eton/focal systeem

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

nu ik het filter zo goed als af vindt,heb ik de grote caps(2x33uF per kant)ook in clarity cap sa besteld en deze jongens zijn enorm :shock:
ben zeer benieuwd wat voor verbetering ik kan verwachten......

nu komt de volgende belangrijke keuze aan bod:WELKE KLEUR?
ik had eerst zwart in gedachten,maar momenteel lijkt wit me toch de beste optie,of met meer kleuren?
uiteraard sta ik open voor meningen van derden :wink:
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Had je nog iets veranderd aan het filter sinds de laatste keer?

Parelmoer wit iets?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

nee,voorlopig vindt ik veranderingen niet nodig.
het klinkt echt erg lekker nu,wel neem ik nog kleine veranderingen waar dus de boel zal nog wel niet helemaal ingespeeld zijn.

de balans van het midden wil ik zeker niets aan veranderen,deze heb ik dankzij jouw inzet echt lekker staan zo 8)

eerdaags komt jeroen weer eens kijken en ben benieuwd wat hij er van vind.
naar mijn mening kan de boel bijna ingeblikt worden.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

hahaha,toevallig zat ik vanmiddag aan parelmoer wit of wit met een zeer fijne metallic te denken,maar ik ben bang dat het dan zo`n discobol gaat worden........
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik kan je wel een keer een foto geven van een speaker met parelmoer witte afwerking. Moet ik even aan iemand vragen of hij een mooie foto kan maken.

Ik heb die blues cd van jou wat vaker gehoord nu bij mij. Ik denk dat het laag bij mij een tikkie harder staat. Maar dat is lastig te zeggen eigenlijk..

mvg,

Martijn
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

Ik heb die blues cd van jou wat vaker gehoord nu bij mij. Ik denk dat het laag bij mij een tikkie harder staat. Maar dat is lastig te zeggen eigenlijk..
ik vindt het laag nu net op het randje,ik zou `m nu eerder zachter als harder zetten.

foto`s zijn altijd welkom :wink:
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Ongelakt esdoorn vind ik erg mooi met Eton staan.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

RAL 9010 met een klein beetje parelmoer. Op de foto is het niet te echt te zien. Als het niet teveel 'disco' moet worden, gewoon weinig gebruiken.

foto staat hier: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 660#129660

scherpere foto heeft hij momenteel niet.

Afwering is ook lastig. Heel veel dingen zijn mooi. Als je geen interieur hebt om op af te stemmen zijn de mogelijkheden eindeloos! :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

Als je geen interieur hebt om op af te stemmen zijn de mogelijkheden eindeloos!
is dat een hint? :roll:

voordelen van wit:je ziet er minder schoonheidsfoutjes in :wink:

ook heb ik zitten denken aan 2 kleuren:donker voor de onderzijde en licht voor de bovenzijde.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

He Dre,

laagkasten met mooi donker fineer en de topjes hoogglans wit?

(past alleen niet zo goed bij je meubel vrees ik :roll: )

Zou het gewoon helemaal dezelfde kleur doen, en idd wit lijkt me fraai!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

de kasten staan al in de grondlak,dus het wordt zeker spuitwerk :wink:
ik denk ook dat wit het gaat worden.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

de nieuwe caps voor de mid zijn geweldig dik 8)
Bijlagen
SANY0091.JPG
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Damn, dat is echt niet normaal meer!

