Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
Moderator: Beheerdersteam
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Dank voor de tips. Ik ga het niet bestellen bij Caps & Foils omdat hij simpelweg duurder is, zelfs met de PX serie. Ik heb de wijzigingen die Edo aandroeg wel doorgevoerd behalve de upgrade naar de Plus Cap. Voor mij zal het kwaliteitsverschil niet opwegen tegen de prijs. Totaal kost het me nu zo'n 75 euro incl. verzendkosten en betalingskosten voor 2 filters. Dat is nog goed te doen.
Binnenkort de spullen bestellen.
Ter info: De uiteindelijke naam is bekend en ook de betekenis (zie eerste post, onderaan).
Binnenkort de spullen bestellen.
Ter info: De uiteindelijke naam is bekend en ook de betekenis (zie eerste post, onderaan).
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Vandaag de tekening voor de voet gemaakt. Word een flinke klus maar zal wel erg mooi worden. In 1 tekening staan nu alle maten.
Ik heb onderaan een soort luikje waar de kabel uit de kast uitkomt en de aansluitterminals aan de achterkant op uit komen. Dan kan ik veel makkelijker alles aansluiten maar vooral ook er nog eens bij mocht het nodig zijn. Vastzetten van de terminals is ook makkelijker. Zie bijlagen.
Ik heb onderaan een soort luikje waar de kabel uit de kast uitkomt en de aansluitterminals aan de achterkant op uit komen. Dan kan ik veel makkelijker alles aansluiten maar vooral ook er nog eens bij mocht het nodig zijn. Vastzetten van de terminals is ook makkelijker. Zie bijlagen.
Laatst gewijzigd door Vinculum op vr 11 jul 2008, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Natuurlijk mag een totaalplaatje niet ontbreken...
De kleurstelling is absoluut niet definitief. Ik zal zeggen wat het moet voorstellen: De baffel en voet is hoogglans zwart, de kast kersenhout.
Speakers uiteraard aluminium en de spikes (die ik nog moet toevoegen aan het plaatje) worden ook alu(look).
Ja ik weet dat de baspijpen nog ontbreken maar ik wacht nog op de berekening van Edo voor de pijp(en).
De kleurstelling is absoluut niet definitief. Ik zal zeggen wat het moet voorstellen: De baffel en voet is hoogglans zwart, de kast kersenhout.
Speakers uiteraard aluminium en de spikes (die ik nog moet toevoegen aan het plaatje) worden ook alu(look).
Ja ik weet dat de baspijpen nog ontbreken maar ik wacht nog op de berekening van Edo voor de pijp(en).
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bij deze:Vinculum schreef:Ja ik weet dat de baspijpen nog ontbreken maar ik wacht nog op de berekening van Edo voor de pijp(en).
Als je 1x de BR-45TR gebruikt kom je op een lengte van 9 cm.
Bij gebruik van 1x de BR-50HP kom je op 10 cm lengte.
En nog een stapje groter: Bij 1x de BR-70HP wordt het een lengte van 17 cm.
Groetjes,
Edo
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Ok, baspoorten zijn besteld.
Ik heb de poort in het model gezet tussen de 2 woofers. Is dit correct?
Zaterdag heb ik op beide kasten de laatste 2 lagen aan 1 zijde toegevoegd en afgefreesd. Ook heb ik aan de binnenkant op de bodem nog een extra plankje gelijmd om wat meer vlees te geven aan de voetbevestiging. Helaas was ik mijn camera vergeten mee te nemen. Dus foto's volgen nog.
Je ziet het nu echt vorm krijgen. Ze zijn erg mooi slank!
In de bijlage zie je locatie van de baspoort.
Ik heb de poort in het model gezet tussen de 2 woofers. Is dit correct?
Zaterdag heb ik op beide kasten de laatste 2 lagen aan 1 zijde toegevoegd en afgefreesd. Ook heb ik aan de binnenkant op de bodem nog een extra plankje gelijmd om wat meer vlees te geven aan de voetbevestiging. Helaas was ik mijn camera vergeten mee te nemen. Dus foto's volgen nog.
