nieuwe 5" breedbander van Tangband (erg mooi)

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

nieuwe 5" breedbander van Tangband (erg mooi)

Bericht door Roland »

Deze TB fascineert me:
http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w5-1611sa.htm

Afbeelding

Heb je die al eens kunnen luisteren Henk Jan? 5 inch, underhung motor, licht gewicht PP cone, 3 mm x-max, fullrange tot 20 Khz.

Als die TSP kloppen, dan haal ik -3 dB 50 Hz in een klein backloaded hoorntje 8)

Groet Roland
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Juoigâ »

deze zijn naar me onderweg, samen met nog wat leuk nieuw spul (o.a. een budget 3" coax). maar dat lees je straks wel hier. paartje van deze naar je opsturen als ze binnen zijn?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Roland schreef:
Ietsje off topic...

Deze TB fascineert me..
Zodan....die had ik nog niet gezien. Maar zeker leuk ding volgens de specs.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Dank je voor je aanbod, ik heb nog veel te veel andere drivers waar ik wat mee wil doen...Ik zie weer eens meer drivers dan waar ik mee kan knutselen... Ik kon het niet laten er een hoorntje voor te maken op de compu (speaker Nerd die ik ben). Als hij echt fullrange is heb je er een erg mooie driver aan.

[plaatje verplaatst naar pagina 2]

Afbeelding

Simu is in de konische hoorn hierboven. Kijk maar wat je ermee kunt. Veel ingewikkelder dan een Needle zit het niet in elkaar.

Groet Roland
Bijlagen
freq_resp_hoorn_w5-1611.jpg
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Juoigâ »

bedankt! als ik zo die respons eens bekijk, zou dat zomaar zonder BSC al een nette vlakke respons op kunnen leveren... tempting...
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Graag gedaan, hoor graag of het klinkt!

Als je 18mm mdf aanhoudt en exact alle maten in de tekening haal je die 50 Hz. Beetje demping erin en klaar weer. Uitzonderlijke driver kwa tsp, zoveel speakers zijn er niet die zo makkelijk in een 1/3 konische hoorn gaan.

Interresante insteek deze driver, heel dun pp, lage massa. Weer eens wat anders.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Juoigâ »

zo, ik heb ze in huis! ik moet zeggen, dit is qua uiterlijk de mooiste TB driver die ik gezien heb, en dat komt met name vanwege de korf. daar hebben de ontwikkelaars van Tangband zich echt op uitgeleefd, zowel technisch (mooi open voor een optimale luchtstroming) als estetisch zeer geslaagd :!: en de koelribben op de magneet matchen optisch prachtig met de korf. toch jammer dat al dat moois in de kast verdwijnt :roll:

Ik heb even snel een foto geschoten, oordeel zelf zou ik zeggen 8)
Bijlagen
IMG_0395.JPG
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Die koelribben zien er wel heel erg kunstof uit, lijkt me meer isolatie dan 8) :lol: :lol: :wink:

Wel hippe drivertjes van TB, ben benieuwd naar de prestatie er van.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

b_force schreef:
Die koelribben zien er wel heel erg kunstof uit, lijkt me meer isolatie dan 8) :lol: :lol: :wink:
kennen ze in Rijswijk geen geanodiseerd aluminium? is dat met de jongste bezuinigingen uit t lespakket gegooid? :lol: :wink:
WMC
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door WMC »

En wat gaan ze ongeveer kosten?
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

WMC schreef:
En wat gaan ze ongeveer kosten?
staan al op de website van HenkJan... (had zelf ook al stiekum gekoekeloerd)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Henkjan schreef:
b_force schreef:
Die koelribben zien er wel heel erg kunstof uit, lijkt me meer isolatie dan 8) :lol: :lol: :wink:
kennen ze in Rijswijk geen geanodiseerd aluminium? is dat met de jongste bezuinigingen uit t lespakket gegooid? :lol: :wink:
Daar hou ik me eerlijk gezegd ook niet bepaald mee bezig. :lol:
Op het eerste gezicht leek die gewoon kunstof, maargoed jij hebt ze in je handen gehad.

