Tri-Nextel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Rho, ik geloof dat je bij de klemmen van Menno de kabel recht in de wartel moet duwen en niet dwars.
Dezelfde werking van de boorkop van een boormachine als ik me niet vergis.

Een facet of afronding tpv buitenste rand van de kamer kan geen kwaad, daar je tijdens het aandraaien van de wartels je vingers wel eens kan open halen.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

rho schreef:
Is dit nog wel handig om je kabels in je klemmen te krijgen? Met vorkjes of blote kabel lijkt me dat niet zo handig. Met banaan-stekkers is er natuurlijk geen enkel probleem.
dit zijn de connectors die ik heb, en daar wil ik nog deze stekkers bij kopen. bovendien zit er nu 4 cm ruimte tussen de connectors, daar is wel voldoende ruimte tussen om een kabel naar binnen te frummelen.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Hondasnl schreef:
Rho, ik geloof dat je bij de klemmen van Menno de kabel recht in de wartel moet duwen en niet dwars.
Dezelfde werking van de boorkop van een boormachine als ik me niet vergis.
nope. het gat aan de voorkant is voor banaan, een kabel gaat via de zijkant naar binnen.
Hondasnl schreef:
Een facet of afronding tpv buitenste rand van de kamer kan geen kwaad, daar je tijdens het aandraaien van de wartels je vingers wel eens kan open halen.
dat was ook mijn gedachte. en het ziet er wat afgewerkter uit.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Heej maar Menno, ik dacht dat het een soort van boorkoppen waren, of sla ik de plank mis?
Als je die dan aandraaid dat dan het gat kleiner wordt.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

anonamemouse schreef:
rho schreef:
Is dit nog wel handig om je kabels in je klemmen te krijgen? Met vorkjes of blote kabel lijkt me dat niet zo handig. Met banaan-stekkers is er natuurlijk geen enkel probleem.
dit zijn de connectors die ik heb, en daar wil ik nog deze stekkers bij kopen. bovendien zit er nu 4 cm ruimte tussen de connectors, daar is wel voldoende ruimte tussen om een kabel naar binnen te frummelen.
Dat zal dan geen probleem zijn, zie ik.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

nog wat plaatjes
Bijlagen
IMG_4623.jpg
IMG_4622.jpg
IMG_4621.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

:shock: Koelere Menno, dat ziet er werkelijk waanzinnig uit!!

Hahaha, heb je dat verrijdbare karretje maar op zijn kop gelegd, ging hij doorbuigen?? :D

Volgens mij heb je ook veel te weinig cd's om ze dalijk te testen. :shock:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zozo Menno, dat schiet op :D

mooi man ! :D
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
nog wat plaatjes
Daar houden we van :D
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

de activiteiten van vandaag...
geen fotos gemaakt van het egaliseren van de voorkant waar later de baffle tegenaan komt. dat was niet helemaal 100% vlak, nu dus wel.
Bijlagen
...en vastgelijmd en geschroeft
...en vastgelijmd en geschroeft
intixen van de baffle en het plakje lood dat in het reflexpoort compartiment komt
intixen van de baffle en het plakje lood dat in het reflexpoort compartiment komt
verdiepte ruimte voor de connectors
verdiepte ruimte voor de connectors
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ziet er zeer strak uit die kamer Menno!!!
Mooi werk.

Het lood komt me bekend voor, ik mis ook een aantal stukken nadat je was langsgekomen :).
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Da's een hele nette oplossing :idea:

ps.
Handige lijmklemmen met twee vingers.
Bijlagen
IMG_4624.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

:D
Bijlagen
IMG_4624.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb ze net even in t eggie mogen bewonderen: dat gaat erg mooi worden.. het model komt erg goed uit in combinatie met t hout. zeer geslaagd. (en t huis hing niet eens scheef)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

een kast is nu aardig op dreef, nog een klein beetje pritex en gaatjes voor de bekabeling en dan is hij klaar voor verdere afwerking, kast nummer twee is nog een dagje of twee van dit punt verwijderd. helaas heb ik geen lijm meer en ga dus vanavond een beetje bankhangen en niks doen.

ik heb vanmiddag speaker en co met een bezoekje vereerd (mocht je dit lezen, mijn excuses voor mijn zweterige shirt... :( ) en daar een en ander aan teflon bekabeling gehaald. niet echt prijsvriendelijk, maar wel heel mooi spul!
ook een "el cheapo" filtertje gehaald om de boel een beetje in te spelen voordat de echte meting plaats gaat vinden (dit is vast te reserveren voor half geld als ik ze niet meer nodig heb).
en een zooitje boutjes en rampa inbus dingen.

