DVD spelert met goede audio kwaliteiten

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

DVD spelert met goede audio kwaliteiten

Bericht door Henkjan »

omdat m'n Philips DVD963SA kuren begint te vertonen, zal ik denk ik binnenkort een nw DVD speler moeten kopen. graag wat ervaringen van mensen hier om me wat op weg te helpen in t oerwoud van kant&klare hifi :roll:

wensenlijst:
- mooi beeld uiteraard 8)
- progressive scan
- component video uitgang (+ t moderne digi spul)
- meerkanaals SACD
- geluidskwaliteit van t CD/SACD deel minstens die van een goede CD speler
- 6 kanaals (liever nog 8) analoog uit
- DTS, en de 7.1 versie van dit en van dolby (minder belangrijk omdat de receiver dit ook kan)
- evt DVD-A (minder belangrijk omdat ik geen DVD-A schijven heb)
- evt blauwe straal (minder belangrijk omdat ik geen BR schijven heb en ook de beamer geen HD is)
- een langere levensduur dan deze :?
- niet te gek duur (er gaan op t moment wat te veel dingen kaduuk hier)

kwa kwaliteit ben ik dik tevreden met deze flipse, maar wat degelijker had wel gemogen (hoewel ik nog mazzel heb dattie t nog zo lang heeft uitgehouden, velen van dit type hebben t einde van de garantie niet eens gehaald). had Marantz niet een beschaafd geprijsde alleseter (DVD, SACD, DVD-A)?
Laatst gewijzigd door Henkjan op zo 20 jul 2008, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Ik heb zelf het kleinere broertje van de yamaha DVD-S2700

Ben er erg tevreden over. Is stil snel en speelt alles. Upscaling tot 1080p.
Laatst gewijzigd door sevenup op zo 20 jul 2008, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ziet er goed uit.

alleen hier lees ik:
Video scaler: Only HDMI: 576p, 720p, 1080i, 1080p
, zou dat betekenen dat op de RGB uitgang dit niet gedaan wordt? want mijn beamer heeft geen HDMI ingang, alleen component (via de VGA ingang)
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Henkjan schreef:
ziet er goed uit.

alleen hier lees ik:
Video scaler: Only HDMI: 576p, 720p, 1080i, 1080p
, zou dat betekenen dat op de RGB uitgang dit niet gedaan wordt? want mijn beamer heeft geen HDMI ingang, alleen component (via de VGA ingang)
Kan ik niet uit de manual halen. Er staat alleen dat component uitgaat als HDMI aangesloten wordt. Wordt denk ik proberen in de winkel wat hij doet op component.

Verder wel een mooie speler. Kost iets meer dan 600 Euro.

De goedkopere versie S-1800 kost rond de 300 Euro.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Ik heb ook even bij denon gekeken, en zelfde probleem. Scaler alleen op digitale video uitgangen.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Probeer voor een prikkie een hd-dvd speler te scoren. :wink:
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Bericht door Rudy »

Marantz niet een beschaafd geprijsde alleseter (DVD, SACD, DVD-A)?
Model DV7600

Kweet niet of er al een opvolger van is, maar ook wel een beschaafde prijs van 700 Euri's

mvg Rudy
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

en zo'n oppo-ding? Is dat niet wat?

Jan
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Henkjan schreef:
ziet er goed uit.

Zo ziet hij er van binnen uit:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Wowly schreef:
en zo'n oppo-ding?
wat is dat dan?
Bart_M schreef:
Probeer voor een prikkie een hd-dvd speler te scoren. :wink:
en wat voor voordeel biedt dat tov een gewone DVD? geeft dat ook met gewone DVD een beter beeld?

De DV7600 staat niet meer op de site van Marantz, wel 3 andere die ook DVD-A en SACD lusten. iemand ervaring (desnoods 2e hands) over deze spelers?
ook bij Marantz lees ik "High definition video scaling on HDMI"
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Wowly schreef:
en zo'n oppo-ding? Is dat niet wat?

Jan
Inderdaad, helaas moet je m uit Zweden halen
http://www.opposhop.com/en/article/50/o ... 1080p_hdmi

Heb je iig ook het beste beeld uit standaard DVD
review
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Wowly schreef:
en zo'n oppo-ding? Is dat niet wat?

Jan
de heren van home cinema choice zijn er behoorlijk positief over.

of browser eens door hun complete lijst met recenties. ik heb hier het onderzoek voor de aanschaf van mijn denon 3910 gedaan, evenals een vergelijkend warenonderzoek voor mijn tv van inmiddels een jaartje oud.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

anonamemouse schreef:
Wowly schreef:
en zo'n oppo-ding? Is dat niet wat?