Ze zien er iig hip uit, dat wel :D
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Yeah, erg cool. Ik ben benieuwd hoe deze dingen presteren!
Waarschijnlijk zitten ze op het niveau van een B-200(Visaton) maar dan met een iets beter afstraalgedrag.
En ze zijn natuurlijk veel mooier 8)

Nu weet ik niet met welke speaker ik een breedband of FAST project wil beginnen, de W3-1285SG(titan) of deze :D
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Juoigâ schreef:
zo, ik heb ze in huis! ik moet zeggen, dit is qua uiterlijk de mooiste TB driver die ik gezien heb, en dat komt met name vanwege de korf. daar hebben de ontwikkelaars van Tangband zich echt op uitgeleefd, zowel technisch (mooi open voor een optimale luchtstroming) als estetisch zeer geslaagd :!: en de koelribben op de magneet matchen optisch prachtig met de korf. toch jammer dat al dat moois in de kast verdwijnt :roll:

Ik heb even snel een foto geschoten, oordeel zelf zou ik zeggen 8)
zo.... verrekt mooi speakertje....
zou de Fostex FE 167 E in mijn No Box nu
toch het veld moeten ruimen.. :)

Rendement is iets lager maar het hoog zou best eens
beter kunnen zijn.... tenminste volgens de specs...


Benieuwd hoe die klinkt .....
Wie heeft hem al kunnen testen ???

\:D/
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

het hout is als het goed is vandaag gezaagd...
Laatst gewijzigd door Henkjan op ma 22 sep 2008, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Ben heel benieuwd. Ik ben echt een liefhebber van breedbanders en dit is een leuke driver in een leuke kast....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

met een beetje mazzel is die in Beesterzwaag te beluisteren 8)
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Berkel en Rodenrijs is voor mij dichterbij..... hoezo Beetsterzwaag?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

als die klaar is ben je uiteraard hier ook welkom hoor. maar in Beetsterzwaag is in september weer een luisterdag
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Dus, Henkjan, jij gaat die hoorn bouwen die Roland bedacht heeft 8)
Hou ons op de hoogte, ik ben zeer benieuwd.
Ook graag metingen verrichten, ik ben erg benieuwd hoe het gedrag in het midden en hoog gebied is (met name ook de spreiding en de decay).
ALs ik weer meer plaats heb om aan grote projecten te knutselen dan ga ik ook iets leuks met die driver verzinnen :D Misschien een grote F.A.S.T., de W5-1611sa + twee NAC170's van Visaton. Daar heb ik er nog vier van liggen, deze hebben ook een PP membraan(is behoorlijk stabiel, geen slappe troep). Dat zou een zeer mooie combi zijn 8)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
het hout is als het goed is vandaag gezaagd...
maak me gek... :wink:
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Best een interessante kast.
Hoever moet dit ding van de muur af staan, de poort zit immers achterop.

Bij mij thuis staan mijn speakers ongeveer 25 cm van de achterwand af.
Ik heb nu tqwt's met een poort aan de voorzijde.
Bijlagen
TQWT's met Philips breedbanders. De binnenkant is bekleed met een oud stuk tapijt.
TQWT's met Philips breedbanders. De binnenkant is bekleed met een oud stuk tapijt.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
Henkjan schreef:
het hout is als het goed is vandaag gezaagd...
maak me gek... :wink:
enne ....komt er al geluid uit :roll:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

weidok schreef:
weidok schreef:
Henkjan schreef:
het hout is als het goed is vandaag gezaagd...
maak me gek... :wink:
enne ....komt er al geluid uit :roll:
er struikelde net iemand over de stapel hout, ja daar kwam wel geluid uit...
Laatst gewijzigd door Henkjan op ma 22 sep 2008, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

AUW.....%$@!
Gesloten