plaatjes: mijn prestaties van gisteren en de boodschappen die ik net bij speaker en co heb gedaan.
Bijlagen
160 euris aan randdingetjes.
160 euris aan randdingetjes.
(achteraf VEEL te grote) gaatjes voor de bekabeling naar het mid compartiment. ga ik weer opvullen en kleiner maken.
(achteraf VEEL te grote) gaatjes voor de bekabeling naar het mid compartiment. ga ik weer opvullen en kleiner maken.
en het lood zit verstopt achter een laagje pritex.
en het lood zit verstopt achter een laagje pritex.
de ruimte achter de woofer is ook voorzien van loden demping. de rest van de kast niet, gewoon omdat ik het te zwaar vind worden.
de ruimte achter de woofer is ook voorzien van loden demping. de rest van de kast niet, gewoon omdat ik het te zwaar vind worden.
de bodem van de kasten in de bisontix voor een plaatje lood.
de bodem van de kasten in de bisontix voor een plaatje lood.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Hij gaat weer lekker :D
Ik moet je binnenkort maar eens opzoeken.

Waanzinnige kasten worden dit!
Een geheel zelfontworpen kast, gekozen drivers en het filter.

Ben echt erg benieuwd hoe dit gaat klinken.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

spannende momenten... de baffles gaan erop.
ben ik echt niks vergeten... gaat alles passen... alle gaatjes voor de bedrading erin... alle demping die er vast in komt... de trechter voor de reflex poort...
Bijlagen
en dan... lijm en klemmen!
en dan... lijm en klemmen!
alle demping er in en er op.
alle demping er in en er op.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
de trechter voor de reflex poort...
Ik zie hem effe niet , maar ik mag aannemen dat ie ermee inzit.

Ziet er perfect uit.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Mooi project! Zou je willen verklappen waar je dat dikke vilt vandaan hebt?
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Roland schreef:
Mooi project! Zou je willen verklappen waar je dat dikke vilt vandaan hebt?
dank je! jij gaat er ook nog een beetje deel aan hebben, er moet nog over het filteren worden nagedacht.... :)

het vilt komt van vilta in amsterdam, het adres staat in een eerdere post. ik heb nog een boel over (5 platen van 40 x 100 cm), de restanten zijn te koop. het is 10 mm dik, lekker zacht en ontzettend zelfklevend.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

tussen het vaag inale weer door...
Bijlagen
het werd te donker buiten, en te laat... ik moet de fijnafwerking nog doen met de dremel en zo.
het werd te donker buiten, en te laat... ik moet de fijnafwerking nog doen met de dremel en zo.
meer schuine randjes!
meer schuine randjes!
schuine randjes!
schuine randjes!
van een kast de uitstekende randjes verwijderd
van een kast de uitstekende randjes verwijderd
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Prachtig gezicht met die antracietkleurige vlakken in de kast :!:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

yup. met de facetten is het ineens veel meer "af", en kan ik me ook beter een beeld vormen van hoe het er straks uit gaat zien als alles klaar is.

het is dat ik ze zelf in elkaar gefreubelt heb, maar anders had ik tegen mezelf gezegd dat ik hier best van onder de indruk mag zijn... :D
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ziet er echt gelikt uit !!!

Als je die facetten strak inelkaar wil laten overlopen kun je het beste het geheel inzagen met een dunne ijzerzaag.
Teken dan wel eerst goed de grenzen van de facetten af.

Oh nee ik ben effe in de war, er komt geen facet rondom de woofer.
Foutje.
Bijlagen
Canon A75 099.JPG
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

vandaag aan mijn schuurtechniek gewerkt.
een kast bijna lakgereed. alleen de bodem nog even vlakken en een randje eraf frezen.
Bijlagen
uitgeschuurd.
uitgeschuurd.
het "snij je vingers er niet af" facetje aan de achterkant.
het "snij je vingers er niet af" facetje aan de achterkant.
gaatjes door de bodemplaat voor de bedrading.
gaatjes door de bodemplaat voor de bedrading.
facet op de baskast.
facet op de baskast.
ruwfase van het vervelendste hoekje op de kast.
ruwfase van het vervelendste hoekje op de kast.
een bijzonder onaangenaam verrassinkje, weet nog niet goed wat ik hieraan ga doen.
een bijzonder onaangenaam verrassinkje, weet nog niet goed wat ik hieraan ga doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”