Zo, helaas wat zieken geweest hier in huis, en mede door de hitte wat minder inspiratie (wel veel transpiratie!!) om te gaan hobby-en. Echter, gisteren-avond weer goed aan de slag geweest!.
Wat is er gebeurt?
Aangezien ik niet voldoende loodbitumen had besteld bij Conrad (samen met de ultra-magneetjes, maar dat verhaal komt straks) had ik niet voldoende ingekocht om ook de achterwand te voorzien van bitumen.
*Reflectiemodus aan*
Ik wil die kast wel eens af krijgen en had me al vereenzelvigd met het idee de achterzijde niet te beplakken met loodbitumen. Ik kon me niet voorstellen dat het veel zou opleveren. Echter, ik wil het wel goed doen. Keuze: haastig werken en snel een af product hebben, óf rustig blijven werken het doel voor ogen houden en genieten van het knutselen? Natuurlijk werd het het laatste!
*Reflectiemodus uit*
Dus wat extra loodbitumen gehaald. Op maat gesneden (vanwege de bracing weet je nog?) verhit met een verf-afbrand-pistool en en erop geplakt en aangedrukt met de hamer (zeg maar aangeslagen

). Daarna nog enkele nietjes erin. Ik wil niet dat dadelijk bij een moeilijk toegankelijk compartiment (weet je nog de bracing?) zo'n vel loslaat. Het zit wel ongelofelijk vast, maar wat die trillingen doen met dat spul? Better safe dan sorry zullen we maar zeggen,.....
Nou komt het moment van het daadwerkelijk verlijmen. Ik was dus van plan eerst een zijpaneel, de onder boven en achterkant te verlijmen. Later de bracing ering en het zijpaneel, daarna de voorzijde pas.
Vreemd genoeg, het wordt steeds spannender, omdat je er zoveel werk hebt gestoken tot nu toe word ik een beetje "chicken" om grote stappen te maken

.
Eerst alles ge-proefpast (ook met de lijmklemmen). Was maar goed, ik had een paneeltje verkeerd om.....oeps. Daarna alles FLINK in de witte lijm om alle oneffenheden te vullen, ook de lamello-sleuven. Lammelo's erin en de panelen plaatsen, aanslaan met de houten hamer en daarna rijkelijk klemmen. Met de vinger voelen of de overgangen (kops/zijde) goed en gelijk zijn. Vrij goed! (kon beter, maar dit wordt gecorrigeerd met een schuurpapiertje).
Zo dit mag nu een avondje gaan verbiendun/connectun/adhesieven enzo.
Twee avonden ervoor ben ik bezig geweest om de draad welke ik over had van de tritec spoelen, en welke ik ga gebruiken voor de interne bekabeling, klaar te maken. Dit omdat er een soort van enamel omheen zit (om ieder filamentje apart, en het zijn er 7..) welke ik er moeilijk af kreeg. Hulp ingeroepen van een ervaren soldeerkoning (ridder is niet meer juist in zijn geval), en met behulp van s-63, een brander en een scherp mes kregen de de draad mooi vertind. Helaas was het toen zo laat (ook even zijn projecten checken..) dat ik de filters niet meer af kreeg. Ook adviseerde hij mij het deel van de tweeter op een printplaatje te zetten, om resonantie's in een kluwen gesoldeerde componenten weg te werken! het deel van de woofer (spoel en mkp) komt zwevend aan de bracing weg van de tweetersectie gemonteerd.
Nou hoop ik vandaag nog verder te kunnen gaan werken aan het filter en dit te monteren op de bracing, alvorens ik dit erin ga lijmen. Ik zal proberen hier foto's van te maken

.
Mocht dat allemaal erg voorspoedig gaan kan ik misschien nog de andere zijwand monteren (zal wel niet, meestal kost het gewoon meer tijd

)
O ja, de magneetjes (supertip van Edo), deze zijn ultra! wat een kracht, je moet idd goed gaan oppassen voor je fineer, nu lijm ik ze toch wel vast aan de kast! Deze zijn absurd sterk! Zouden ze de chassis' werking (magneetveld) niet beïnvloeden???? Heel klein, maar in staat om metaal 10 cm omhoog te trekken! Ongelofelijk!!
Zo, dat was het weer, de groeten!