richard schreef:
Is kunststeen geen optie? Je maakt een goede mal en giet die vol met polyesterbeton.
Heb ik aan gedacht. Dat is dus eerst een mal maken => veel werk. Nadeel is ook de krimp en kans op krom trekken.
Een goede startsite is deze:
http://www.natuursteensector.nl/
Ben overigens niet van plan om die Thorens te modden maar met de goede onderdelen iets nieuws te bouwen.
Nee mijn besluit staat vast, het wordt marmer. In "Verde Noir" dat is groen tegen zwart aan met een hele diepe glans.
Heb er al wat afgebeld, zagen en polijsten kunnen ze allemaal wel, maar CNC frezen noppes, naadje, niente

Aan de andere kant is marmer niet zo hard en is het met de hand prima met hardmetalen freesjes wel te bewerken en te boren.
Wat standaard te krijgen is en ook betaalbaar is, zijn vloertegels (gezoet en gepolijst) en die kunnen ook verder op maat gezaagd worden. Het gaten boren moet ik dan maar zelf voor elkaar zien te krijgen. Het armboard wordt dan van aluminium gefreesd en er apart op geschroeft. Voor het lager moet dan ook maar iets aparts gedraaid worden en op het marmer met schroeven bevestigd worden. Voor de motor moet ook een apart (stalen) huis gedraaid worden en die komt dan los op de basis te staan.
Bedankt zover jongens, het helpt iig het denkproces op gang te houden
