Het is iig lastig om een goede lijst te kunnen maken.
Echter kunnen we natuurlijk wel richtlijnen geven
Ik geef je eerst sowieso de tip om veel topics over dit onderwerp te lezen.
Soms snap je niet helemaal alles, maar je krijg wel een beetje ene beeld wat er allemaal te krijgen is.
Ben je minder handig en kan je nog niet goed solderen etc, dan is een kant en klaar systeem als ATB een aanrader.
Dat is een kompleet pakket en je kunt zo aan de slag.
Kost je wel rond de 200 euro.
Je kunt echter ook zelf een systeem samen stellen. Het voordeel is dat je het naar je eigen hand kunt zetten en een klein beetje geld kan besparen.
Een microfoon heb je tussen de 40-70 euro. Een preamp kun je kopen voor rond de 50 euro en impedantie kun je simpel met een weerstand meten (of door iemand een boxje laten maken).
De eerste versie van ARTA is gratis en daar kun je zo mee werken.
(de nieuwste versie kun je voor 70 euro kopen dacht ik)
Je bent dan voor rond de 100-130 euro klaar.
Tweedehands kun je misschien nog wel hier en daar wat goedkoper krijgen en ben je nog wat minder kwijt.
Het meten is wel aardig onder de knie te krijgen door veel te kijken wat andere mensen doen. Kijk bv even naar het topic van Jeroen, dan kom je al een heel eind.
daarna is het een kwestie van ervaring en veel doen.
Blijf je bij simpele 2 wegjes dan kun je daar allemaal nog prima mee uit de voeten.
Lastiger wordt wel als je zelf een filter moet maken.
Daar komt net als meten weer een hoop materie om de hoek kijken
Ik zou zeggen kijk wat jij het handigst vindt, de meningen zijn daarover heel erg verdeeld. Lees veel en probeer een aantal punten die jij heel erg belangrijk vindt er uit te pikken.
Daarna is het gewoon een kwestie van doen !
Veel succes iig.