Je ziet het nu echt vorm krijgen. Ze zijn erg mooi slank!
In de bijlage zie je locatie van de baspoort.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Dat was de rede waarom ik hem aan de onderkant heb gezet....Vinculum schreef:Ik heb het aangepast in het model. De reden dat ik dacht dat het beter was om hem lager te zetten was omdat hoe hoger hij zit, des te dichter hij bij de achterliggende muur is. Je voorziet daar geen probelemen mee?
De achtermuur zit bij mij thuis te dichtbij (20..30cm).
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Daar was ik dus ook bang voor. Ik heb dus hetzelfde euvel. De top staat door de vorm het dichtste bij de muur en ik mijn geval zal hij er net niet tegenaan komen. Kan wel een paar cm schuiven maar niet veel.
Kan ik hem dan niet beter verder naar onderen plaatsen (bijlage 1) of dubbele zoals het origineel (bijlage 2)?
Kan ik hem dan niet beter verder naar onderen plaatsen (bijlage 1) of dubbele zoals het origineel (bijlage 2)?
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Het is even stil geweest door wat tijdgebrek maar gister weer lekker even kunnen werken. Beide kasten hebben nu aan 1 kant 5 lagen zijkant gekregen en zijn mooi afgefreesd en bijgeschaafd en geschuurd. Onder in de bodem heb ik 3 slagmoeren geslagen voor de bevestiging aan de bodem. Verder nog wat kleine "touch-ups" en dat was het weer. De zijkant is supermooi rond geworden!
In de bijgevoegde foto's heb ik even 1 woofer gelegd om te kijken hoe het staat...
In de bijgevoegde foto's heb ik even 1 woofer gelegd om te kijken hoe het staat...
Dat klopt niet helemaal, ik ben 4.85 euro goedkoper stereo, in een versie met een SA range voor het hoog en APW voor het laag. Het originele Neeper filter is toevallig ook een combinatie van Jantzen en ClarityCapVinculum schreef:Dank voor de tips. Ik ga het niet bestellen bij Caps & Foils omdat hij simpelweg duurder is, zelfs met de PX serie.
Beetje brutaal ik weet het. Maar wilde het toch even corrigeren. Erg mooie speakers worden het trouwens!
Groet Roland
- allintojazz
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 28 apr 2005, 22:02
- Locatie: sliedrecht
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
De vakantie zit er weer op. Helaas was de zon toch iets aanlokkelijker dan klussen aan de speakers (het feit dat ik 3000 km verderop zat had er niets mee te maken). Maar wees niet getreurd! Gister het hout gehaald om de voet(en) te maken dus daar gaan we ons mee bezighouden.
Even een vraag over de demping. Moet ik nog iets aan de binnenkant plakken (bitumen oid) of is alleen opvullen met wol genoeg? Dat vraag ik nu nl omdat nu de kast nog open is aan 1 kant het veel makkelijker is om de demping aan te brengen.
Even een vraag over de demping. Moet ik nog iets aan de binnenkant plakken (bitumen oid) of is alleen opvullen met wol genoeg? Dat vraag ik nu nl omdat nu de kast nog open is aan 1 kant het veel makkelijker is om de demping aan te brengen.
Laatst gewijzigd door Vinculum op di 02 sep 2008, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Ben bezig geweest met wat kleine dingetjes zoals gaten boren, slagmoeren inslaan en wat lijmwerk netjes maken.
Het filter is inmiddels ook compleet. Ga nu experimenteren met de layout.
Inmiddels heb ik ook de baffle getekend zoals te zien is in de bijlage.
Heeft iemand nog een antwoord op mijn dempingvraag hierboven?
Het filter is inmiddels ook compleet. Ga nu experimenteren met de layout.
Inmiddels heb ik ook de baffle getekend zoals te zien is in de bijlage.
Heeft iemand nog een antwoord op mijn dempingvraag hierboven?
