel heb je danielv ?
wat voor element zit erin ?

pu= pick up :)....
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

ik zal straks (over 10 min) ff kijken ( hij ligt achter schot)
ik heb er 2, de ene is een canwood herrinder ik mij vaag... straks meer info
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Leeuwarden schreef:
PU staat voor "Pick-up". Da's oud Hollandsch voor draaitafel :mrgreen:
Een Pick-Up heeft toch een ingebouwde (voor)versterker? Bij een draaitafel heb je nog een grammofoonversterker nodig.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Geen idee eigenlijk... Wij hadden vroeger nog een losse "voor-voor" versterker in huis (eind jaren 60)... Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat het meer ging om het element. En dat zodoende het ding, met of zonder versterker, pick-up werd genoemd...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Platenspeler
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

Ik neem mijn Yamaha Natural Sound Preamplifier C-2 mee.
Daar zit een MM / MC voorversterker is (een goeie !; vind ik :wink: )
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

richard schreef:
Leeuwarden schreef:
PU staat voor "Pick-up". Da's oud Hollandsch voor draaitafel :mrgreen:
Een Pick-Up heeft toch een ingebouwde (voor)versterker?.
Niet dat ik weet. Het is in ieder geval niet standaard. Ik weet niet beter dan dat een pick up het zelfde is als een draaitafel en daar heb je een voorversterker voor nodig.
Henry S
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 08 okt 2007, 22:56
Locatie: Tytsjerk

Bericht door Henry S »

Damn, ik kom hier nauwlijks en zie dat het heel binnenkort weer zo ver is.

De JLH15 staat in de planning voor versie 2, en een preamp in ontwerpfase maar binnen 20 dagen kan ik niet iets nieuws tonen.

Misschien wip ik even langs want het is dichtbij.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henry S schreef:
Damn, ik kom hier nauwlijks en zie dat het heel binnenkort weer zo ver is.

De JLH15 staat in de planning voor versie 2, en een preamp in ontwerpfase maar binnen 20 dagen kan ik niet iets nieuws tonen.

Misschien wip ik even langs want het is dichtbij.
he Henry... natuurlijk ben je welkom....
misschien wil iemand zijn speakers met
jouw klasse A versterker combineren..

:idea:
Henry S
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 08 okt 2007, 22:56
Locatie: Tytsjerk

Bericht door Henry S »

Als de klasse A versterker op dat moment in 1 geheel is neem ik haar :wink: natuurlijk even mee.

Vorige keer is ze een beetje ondergesneeuwd door het buizengeweld.


M'n gerenoveerde vintage Pioneer SM-83 heeft helaas nog wat last van oprispingen en kriebelhoestje.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Vorige keer is ze een beetje ondergesneeuwd door het buizengeweld.
Inderdaad. Als jij die versterker meeneemt, denk ik, dat ik de Quadro's maar ff mee neem. Zijn wat lichter dan de Rambo's. Passen ook wat beter bij de andere boxen die gaan komen qua budged speakers.
Het gaat me vooral even om de weergave van het laag.
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Bericht door pompebled »

weidok schreef:
he Henry... natuurlijk ben je welkom....
misschien wil iemand zijn speakers met
jouw klasse A versterker combineren..
:idea:
Mijn MTM's komen zonder versterker, dus ik bied ze aan ter versterking.
Ik hoop de subwooferbehuizing ook klaar te hebben, anders zit de 10" zolang in een vervangende behuizing.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Weidok,

Ik kan je mee delen dat ik wel kan. Neem naast de Ucd + pré ook mijn Phono Dude* mee. Wil ook nog wel een draaitafel meeslepen indien nodig / gewenst.

* Triode Dick ontwerp voor mm elementen. Zie mijn draadje
alhier op dit forum
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

ovni schreef:
Weidok,

Ik kan je mee delen dat ik wel kan. Neem naast de Ucd + pré ook mijn Phono Dude* mee. Wil ook nog wel een draaitafel meeslepen indien nodig / gewenst.

* Triode Dick ontwerp voor mm elementen. Zie mijn draadje
alhier op dit forum
Geweldig.. :)
zal binnenkort eens luisterschema maken...
genoeg leuke audiospulletjes om er een mooie luisterdag van te maken
zou ik zo zeggen..

Tips.... voorstellen om de dag in te delen zijn altijd welkom
zeg het maar.................... :idea:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
Zal binnenkort eens luisterschema maken...
Tips.... voorstellen om de dag in te delen zijn altijd welkom
zeg het maar.................... :idea:
Zie post 3 van dit draadje

Voorstel Luisterschema :)


snoeren en kabels ... wie neemt wat mee ???
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Heb je bewust geen lunch ingepland? M.a.w.: broodje eten tijdens de stints? Geen probleem mee verder, maar even voor de duidelijkheid...

Verder prima set-up zo wat mij betreft; kan voor mezelf ook nog een aantal andere leuke dingen bedenken, maar daar is simpelweg geen tijd voor...

Waarom heb ik overigens met mijn Ieniemienie's drie kwartier terwijl er ergens anders maar 25 minuten is (zie laatste stint); wellicht een tijdfoutje? Vind het verder lief van je, maar dat hoeft echt niet... ;)

Zit verder een beetje te twijfelen over de draadjesverbinding met de sub; ik draai thuis met een surround-receiver met de sub op de LFE-output, maar de UCD's hebben dat niet.
Zal ik de sub dan via de high input aansluiten en de Ieniemienie's weer op de output van de sub???
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”