Bwoehoehoehoeeeeeeee en ik zit daar te klooien met een decoupeerzaag!!asterduc schreef:De kwaliteit van de frezing is niet wat het zijn moet, maar dat komt door experimenteren met offsets en dergelijke. Het is tenslotte een 'test'kast!
Jan
Moderator: Beheerdersteam
en die zijn niet eenvoudig interpreteerbaar.asterduc schreef:Resultaten volgen ...
In ieder geval de realiteit van een langdurig, breedbandig signaal. Of wordt er gemeten met een sweep?asterduc schreef:Op deze manier is de meting repeteerbaar en neem ik aan dat ze de realiteit dicht benaderd.
Hans, het is inderdaad een constant breedbandig signaal.DIY_Freak schreef:In ieder geval de realiteit van een langdurig, breedbandig signaal. Of wordt er gemeten met een sweep?
Behoren waterval plots ook tot de mogelijkheden in deze meetopstelling?
Martijn, de schaal links zegt niets. De sensor is niet geeikt en het is zover ik begrijp een acceleratiemeter. In princiepe zou dit in G kracht of KB ftf of whatever kunnen zijn, geen idee. Maakt me op dit moment eigenlijk niet veel uit. Er is een trilling op de kastwand en die trilling wordt door het systeem zichtbaar gemaakt. Het is nu mijn bedoeling om uit te vissen wat er nodig is om de hoogste pieken te verminderen.Martijn M schreef:Ik ben wel benieuwd naar wat de schaal aan de linker kant precies zegt.
Die callibratie lijkt me toch niet zo heel lastig, in ieder geval niet als je een lineair verband aan kunt nemen (wat meestal wel geldt voor dit soort apperatuur bij kleine exitaties). Richt hem richting grond, dit zou 9,81 m/s^2 moeten zijn, draai hem vervolgens 90 graden, nu heb je 0 m/s^2.asterduc schreef:Martijn, de schaal links zegt niets. De sensor is niet geeikt en het is zover ik begrijp een acceleratiemeter. In princiepe zou dit in G kracht of KB ftf of whatever kunnen zijn, geen idee. Maakt me op dit moment eigenlijk niet veel uit. Er is een trilling op de kastwand en die trilling wordt door het systeem zichtbaar gemaakt. Het is nu mijn bedoeling om uit te vissen wat er nodig is om de hoogste pieken te verminderen.
nope. Verwar jij niet met een zwaartekracht meter?WMC schreef:Die callibratie lijkt me toch niet zo heel lastig, in ieder geval niet als je een lineair verband aan kunt nemen (wat meestal wel geldt voor dit soort apperatuur bij kleine exitaties). Richt hem richting grond, dit zou 9,81 m/s^2 moeten zijn, draai hem vervolgens 90 graden, nu heb je 0 m/s^2.
Klopt Marc,marc.heijligers schreef:wat wel erg tricky is, is dat je de sensor goed moet aandrukken. Als je het contact oppervlak van de sensor met het te meten oppervlak ook maar een beetje veranderd, krijg je een compleet ander meet resultaatl
Haal die . (punt) achter 'html' nog weg, dan kunnen anderen probleemloos op je webpage.marc.heijligers schreef:eigen ervaring, zie eventueel:
http://www.hifivoice.com/audio/mileston ... ening.html