Jan
de heren van home cinema choice zijn er behoorlijk positief over.

of browser eens door hun complete lijst met recenties. ik heb hier het onderzoek voor de aanschaf van mijn denon 3910 gedaan, evenals een vergelijkend warenonderzoek voor mijn tv van inmiddels een jaartje oud.
Volgens de test is de CD audio kwaliteit alleen fuctioneel. Niets om over naar huis te schrijven. De yamaha komt er een stuk beter af :D
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

HenkJan,

De Oppo zou ik links laten liggen als je ook goede CD geluidskwaliteit wenst.

Voor mij is Denon nog steeds de topper voor een universele speler, op de voet gevolgd door Pioneer en Marantz.
Probleem bij Denon is dat hij toch al eens een schijf durft te weigeren. Voor weinig geld heb je een overjaarse 2910 of 3910.

Ik merk dat je liefst analoog-uit hebt voor alle kanalen, je maakt dan gebruik van de DVD processor. In dat geval zul je ook lipsync in de speler moeten hebben voor DTS weergave (hikt toch altijd wat na!). Dat heeft de nieuwe 2930 (een kanon van een speler). Zijn Pioneer rivaal heeft dat dacht ik nu ook, maar ben niet zeker.

Wat bedrijfszekerheid betreft zal Pioneer en Marantz beter scoren als Denon. Op weergavekwaliteit staat Denon een stapje voor.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Duck Twacy schreef:
Ziet er van binnen uit als elke chinese DVD speler
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

De Yamaha is zeker een mooie speler, die goed presteert (zeker voor 700 euries, waar hij nu voor te koop is). Op video gebied speelt de Oppo (voor 400 euro) echter nog een streepje hoger dankzij de Anchor Bay chipset die ze gebruiken (en gezien de benchmark resultaten gebruiken ze hem ook zeer goed). DVDs afspelen is Oppo's specialiteit.
http://www.soundstageav.com/onhometheater/20080601.htm

Natuurlijk moet je het wel belangrijk vinden om het beste uit he Standard DVDs te halen. Is het dat niet, dan vervalt dat argument en bied de Yamaha wellicht wat meer zekerheid ivm het meer traditionele dealer netwerk.
Overigens zal de Yamaha dankzij de Faroudja processing ook een bovengemiddeld fraai plaatje neerzetten.
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Als opvolger van mijn 963 (die ook kuren begon te vertonen) heb ik een Yamaha DVD-S1700 gekocht. En die 2700 zal wel in die lijn doorgetrokken zijn. Fraaie speler met een zichtbaar beter beeld dan die 963. Gewoon zonder upscaling oid, ik heb nog een ouderwetse scart-verbinding en 4:3 buis als tv. Toch is het verschil opmerkelijk. Qua geluid is ie prettig in te stellen en functioneert heel goed.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Duck Twacy schreef:
Overigens zal de Yamaha dankzij de Faroudja processing ook een bovengemiddeld fraai plaatje neerzetten.
Klopt. Beeld is zeker goed te noemen. Zelfs op scart is het plaatje een stuk beter dan mijn oude panasonic DVD speler.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dekkersj schreef:
.... Toch is het verschil opmerkelijk. Qua geluid is ie prettig in te stellen en functioneert heel goed.
en hoe moet ik de kwaliteit van de geluidsweergave inschalen? gelijk aan de 963?
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Henkjan schreef:
dekkersj schreef:
.... Toch is het verschil opmerkelijk. Qua geluid is ie prettig in te stellen en functioneert heel goed.
en hoe moet ik de kwaliteit van de geluidsweergave inschalen? gelijk aan de 963?
Het bass management in sacd-mode is volgens mij netter geïmplementeerd. De filtering in die 963 is punt van discussie geweest en ik heb er nooit serieus aan gemeten. Verder is de analoog weergave puntgaaf van die Yammie, werkelijk niets op aan te merken. En veel stiller dan die Flips.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zo op t scherm ziet de filtering van de flip er wel goed uit, (helling en frequentie instelbaar), alleen jammer dat deze alleen voor de meerkanaalsweergave werkt.
dekkersj schreef:
En veel stiller dan die Flips.
da's nie moeilijk...
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

http://www.pioneer.eu/eur/products/arch ... index.html

is op papier wel aardig.. kent iemand deze? in elk geval goed genoeg als overbrugging lijkt me 8) maar de zoektocht gaat wel door natuurlijk.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Upscaling kan enkel via een hdmi uitgang, zul je nooit gaan vinden via component..

Ik heb een soortgelijke Pioneer staan (dv585), het beeld ervan is duidelijk minder dan de hier eveneens genoemde Oppo. Qua geluid kan ik niet veel verschil ontdekken tussen de twee...

De pioneer mag je overigens best eens proberen, staat hier nu toch ongebruikt..
Plaats reactie