Visaton 3weg monitor

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Visaton 3weg monitor

Bericht door Digidoo »

Sorry als het hier niet op zijn plaats is, maar ik kan hierover geen informatie vinden. Mijn kennis over Visaton drivers is ook nihil, dus als iemand er iets over weet...

Visaton monitor

De verkoper kan me zo snel niets vertellen...

Voor de mods: als dit niet op zijn plek is, sta dan vrij om dit bericht te verwijderen.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Nog nooit gezien, zulke Visaton drivers. Vreemd dat de koper niets kan vertellen als het een zelfbouw systeem is.
Rudy

Bericht door Rudy »

http://www.visaton.de/vb/showthread.php ... eadid=6978

Dunno of je hier nu iets mee bent, maar het geeft je toch een indruk van de ouderdom en opbouw, maar heb persoonlijk geen idee ivm de gebruikte units.

mvg Rudy
SARK

Bericht door SARK »

Volgens mij zijn het drivers uit de beginperiode van Visaton, had Sietse niet nog oude Visaton folders :?:
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Dat is uit de tijd dat ik voor het eerst in aanraking kwam met DIY.

Visaton zelf, is als ik de site mag geloven uit 1978. Ze waren dus al 10 jaar bezig voor deze monitor.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Die info van Visaton mag je geloven. Ik heb een stel 20cm breedbanders liggen met blitse rode korf, waar mijn vader in de jaren 70 een stel Karlson's mee heeft gebouwd. D'r staat Visaton op. O:)
arjank

Bericht door arjank »

Haha, dat die speakers er nog zijn. Ik heb ergens nog wel een orginele folder van visaton waar die units in staan (eind jaren 80).
Die woofer is de WS 27 volgens mij, goed voor een TML. Alleen voor huidige maatstaven is de xmax beperkt.
Ik dacht eerst dat de tweeter die oude ribbon van visaton was maar het is toch een dome tweeter.
Die middentoonspeaker is er eentje met gesloten achterzijde, niet echt een super ding moet ik zeggen. Het enige bruikbare van die kasten is de woofer.
Ik weet niet hoe die kasten klinken, maar er zit een of ander standaard filter van visaton in, hmm.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Bedankt voor alle reacties! Ik ben hierdoor al veel wijzer geworden.

Ik ga gewoon een keer luisteren, zonder aankoopverplichting. :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”