Tri-Nextel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Kijk Menno, dat is weer het mooiere werk :D

Langzamer zeker komt het er toch nog van 8)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Grapje... :D
Ziet er zeer netjes uit allemaal. En zoals ik al schreef..ben erg benieuwd hoe het gaat klinken.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Edo schreef:
Wordt toch wel spannend. Ik wil nu wel eens horen dat er geluid uit komt....en hoe dat dan klinkt... :D
Hahahaha Edo, ik wilde even wachten met posten.
We zitten namelijk weer op een nieuwe pagina :( .

Geweldig gedaan die foto :D .
Ik heb hier een nieuwe laptop maar had nog geen leuke wallpaper.

Nu dus wel :D .

Gaaaaaaf!!!


Ik heb een fijne dag gehad met Menno, al was het wel weer erg stoffig.
Maar met de garagedeur open en een mondkapje ging dat prima.
Die bewerkte foto komt nu toch echt wel erg dicht bij de realiteit :D .
Ik moet even zoeken waar mijn auto nu staat.

PS: die drivers......jeeeeezzzzz :shock:
Die zijn echt waanzinnig mooi, als er geen laag uit die woofer komt, dan weet ik het niet meer, wat een beest is dat :D .
Moet je eerlijk bekennen dat ik ze veel mooier vind dan de Excels.

De baspijp zit ook als gegoten en voeld allemaal degelijk aan.

Nou Menno, doe het rustig aan, worden echt waanzinnig mooie kasten :!:


Greeeetzzz marcus
Bijlagen
Wallpaper Edo.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
ONTZETTEND BEDANKT!!!
Graag gedaan Menno.

ennuh ..... :wink: , jij ook bedankt :lol: :lol: :lol: .

KOELERE..... ik zie het nu pas. :shock:
Eerst maar eens opzoek naar een afzuigslang voor mijn AEG bouwstofzuiger :D .
Bijlagen
IMG_8691.JPG
IMG_8692.JPG
IMG_8683.JPG
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Menno, nee laat maar ik heb het al opgeruimd, althans het lijkt weer ergens op :D (je bent natuurlijk heel druk bezig nu :D )
Bijlagen
IMG_8695.JPG
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Hondasnl schreef:
PS: die drivers......jeeeeezzzzz :shock:
Die zijn echt waanzinnig mooi, als er geen laag uit die woofer komt, dan weet ik het niet meer, wat een beest is dat :D .
Moet je eerlijk bekennen dat ik ze veel mooier vind dan de Excels.
Het zijn inderdaad wel drivertjes die klasse uitstralen, maar dat geldt ook voor de behuizingen. Dit blijft prachtig om te zien. 8)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

het was lekker weer, alle gaten waren gefreesd, er was voldoende lijm en dempingsmateriaal, een hele hoop lamellos, en een plons motivatie!

kast nummer 1 is aardig op weg.

ik vraag me alleen af welke gek met het idee is gekomen om die kast van eikenhout te maken. de baffle zit er nog niet op, de units moeten er nog in, het filter moet er nog onder, en hij weegt nu al 250 kilo...
Bijlagen
de eerste kast bijna compleet
de eerste kast bijna compleet
de alvast wat demping op een plekje waar ik straks niet meer bijkan
de alvast wat demping op een plekje waar ik straks niet meer bijkan
bracing erin
bracing erin
zijn eerste babystapje
zijn eerste babystapje
de zijkant erin, tegelijk met de bodemplaat om alles mooi haaks te krijgen
de zijkant erin, tegelijk met de bodemplaat om alles mooi haaks te krijgen
en weer plakken
en weer plakken
het onwijs audiofiele bij volle maanlicht door elfen geoogste zilverzand, 24 karaat
het onwijs audiofiele bij volle maanlicht door elfen geoogste zilverzand, 24 karaat
en dat zit dus nu daar, onder het mid compartiment
en dat zit dus nu daar, onder het mid compartiment
marcus heeft me gedwongen wat van zijn lood ook in mijn kasten te gebruiken
marcus heeft me gedwongen wat van zijn lood ook in mijn kasten te gebruiken
en de binnenkant
en de binnenkant
lamellosleufjes gefreesd, lijm gekliedert en plakken maar
lamellosleufjes gefreesd, lijm gekliedert en plakken maar
lekker klooien in het zonnetje
lekker klooien in het zonnetje
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Sja, het gewicht, dat had je eigenlijk al kunnen weten 8) :wink:

Maar zo ligt het stil en zo ga je als een speer.

goed man !!! :D
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

:shock: :shock: :shock: Jemig de peemig!! Wat word dat een gaaf ding zeg!! T' schiet op menno!!

Jan
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Heel erg leuk om te zien, hoe dit uiteindelijk tot stand komt.
Ziet er erg degelijk uit. \:D/ =D> =D>

250 kilo -> de dieven zullen ze gewoon laten staan als jij er niet bent. :D

Als je eventueel lijmklemmen tekort komt dan heb ik er hier nog 8 zware liggen (om te lenen :) ).
Deze heb je dalijk zeker nodig voor de baffle.

Ik vind persoonlijk de kamer voor het mid echt heel goed voor een rechthoekige kastvorm, een combinatie van en schuine panelen en zand en lood en dempingmateriaal, wat wil je nog meer.

