3de ZelfBouwAudiodag Noord 2008 Beetsterzwaag 20.9.2008
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
op dit moment is nog geen DTHoMeR schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd welke bronnen er aanwezig zijn (behalve een CD 60 met buizen en een playstation).
Is er iemand met een draaitafel of kan ik m'n vinyl maar beter thuislaten.....
maar vinyl mag ..
vorige luisterdagen waren er wel DT's
wie neemt z'n DT mee (voorvoortrap ?)
Tja, weet je Daniel, het is niet gebrek aan interesse hoor, dat er nog ff niet wordt gereageerd, maar ja, wij Friezen hé..danielv schreef:ik heb nog een dt (oudje) kan ik wel meenemen!
Wat voor pu heb je om mee te nemen? En oud?, och, mijn Thorens is van 1974 en die doet het nog steeds, tenminste as ik er es een nieuw element en zo in zet.
wat bedoel je met pu?sietse schreef:Tja, weet je Daniel, het is niet gebrek aan interesse hoor, dat er nog ff niet wordt gereageerd, maar ja, wij Friezen hé..danielv schreef:ik heb nog een dt (oudje) kan ik wel meenemen!![]()
Wat voor pu heb je om mee te nemen? En oud?, och, mijn Thorens is van 1974 en die doet het nog steeds, tenminste as ik er es een nieuw element en zo in zet.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
wat voor merk draaitafel heb je danielv ?danielv schreef:wat bedoel je met pu?sietse schreef:Tja, weet je Daniel, het is niet gebrek aan interesse hoor, dat er nog ff niet wordt gereageerd, maar ja, wij Friezen hé..danielv schreef:ik heb nog een dt (oudje) kan ik wel meenemen!![]()
Wat voor pu heb je om mee te nemen? En oud?, och, mijn Thorens is van 1974 en die doet het nog steeds, tenminste as ik er es een nieuw element en zo in zet.
wat voor element zit erin ?
pu= pick up
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Geen idee eigenlijk... Wij hadden vroeger nog een losse "voor-voor" versterker in huis (eind jaren 60)... Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat het meer ging om het element. En dat zodoende het ding, met of zonder versterker, pick-up werd genoemd...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Platenspeler
http://nl.wikipedia.org/wiki/Platenspeler
Niet dat ik weet. Het is in ieder geval niet standaard. Ik weet niet beter dan dat een pick up het zelfde is als een draaitafel en daar heb je een voorversterker voor nodig.richard schreef:Een Pick-Up heeft toch een ingebouwde (voor)versterker?.Leeuwarden schreef:PU staat voor "Pick-up". Da's oud Hollandsch voor draaitafel
he Henry... natuurlijk ben je welkom....Henry S schreef:Damn, ik kom hier nauwlijks en zie dat het heel binnenkort weer zo ver is.
De JLH15 staat in de planning voor versie 2, en een preamp in ontwerpfase maar binnen 20 dagen kan ik niet iets nieuws tonen.
Misschien wip ik even langs want het is dichtbij.
misschien wil iemand zijn speakers met
jouw klasse A versterker combineren..
Inderdaad. Als jij die versterker meeneemt, denk ik, dat ik de Quadro's maar ff mee neem. Zijn wat lichter dan de Rambo's. Passen ook wat beter bij de andere boxen die gaan komen qua budged speakers.Vorige keer is ze een beetje ondergesneeuwd door het buizengeweld.
Het gaat me vooral even om de weergave van het laag.
Mijn MTM's komen zonder versterker, dus ik bied ze aan ter versterking.weidok schreef:he Henry... natuurlijk ben je welkom....
misschien wil iemand zijn speakers met
jouw klasse A versterker combineren..
:idea:
Ik hoop de subwooferbehuizing ook klaar te hebben, anders zit de 10" zolang in een vervangende behuizing.
Groeten, Jan.
Weidok,
Ik kan je mee delen dat ik wel kan. Neem naast de Ucd + pré ook mijn Phono Dude* mee. Wil ook nog wel een draaitafel meeslepen indien nodig / gewenst.
* Triode Dick ontwerp voor mm elementen. Zie mijn draadje
alhier op dit forum
Ik kan je mee delen dat ik wel kan. Neem naast de Ucd + pré ook mijn Phono Dude* mee. Wil ook nog wel een draaitafel meeslepen indien nodig / gewenst.
* Triode Dick ontwerp voor mm elementen. Zie mijn draadje
alhier op dit forum
Geweldig..ovni schreef:Weidok,
Ik kan je mee delen dat ik wel kan. Neem naast de Ucd + pré ook mijn Phono Dude* mee. Wil ook nog wel een draaitafel meeslepen indien nodig / gewenst.
* Triode Dick ontwerp voor mm elementen. Zie mijn draadje
alhier op dit forum
zal binnenkort eens luisterschema maken...
genoeg leuke audiospulletjes om er een mooie luisterdag van te maken
zou ik zo zeggen..
Tips.... voorstellen om de dag in te delen zijn altijd welkom
zeg het maar....................
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Heb je bewust geen lunch ingepland? M.a.w.: broodje eten tijdens de stints? Geen probleem mee verder, maar even voor de duidelijkheid...
Verder prima set-up zo wat mij betreft; kan voor mezelf ook nog een aantal andere leuke dingen bedenken, maar daar is simpelweg geen tijd voor...
Waarom heb ik overigens met mijn Ieniemienie's drie kwartier terwijl er ergens anders maar 25 minuten is (zie laatste stint); wellicht een tijdfoutje? Vind het verder lief van je, maar dat hoeft echt niet...
Zit verder een beetje te twijfelen over de draadjesverbinding met de sub; ik draai thuis met een surround-receiver met de sub op de LFE-output, maar de UCD's hebben dat niet.
Zal ik de sub dan via de high input aansluiten en de Ieniemienie's weer op de output van de sub???
Verder prima set-up zo wat mij betreft; kan voor mezelf ook nog een aantal andere leuke dingen bedenken, maar daar is simpelweg geen tijd voor...
Waarom heb ik overigens met mijn Ieniemienie's drie kwartier terwijl er ergens anders maar 25 minuten is (zie laatste stint); wellicht een tijdfoutje? Vind het verder lief van je, maar dat hoeft echt niet...
Zit verder een beetje te twijfelen over de draadjesverbinding met de sub; ik draai thuis met een surround-receiver met de sub op de LFE-output, maar de UCD's hebben dat niet.
Zal ik de sub dan via de high input aansluiten en de Ieniemienie's weer op de output van de sub???
