Langzamer zeker komt het er toch nog van
Tri-Nextel
Moderator: Beheerdersteam
Hahahaha Edo, ik wilde even wachten met posten.Edo schreef:Wordt toch wel spannend. Ik wil nu wel eens horen dat er geluid uit komt....en hoe dat dan klinkt...
We zitten namelijk weer op een nieuwe pagina
Geweldig gedaan die foto
Ik heb hier een nieuwe laptop maar had nog geen leuke wallpaper.
Nu dus wel
Gaaaaaaf!!!
Ik heb een fijne dag gehad met Menno, al was het wel weer erg stoffig.
Maar met de garagedeur open en een mondkapje ging dat prima.
Die bewerkte foto komt nu toch echt wel erg dicht bij de realiteit
Ik moet even zoeken waar mijn auto nu staat.
PS: die drivers......jeeeeezzzzz
Die zijn echt waanzinnig mooi, als er geen laag uit die woofer komt, dan weet ik het niet meer, wat een beest is dat
Moet je eerlijk bekennen dat ik ze veel mooier vind dan de Excels.
De baspijp zit ook als gegoten en voeld allemaal degelijk aan.
Nou Menno, doe het rustig aan, worden echt waanzinnig mooie kasten
Greeeetzzz marcus
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Het zijn inderdaad wel drivertjes die klasse uitstralen, maar dat geldt ook voor de behuizingen. Dit blijft prachtig om te zien.Hondasnl schreef:PS: die drivers......jeeeeezzzzz![]()
Die zijn echt waanzinnig mooi, als er geen laag uit die woofer komt, dan weet ik het niet meer, wat een beest is dat.
Moet je eerlijk bekennen dat ik ze veel mooier vind dan de Excels.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
het was lekker weer, alle gaten waren gefreesd, er was voldoende lijm en dempingsmateriaal, een hele hoop lamellos, en een plons motivatie!
kast nummer 1 is aardig op weg.
ik vraag me alleen af welke gek met het idee is gekomen om die kast van eikenhout te maken. de baffle zit er nog niet op, de units moeten er nog in, het filter moet er nog onder, en hij weegt nu al 250 kilo...
kast nummer 1 is aardig op weg.
ik vraag me alleen af welke gek met het idee is gekomen om die kast van eikenhout te maken. de baffle zit er nog niet op, de units moeten er nog in, het filter moet er nog onder, en hij weegt nu al 250 kilo...
- Bijlagen
Heel erg leuk om te zien, hoe dit uiteindelijk tot stand komt.
Ziet er erg degelijk uit.

250 kilo -> de dieven zullen ze gewoon laten staan als jij er niet bent.
Als je eventueel lijmklemmen tekort komt dan heb ik er hier nog 8 zware liggen (om te lenen
).
Deze heb je dalijk zeker nodig voor de baffle.
Ik vind persoonlijk de kamer voor het mid echt heel goed voor een rechthoekige kastvorm, een combinatie van en schuine panelen en zand en lood en dempingmateriaal, wat wil je nog meer.
Hij gaat lekker, ik moet nog oppassen
.
Maak even een schetsje van hoe je die terminals wilt hebben.
Dus de afmetingen van de kamer en de terminals zelf.
Dan kan ik hier een freesmal in CAD uitwerken a.d.v. de freesdiameter en de voet van de bovenfrees.
Ziet er erg degelijk uit.
250 kilo -> de dieven zullen ze gewoon laten staan als jij er niet bent.
Als je eventueel lijmklemmen tekort komt dan heb ik er hier nog 8 zware liggen (om te lenen
Deze heb je dalijk zeker nodig voor de baffle.
Ik vind persoonlijk de kamer voor het mid echt heel goed voor een rechthoekige kastvorm, een combinatie van en schuine panelen en zand en lood en dempingmateriaal, wat wil je nog meer.
Hij gaat lekker, ik moet nog oppassen
Maak even een schetsje van hoe je die terminals wilt hebben.
Dus de afmetingen van de kamer en de terminals zelf.
Dan kan ik hier een freesmal in CAD uitwerken a.d.v. de freesdiameter en de voet van de bovenfrees.
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op zo 13 jul 2008, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
dank je! ik doe mijn best...CarloPJB schreef:Mooi werk man.Ziet er nu al super uit.
En ook hier zijn grote lijmklemmen te leen
en helaas... deze zijn ook al geleend. en voor de baffles ga ik er waarschijnlijk nog wat meer nodig hebben, dus ik denk dat ik tegen de tijd dat ik daar aan toe ben die van marcus inderdaad ga lenen.
Goei tip.Hondasnl schreef:Als je de baffle gaat monteren, leg dan de baffle onderop zodat de overtollige lijm niet weg kan druipen in de kast maar als extra afdichting gaat dienen tussen baffle, zijpanelen, bracings etc etc.
Bel even als je de lijmklemmen komt halen.
Extra aanvulling maar misschien ook wel weer overbodig:leg dan ff `n schone gladde plaat onder je baffle want het zou zonde zijn dat er `n kras o.i.d inkomt
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
ik ben even aan het klooien geweest met wat papier en de terminals, ik denk dat een deuk van 50 mm hoog bij 120 mm breed mooi is voor de aansluitingen.Hondasnl schreef:Maak even een schetsje van hoe je die terminals wilt hebben.
Dus de afmetingen van de kamer en de terminals zelf.
Dan kan ik hier een freesmal in CAD uitwerken a.d.v. de freesdiameter en de voet van de bovenfrees.
er is een kant en klaar ding, ik heb even de tekening erbij gezocht.
de mijne dus zonder schroefgaatjes, en 10 mm diep...
Menno ik lees jouw "deuk" als kamer
.
Als je nog een stuk mdf over hebt van ca. 455 x 340 (mag ook wat kleiner) dan kun je een mooie mal maken die je dan op je kast een stel klemmen vast monteerd.
Frees op een diepte begrenzen van 10mm en frezen maar, lekker in die mal, kan niet verkeerd
, als je die mal maar stevig genoeg inklemt.
Hoe hoog wil je de kamer tov de vloer hebben?
Dan kan ik eens uitzetten hoe die mal gemonteerd moet gaan worden aan de kast.
Als je nog een stuk mdf over hebt van ca. 455 x 340 (mag ook wat kleiner) dan kun je een mooie mal maken die je dan op je kast een stel klemmen vast monteerd.
Frees op een diepte begrenzen van 10mm en frezen maar, lekker in die mal, kan niet verkeerd
Hoe hoog wil je de kamer tov de vloer hebben?
Dan kan ik eens uitzetten hoe die mal gemonteerd moet gaan worden aan de kast.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Als ik me niet vergis hoef je enkel die moer vast te draaien.anonamemouse schreef:nee, maar er zitten wel allemaal bracings in de weg...
Solderen kun je van te voren gewoon buiten de kast doen.
Als je gaat monteren kun je die moer dmv een steeksleutel of punttang oid vasthouden, zodat deze niet meedraaid.
Het andere deel wat buiten de omkasting steekt kun je dan aandraaien.
Als je bang bent dat het geheel los gaat trillen heb ik hier nog wel wat LocTite staan.
Een veerring (geen kartelring) aan de binnenzijde kan ook nog.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
