Ik heb de XLS10 in mijn sub zitten. Als ik deze boven de 100hz inzet vond ik het minder.deepspace schreef:En waarom denk je dan dat de Mivoc beter zou zijn? Omdat je de response in de HH gezien hebt? Ik denk dat de XLS10 en 12 een identiek beeld zullen laten zien in ongeveer de zelfde config. En hoe heb je je XLS10 getest?JeroenKV schreef:NIet helemaal, want de integratie met een ESL is dan niet zo goed. Een dipole woofer valt met de afstand gelijk af met een ESL. Dat maakt de integratie beter.
Ik heb e.a. geprobeerd met mijn XLS10 sub en dat beviel niet zo goed, vandaar mijn vraagtekens bij de XLS12.
Dipole bas sprak mij qua klank erg aan. De integratie met de ESL's die ik hoorde was erg goed. Ik heb al overwogen om voor een gesloten kast te gaan, maar dipole heeft de voorkeur. De verklaring is dat de afval van een dipole -3db is met de afstand en van een speaker in een kast -6db. Iemand hier meer info over?
TL leek ook aardig, omdat je dan een kleinere woofer kunt gebruiken die beter aansluit in het overnamegebied (graag nu geen discussie over "trage" bas).
De Mivoc zag ik inderdaad in Hobbyhifi, dus vandaar mijn interesse. Waarom wel de Peerless en niet de Mivoc?