Hij gaat lekker, ik moet nog oppassen :? .

Maak even een schetsje van hoe je die terminals wilt hebben.
Dus de afmetingen van de kamer en de terminals zelf.
Dan kan ik hier een freesmal in CAD uitwerken a.d.v. de freesdiameter en de voet van de bovenfrees.
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op zo 13 jul 2008, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Mooi werk man.Ziet er nu al super uit.

En ook hier zijn grote lijmklemmen te leen :wink:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Jeetje wat een gaaf ding! Erg mooi wordt dit en super gebouwd!
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

CarloPJB schreef:
Mooi werk man.Ziet er nu al super uit.
En ook hier zijn grote lijmklemmen te leen :wink:
dank je! ik doe mijn best...
en helaas... deze zijn ook al geleend. en voor de baffles ga ik er waarschijnlijk nog wat meer nodig hebben, dus ik denk dat ik tegen de tijd dat ik daar aan toe ben die van marcus inderdaad ga lenen.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Als je de baffle gaat monteren, leg dan de baffle onderop zodat de overtollige lijm niet weg kan druipen in de kast maar als extra afdichting gaat dienen tussen baffle, zijpanelen, bracings etc etc.

Bel even als je de lijmklemmen komt halen.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Hondasnl schreef:
Als je de baffle gaat monteren, leg dan de baffle onderop zodat de overtollige lijm niet weg kan druipen in de kast maar als extra afdichting gaat dienen tussen baffle, zijpanelen, bracings etc etc.

Bel even als je de lijmklemmen komt halen.
Goei tip.

Extra aanvulling maar misschien ook wel weer overbodig:leg dan ff `n schone gladde plaat onder je baffle want het zou zonde zijn dat er `n kras o.i.d inkomt :wink:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

CarloPJB schreef:
`n schone gladde plaat onder je baffle want het zou zonde zijn dat er `n kras o.i.d inkomt
een dikke handdoek is nog veiliger, als er een zandkorrel of zo tussen komt ben je alsnog het haasje.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Hondasnl schreef:
Maak even een schetsje van hoe je die terminals wilt hebben.
Dus de afmetingen van de kamer en de terminals zelf.
Dan kan ik hier een freesmal in CAD uitwerken a.d.v. de freesdiameter en de voet van de bovenfrees.
ik ben even aan het klooien geweest met wat papier en de terminals, ik denk dat een deuk van 50 mm hoog bij 120 mm breed mooi is voor de aansluitingen.

er is een kant en klaar ding, ik heb even de tekening erbij gezocht.
de mijne dus zonder schroefgaatjes, en 10 mm diep...
Bijlagen
connectors.png
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Menno ik lees jouw "deuk" als kamer :D .
Als je nog een stuk mdf over hebt van ca. 455 x 340 (mag ook wat kleiner) dan kun je een mooie mal maken die je dan op je kast een stel klemmen vast monteerd.

Frees op een diepte begrenzen van 10mm en frezen maar, lekker in die mal, kan niet verkeerd :wink: , als je die mal maar stevig genoeg inklemt.

Hoe hoog wil je de kamer tov de vloer hebben?
Dan kan ik eens uitzetten hoe die mal gemonteerd moet gaan worden aan de kast.
Bijlagen
Clipboard01.jpg
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Hondasnl schreef:
Hoe hoog wil je de kamer tov de vloer hebben?
146 mm vanaf de onderkant, 25 mm onder de reflexpoort. dan kan ik er aan de binnenkant nog een beetje bij.
het wordt wel heel erg krapjes daarbinnen als ik nog wat wil doen, het had handiger geweest om dat voor het bouwen te doen... :|
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Dan ziet het er heel goed uit!!

Maar waarom krapjes?
De baffle is toch nog niet gemonteerd?
Bijlagen
Clipboard01.jpg
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

nee, maar er zitten wel allemaal bracings in de weg...
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
nee, maar er zitten wel allemaal bracings in de weg...
Als ik me niet vergis hoef je enkel die moer vast te draaien.
Solderen kun je van te voren gewoon buiten de kast doen.
Als je gaat monteren kun je die moer dmv een steeksleutel of punttang oid vasthouden, zodat deze niet meedraaid.
Het andere deel wat buiten de omkasting steekt kun je dan aandraaien.
Als je bang bent dat het geheel los gaat trillen heb ik hier nog wel wat LocTite staan.
Een veerring (geen kartelring) aan de binnenzijde kan ook nog.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ben even aan het klooien geweest om de connectoren te verzinken en heb een proefstukje gemaakt. ziet er wel aardig uit geloof ik.
ik ben nog aan het twijfelen over een heel klein schuin randje, dat gaat ook langs alle rechte hoeken komen.
Bijlagen
IMG_4620.jpg
IMG_4619.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

:? Jij noemt dat klooien??

Ziet er perfect uit!
Een klein facetje kan goed met de 45 graden frees denk ik.
Je moet enkel even opletten dat je dat niet te diep insteld, want dan komt het borgboutje op de bodem van die kamer.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Is dit nog wel handig om je kabels in je klemmen te krijgen? Met vorkjes of blote kabel lijkt me dat niet zo handig. Met banaan-stekkers is er natuurlijk geen enkel probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”