Groeten Walter
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Dat zijn een paar mooie stompkaarsen!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

hahaha,ik kreeg `t doosje binnen samen met 2 spoeltjes en dacht:dat is niet goed gegaan :D
toen zag ik die enorme caps en schoot in de lach 8)
nu eens kijken wat ze extra gaan brengen(of niet)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

vandaag weer bezig met wat details afstellen,vooral het actieve laag in volume afstellen vindt ik erg lastig,dit heeft zoveel invloed op het hele bereik elke minimale verandering is zo hoorbaar :?

hierbij komt gelijk je respect naar boven voor jeroen en martijn,die horen werkelijk ieder aspect(wil ik ook :roll: )
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

tevens wordt de speaker wit,alleen nu nog kiezen tussen 2 tinten ral 9003 en 9016.
erg lastig te zien op een staaltje :? .
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

vandaag de caps voor het midden vervangen:van chatereau mkp naar clarity cap sa en kan al vanaf koude start een aantal verbeteringen constateren:ruimtelijkheid is toegenomen tevens meer detail en dynamiek.
ik ben zeer benieuwd wat er na het inspelen te horen is 8)

de chatereau`s heb ik 2e-hands overgenomen,die schijnen al een jaar of 10 oud te zijn:zullen die waardes erg verlopen?

hahaha,ik zie er net een jaartal op staan:95 :shock:
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Als je zegt dat het anders klinkt zullen de waardes misschien niet meer gelijk zijn aan de caps die je eerst gebruikte..
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

elke cap klinkt anders,tenminste degene die ik heb geprobeerd wel!!!

maar ik zal ze voor de grap eens nameten.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

vandaag ben ik weer wat aan het stoeien geweest en ben nu dermate tevreden dat ik er nu even niets aan ga veranderen 8)

de ene na de andere cd schuift erdoor en als ik opmerkingen zou moeten maken:de laagweergave blijft lastig,sommige nummers perfect andere te weinig dan weer te veel :roll:
ik denk dat ik nu de midden weg heb gevonden.

het plaatsen van spikes onder de kasten heeft in ieder geval een flinke verbetering in het laag opgeleverd,er was soms wat boeink aanwezig dat is duidelijk minder geworden.

tevens is de toename aan detail over het hele bereik nog steeds verbazend,m`n vorige set was ook al lekker gedetaileerd maar dit is duidelijk een stap hoger.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ondertussen zijn er toch weer wat aanpassingen toegepast,duidelijk meer energie in het middengebied 8)
wat zou ik toch zonder jeroen moeten :wink:

op aanraden van tony gee heb ik mundorf supreme paralell over de grote clarity caps heen gezet en..... :shock: :shock: :shock:
dat is een zieke verbetering:meer open,meer detail dit is het proberen zeker waard 8)

helaas ga ik m`n buizeneindversterkers verkopen omdat ik de hitte hier niet meer aankan :cry:
met de huidige warmte gaat het hier ruim over de 30 graden heen.

is er toevallig iemand met een classe eindversterker die eens langs zou willen rijden?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ha dre, je moet nog eens een plaatje posten van de opstelling nu. De speakers iets verder uit elkaar dan op dit plaatje en wat dat voor het laag tot gevolg had. :D

We hadden namelijk een geweldige brede dip die liep van 70 tot 100Hz. Deze was niet alleen op de luisterplek, maar ook gewoon 1 meter recht voor de speaker te meten. Blijkbaar was de verhouding van de afstand tot de wand opzij en de afstand tot de achterwand niet goed. Gehoormatig was dit toch wel een kleine ramp, geen energie en stevigheid in de muziek. In de nieuwe positie kwam dat hele gebied omhoog. Nog niet ideaal, maar een stuk beter en 'slam' is nu zeker aanwezig.

Dit zie je vaker, dippen hebben soms te maken met min of meer toevallige destructieve interferentie en als je geluk hebt kun je dit met een beetje schuiven oplossen. Gaat helaas lang niet altijd op maar hier gelukkig wel.

Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

na het verplaatsen was het laag inderdaad stukken beter 8)

het finetunen:elke verandering vraagt tevens aanpassing aan de andere unit:kleine verandering aan de mid=kleine aanpassing aan het hoog :roll:
net zo lang pielen tot je voor je eigen de juiste balans hebt.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

tevens ga ik nu geen plaatje posten :wink:
aangezien de enorme klerezooi,zal ik eerst voor jullie de boel gaan saneren :shock:
Gesloten