vergulde zekering

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
martinb76
Berichten: 50
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 20:52
Locatie: berkel en rodenrijs

vergulde zekering

Bericht door martinb76 »

hallo mensen.

heb een klein vraagje. weten jullie adressen waar je vergulde zekeringen kan halen/bestellen.
en of het een hoop verschil op leverd met de normale zekeringen.
alvast bedankt. :arrow:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

hier een en ander aan informatie, en hier kan je ze bestellen.

klinkt het beter; ik weet het niet. ik heb ze in mijn versterker zitten, en voor mijn gevoel werd het geluid wel opener.
wat ik wel een heel duidelijk verschil vond maken (dit is ook blind getest met twee mensen als publiek hier die het 100% van de 6 keer wisselen goed hadden) was het vervangen van de stop in de meterkast.

als je de centen ervoor over hebt moet je het gewoon doen.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Als de stop stuk is moet je hem inderdaad vervangen! :wink:
D&G
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 jun 2008, 19:30

audiofabriek

Bericht door D&G »

Kijk op audiofabriek.nl in Haarlem.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Bericht door AatV »

Bij deze zekeringen zijn de (buiten)aansluitingen verguld. Het smeltdraadje binnenin lijkt me niet anders dan bij andere zekeringen.

Ik zou gaan voor de 'normale' zekeringen, die aan de buitenkant ontdaan zijn van zuren (door het aanraken en plaatsen!) met behulp van aceton of iets dergelijks. :mrgreen:
Frenske
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 mar 2008, 9:17

Bericht door Frenske »

anonamemouse schreef:
hier een en ander aan informatie, en hier kan je ze bestellen.

klinkt het beter; ik weet het niet. ik heb ze in mijn versterker zitten, en voor mijn gevoel werd het geluid wel opener.
wat ik wel een heel duidelijk verschil vond maken (dit is ook blind getest met twee mensen als publiek hier die het 100% van de 6 keer wisselen goed hadden) was het vervangen van de stop in de meterkast.

als je de centen ervoor over hebt moet je het gewoon doen.
De Kemp zekeringen zijn inderdaad heel erg goed. :D :o :wink:
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Je moet niet alleen vergulde zekeringen hebben, maar als het even kan ook die met kristallen omhulsel. Kost natuurlijk iets meer, maar klinkt echt het beste ...


Paul.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

En vergeet voor 't eikenhouten doosje met fluwelen binnenvoering niet, en uiteraard 't certificaat waarop beschreven staat dat de zekering de luistertests van de fabrikant met vlag en wimpel heeft doorstaan.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Sander,

ga je nu met die fluwelen binnenvoering niet een beetje ver ? Je zou een knappe jongen zijn als je in een dubbel blind test de goede er uit weet te pikken ....


Paul.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

hmmm. ik ben toch vrij zeker dat ik de fluwelen doos er wel zou uithalen, als deze word vergeleken met de kartonnen..........

Jan
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Check my signature. :wink:
Frenske
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 mar 2008, 9:17

Bericht door Frenske »

Paul Jenner schreef:
Je moet niet alleen vergulde zekeringen hebben, maar als het even kan ook die met kristallen omhulsel. Kost natuurlijk iets meer, maar klinkt echt het beste ...


Paul.
Al weer wat bij geleerd. :oops: :oops: :shock: :? :wink:
Zo zie je maar weer je bent nooit te oud om te leren. :shock: :wink:
Wat een zielige reactie. :o :o :shock: :wink:
Onbekent maakt onbemind zullen we maar zeggen. :wink:
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Jullie vergeten de maagden! Waarom denkt niemand aan de maagden??? Genoeg ervaring hier in dit draadje. Schande!

Wat je echt nodig hebt voor een optimaal resultaat is maagdgedraaide en maagdgewonden of beter, -opgewonden zekeringen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

DIY_Freak schreef:
Jullie vergeten de maagden! Waarom denkt niemand aan de maagden??? Genoeg ervaring hier in dit draadje. Schande!

Wat je echt nodig hebt voor een optimaal resultaat is maagdgedraaide en maagdgewonden of beter, -opgewonden zekeringen.
Je hebt duidelijk de klok horen luiden... en ... :P :lol:

Het is veel simpeler:

Je hebt gewoon maagdelijke zekeringen nodig. Dat is alles. DUSSSSSS............ zekeringen die nog niet doorgeslagen zijn!
Frenske
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 23 mar 2008, 9:17

Bericht door Frenske »

DIY_Freak schreef:
Jullie vergeten de maagden! Waarom denkt niemand aan de maagden??? Genoeg ervaring hier in dit draadje. Schande!

Wat je echt nodig hebt voor een optimaal resultaat is maagdgedraaide en maagdgewonden of beter, -opgewonden zekeringen.
Ik mag wel stellen dat jij een Bijzondere Freak bent. :? :lol: :shock: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”